فولکس واگن

انتشار تصاویر و اسکچ‌هایی از کابین نسل جدید فولکس‌واگن گلف

فولکس‌واگن در طول نشست سالانهٔ سهام‌داران، جزئیات بیشتری دربارهٔ نسل جدید گلف اعلام کرده و با انتشار یک اسکچ طراحی، برای اولین بار نمایی از داخل نسل آیندهٔ این هاچ‌بک محبوب را هم نشان داده است. پس از انتشار این اسکچ نیز تصاویر جاسوسی بدون پوشش از کابین گلف جدید منتشر شده که نمایی واقعی از این قسمت را نشان می‌دهد. با توجه به این تصاویر، هرچند نسل جدید گلف در ظاهر تا حد زیادی به نسل قبلی وفادار مانده اما در داخل متحول شده و کابین کاملاً متفاوتی دارد.

بزرگ‌ترین تغییر در کابین نسل جدید گلف، حذف صفحه آمپر سنتی و جایگزینی آن با یک نمایشگر دیجیتالی است که در امتداد صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته و با قاب مشکی براق به هم متصل شده‌اند. علاوه بر این، فولکس‌واگن با هوشمندی کنترلرهای دوگانهٔ سیستم تهویه را در پانل‌های لمسی باریکی قرار داده و آن‌را به پایهٔ نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی متصل کرده است. بین این دو پانل هم پانل سومی برای کنترل سیستم صوتی جای گرفته است. در زیر نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دریچه‌های تهویهٔ مستطیل شکل باریک با تریم کرومی به چشم می‌خورند که دکمه‌هایی در بین آن‌ها تعبیه شده است.

در کابین گلف مدل ۲۰۲۰ غربیلک فرمان جدیدی دیدی می‌شود درحالی‌که رو دری‌ها طرحی تکاملی داشته و تریم آلومینیومی روی آن‌ها کار شده است. در کنسول مرکزی خودرو نیز دو محفظه برای اشیاء به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد یکی از آن‌ها به پد شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند مجهز است. علاوه بر این، احتمالاً انتخاب‌گر دنده از نو طراحی شده و در نسخه‌های اتوماتیک خبری از دسته‌دندهٔ سنتی نخواهد بود.

به لطف تصاویر جاسوسی قبلی، میدانیم که نسل جدید گلف در طراحی بیرونی رویکردی تکاملی داشته و همچنان نشان می‌دهد که یک گلف اصیل است. بااین‌حال با چراغ‌های جدید، جلوپنجرهٔ بازطراحی شده و کاپوت عضلانی‌تر، بخش جلویی گلف مدل ۲۰۲۰ نمای مدرن‌تری خواهد داشت. خط شانهٔ بالاتر، چراغ‌های عقب جدید، سپرهای اسپرت‌تر و اسپویلر بزرگ‌تر نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری جدید این هاچ‌بک آلمانی هستند.

به گفتهٔ فولکس‌واگن، نسل جدید گلف در ماه اکتبر در جریان یک رویداد داخلی در ولفسبورگ رونمایی خواهد شد و بار دیگر معیاری را در کلاس خودروهای کامپکت ایجاد خواهد کرد. گفته شده گلف جدید در راحتی و تکنولوژی‌های اتصالی پیشروی کلاس خود خواهد بود و مصرف سوخت و تولید آلایندگی مناسبی خواهد داشت.


لیست پیشرانه‌های این خودرو همچنان شامل نمونه‌های بنزینی و دیزلی و همین‌طور نمونهٔ CNG خواهد بود اما برای اولین بار گلف به تکنولوژی ۴۸ ولت و سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز می‌شود. علاوه بر این، در خانوادهٔ گلف جدید نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم با بُرد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتر وجود خواهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. رنو 5 زرد قناری

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    بهترین هاچ بک دنیا در حال حاضر اما فولکس پولو بیشتر میپسندم به نظرم پولو طراحی بیرون و داخلش زیباتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا