فولکس واگن

تست گوزن ضعیف فولکس‌واگن پاسات اروپایی

تست گوزن! نامی جذاب برای بررسی واکنش خودرو به مانورهای اضطراری… روش‌های گوناگونی برای مشاهده دینامیک واقعی یک خودرو توسط خودروسازان و شرکت‌های مستقل وجود دارد اما تست گوزن که به خاطر ریشه‌های اسکاندیناویایی خود مشهور شده جزو مهم‌ترین تست‌ها در این زمینه است. این تست به‌منزله شبیه‌سازی روبرو شدن خودرو با یک مانع و البته به‌صورت ناگهانی است. راننده پس از رد کردن مانع باید سریعاً به لاین خود و وضعیت طبیعی بازگردد که چنین اعمالی در تست گوزن بررسی می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد نسخه اروپایی فولکس‌واگن پاسات استیشن اصلاً نتوانسته در این تست بدرخشد.


در ویدئوی جدید منتشر شده پاسات استیشن ۲۰۱۹ تست شده است. این خودرو در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود. مدل حاضر در تست از پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۱۸۸ اسبی استفاده می‌کند. راننده با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت وارد مسیر شده و البته از نوع واکنش خودرو خبری ندارد. عقب خودرو در دومین حرکت بطور خطرناک و شدیدی حرکت کرده و این حرکت به حدی غیرمنتظره بوده که راننده در برگرداندن خودرو به حالت طبیعی به مشکل خورده و با مخروط برخورد می‌کند.


با کاهش سرعت به ۷۳ کیلومتر در ساعت پاسات و راننده می‌توانند طور موفقیت‌آمیزی تغییر جهت ناگهانی را بدون برخورد با مخروط‌ها پشت سر بگذارند. البته این کار هم خیلی راحت انجام نشده زیرا بخش پشتی پاسات هنوز هم بازی کرده و راننده به وضوح آماده‌ی واکنش نشان دادن شده است. البته صادقانه باید گفت اکثر خودروها در تست گوزن به تقلا می‌افتند اما تمایل زیاد پاسات به بیش فرمانی پررنگ‌تر از آن چیزی است که تاکنون دیده‌ایم؛ و تا جایی که می‌دانیم، این استیشن با کنترل پایداری روشن وارد تست شده است.

البته خبر نسبتاً خوب اینکه نسخه استیشن پاسات دارای برخی ویژگی‌های رانندگی برای رانندگان مشتاق است. بازی کردن دم خودرو در جاده‌های اسکاندیناوی کاملاً آسان است اما این خودرو در تست اسلالوم استاندارد پایداری خود را به خوبی حفظ می‌کند؛ اما روبرو شدن ناگهانی رانندگان متوسط با یک مانع می‌تواند پاسات و خود فرد را دچار مشکل کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Mopar or No Car

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    دوستان ببخشید که کامنتم ربطی به موضوع این مطلب نداره.
    قصد خرید ماشین کارکرده با بودجه حدود سیصد تومن داشتم. بعد از بررسی زیاد و دیدن ماشینهای مختلف اعم از ماکسیما و سراتو و ….نهایتا رنو فلوئنس دنده دستی 2017 خریدم.
    بعد از خرید و سوار شدن این ماشین واقعا حیرت زده شدم. سواری این ماشین اگه بگم بهتر از تویوتا کمری نیست قطعا پایینتر نیست. تو جاده مثل ماشین آمریکایی بود. ضمنا این ماشین روی پلتفرم مشترک رنو نیسان ساخته شده و موتورش 4 سیلندر 2000 سی سی و با نیسان قشقایی یکسانه. گیربکسش هم 6 سرعته دستی هست و شتاب خیلی خوبی داره. تو جاده ماکسیما رو باهاش گرفتم. کلا دیدگاهم نسبت به رنو عوض شد. حتما اگه خواستید تو رنج قیمت 200 تا 300 تومن ماشین بخرید حتما این ماشین رو تست کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.ss

      ۲۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (86 ديدگاه)

      ما خیلی بد بختیم
      با سیصد تومن میشه یه موستانگ معمولی تمیز خرید ولی اینجا چری و کوفت و زهر مار که اونم دردسر داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۲۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مبارک باشه!!!!
      اشتباه حس نکردید رنو فلوئنس سواری خیلی نرم و آرامش بخش و دلپذیری داره.گیربگس دستی اش بافاصله کم دنده ها و تعویض نرم دنده ها حس خوبی داره. بعدشم سیستم تعلیق همیشه جزو نقاط قوت خودروهای فرانسوی بوده مخصوصا در خودروهای سیتروئن و رنو!!!
      کابینش با اینکه داشبورد تقریبا ساده ای داره اما باکیفیت و مونتاژ قوی داره طوریکه روی آسفالت های کم کیفیت که خودروهای سراتو یا سوناتاYF داشبوردشون قرچ قروچ صدا میدن اما فلوئنس کاملا ساکت هستش!!!
      طراحی بیرونیش هم زیبا و کاملا پخته است مخصوصا وقتی یکم سایز لاستیک ها پهن تر باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. آرش وان

      ۲۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (305 ديدگاه)

      فلوئنس اتومات E4 هم حرف نداره
      ماشین بی ادعا ولی کار درست

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. Ahmadreza 2002

      ۲۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      اگه اشتباه نکنم شما با یه ماشین چهار سیلندر ۲ لیتری یه ۶ سیلندر ۳ لیتری رو گرفتی به عبارتی ۱۴۰ اندی اسب شما ۲۳۰ و اندی اسب نیسان رو گرفته
      عجیب نیست؟ فلوئنس شما ۰ تا ۱۰۰ رو حوالی ۱۳ می ره و ماکسیما دنده ای اگه سرحال باشه بین ۷ تا ۸ و اتوماتش هم یه ذره کند تره
      تو صداقت شما که شکی نیست اما احتمالا با این قیمت بنزین راننده اون ماکسیما صلاح ندیده گاز بده
      به هر حال مبارکتان باشه و انشالله به خوشی سوار شید فلوئنس رو سوار نشدم اما اگه مثل مکان نام باشه خیلی برای خیابون های مناسب هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmadreza 2002

        ۲۸ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        نام: نرم
        مکان: مگان
        خیابون های ما

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mopar or No Car

        ۳ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        احتمالش زیاده که راننده گاز نداده یا ماکسیما مشکلی داشته اما شتاب فلوئنس دنده ای طبق منابع معتبر زیر 10 ثانیه است و ماکسیما بسته به نوع گیربکس حدود 9 ثانیه. ضمنا من تو شتاب اولیه نگرفتم و تو سرعت حدود 160 تا گرفتمش. که با توجه به موتور و گیربکس شش سرعته فلوئنس که ساخت نیسان هست و تکنولوژیش حدود 10 سال از ماکسیما جدیدتره بعید نیست. بهرحال کیفیت این ماشین نسبت به قیمتش خیلی بیشتر از انتظار من بود. به شما هم پیشنهاد میکنم یک بار امتحان کنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چیکار کرد پاسات در آستانه سال ۲۰۲۰ با جدید ترین نسل پاسات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Me

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی خبر بدی بود.کل ناوگان پلیس المان پاسات استیشن دارن .فک نمیکردم چنین خبر نا امید کننده ای ازش بشنوم.فرق فولکس واگن و ولوو اینجا نمایان شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    بدی استیشن ها همینه
    یه هیکیل گنده دارن که غیر قابل کنترله نسبت به بقیه کلاسها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Car lover

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    پسرای خوب سوار پاسات اروپایی میشن
    اما پسرای بد سوار پاسات امریکایی میشن…:))))
    ۲۲۰۰۰ دلاره پاسات امریکایی با طراحی پتو پهن تر از اروپایی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا