فولکس واگن

فولکس‌واگن تیگوان R، سریع‌ترین از آنچه تصور می‌کنید!

مدت‌زمان زیادی طول کشید تا فولکس‌واگن تیگوان R تولید شود اما سرانجام این کار انجام شد. خب حداقل در اروپا که این‌گونه است ولی فعلاً مشخص نیست که این کراس اوور پرفورمنس راهی بازار آمریکا نیز خواهد شد یا خیر. در قلب تیگوان R پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی قرار گرفته است پیشرانه‌ای که در برخی دیگر از محصولات فولکس همچون آرتئون R و آرتئون R شوتینگ بریک نیز می‌تپد. این خودروها نیز میوه‌های ممنوعه بازار آمریکا هستند. نیروگاه یاد شده در قلب گلف R جدید نیز قرار خواهد گرفت.

این پیشرانه قدرت ۳۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای می‌شود که برای کراس اووری با وزن ۱۷۴۶ کیلوگرمی عملکرد بدی نیست؛ اما پرفورمنس واقعی تیگوان R حتی بهتر از آن چیزی است که در روی کاغذ دیده می‌شود به گونه‌ای که این خودرو توانسته چند دهم ثانیه‌ای بهتر از ارقام اعلامی عمل کند.

نه تنها تیگوان R شتاب بهتری نسبت به ادعای فولکس داشته بلکه تست آن در مسیری ناهموار انجام شده و قطعاً این موضوع تأثیر منفی روی عملکردهای یک خودرو در خط مستقیم خواهد داشت. سیستم چهار چرخ محرک و لانچ کنترل باعث بهینه شدن پرفورمنس تیگوان R شده و باعث می‌شوند این کراس اوور به شتاب زیر ۵ ثانیه دست یابد. راننده خودرو حتی به این موارد نیز بسنده نکرده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۸.۹ ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

دیگر جنبه برجسته تیگوان R تکامل سیستم چهار چرخ محرک و وجود هدایت گشتاور است که می‌تواند همه گشتاور را به چرخ بیرونی بفرستد. مدل‌های ارزان‌تر تنها نیمی از گشتاور را می‌توانند به چرخ بیرونی بفرستند و بنابراین نسخه R توازن بهتری داشته و پیچ‌ها را بهتر پشت سر می‌گذارد. به این مورد باید سیستم تعلیق سفت‌تر و فرمان متغیر را نیز اضافه کرد که باعث می‌شود تیگوان R یک هاچبک داغ اما قدبلند باشد.

تیگوان R به خانواده پرجمعیت محصولات R فولکس پیوسته خانواده‌ای که شامل خودروهایی همچون گلف، آرتئون، تی راک و توارگ می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    چقدر خوبه ??دمش گرم

    موافقم 25
    مخالفم 1
  2. Hussein

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    نمیدونم چرا
    اما فولکسو دوس ندارم (به جز ارتئون)
    شاید چون مث بقیه شرکت ها ریسک نمیکنه یه ماشین بزنه یکم سر و صدا به پا کنه( اسپرتی، سوپر اسپرتی،آفرودی )
    درسته مالک بیشتر شرکت های خودروسازی اسپرت و لوکسه
    اما خودش باید یکم به فکر خودش باشه
    فروشش هم خوبه

    موافقم 17
    مخالفم 27
  3. ایمان

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    عاشق ماشینای فولکس واگن هستم . اتفاقا گلف . تیگوان . پاسات تو کلاس خودشون صاحب سبک و پر طرفدارن

    موافقم 27
    مخالفم 2
  4. مهرداد كمال

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    فولکس یکی از بهترین و انعطاف پذیرترین پلتفرم ها رو توی دنیای اتوموبیل میسازه از این پاتفرمها روی لوکسترین ها و اسپرت ترین های جهان استفاده میشه و قابلیت الکتریکی شدن هم دارن اما با این اوصاف سادگی کسالت بار اکثر محصولاتش از رغبت انتخاب مشتری کم میکنه!

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. Sattar

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (23 ديدگاه)

      کاملا درسته و پرانتز در کلام شما فولکس دارای مالکیت شرکت های بزرگی مانند پورشه و لامبورگینی و آئودی هست که در سوپر اسپرت و لوکس ساختن حرف های زیادی برای گفتن دارن و فولکس چندان نیازی به ساخت این دسته از خودرو ها رو نداره …. نه که لزوما نمیتونه …. گروه بزرگ فولکس برند های مختلفی رو شامل میشه که هر کدوم در یک یا چند نوع کلاس خودرو فعالیت و تمرکز دارند که بتوانند با همدیگه در تمام کلاس ها حرفی برای گفتن داشته باشند….

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. مهرداد كمال

        ۱۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1801 ديدگاه)

        ممنون ?کاملا درست میفرمایین

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا