فولکس واگن

تصاویر جاسوسی فولکس‌واگن ویرتوس (پولو سدان)

چند هفته پیش از معرفی رسمی فولکس‌واگن ویرتوس جدید، تصاویر جاسوسی از این خودرو منتشر شده که بدنه خودرو را تقریباً به‌صورت واضح نشان می‌دهد. این خودرو به نوعی مدل پولوی سدان بوده که از سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد.


همان‌گونه که انتظار داشتیم، ویرتوس تفاوت‌هایی با پولو در بحث طراحی دارد. این خودرو نه تنها فاصله بیشتری بین محورها داشته بلکه فرم بخش پایینی سپر جلو نیز متفاوت است. بخش عقب بلندتر بوده و به نوعی یک اسپویلر کوچک روی صندوق داشته که بسیار شبیه نمونه بکار رفته در شورولت پریسما است. چراغ‌های عقب شیک خودرو ما را به یاد آئودی A4 و A3 سدان می‌اندازد.


تصاویر یاد شده نشان دهنده دو نسخه متفاوت از ویرتوس هستند. خودروی قرمزرنگ احتمالاً مدل پایه است که از رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی با قالپاق‌های پلاستیکی استفاده کرده و فاقد مه شکن است. احتمالاً این مدل از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی با قدرت ۱۲۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد و به گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز خواهد بود.


به نظر می‌رسد مدل مشکی رنگ فول ترین نسخه باشد زیرا تریم کرومی روی سپرها و فریم شیشه ها داشته و از رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی سود می‌برد. این مدل از پیشرانه ۱ لیتری بازنگری شده با قدرت ۱۲۸ اسب بخار استفاده خواهد کرد و منحصراً با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. به خاطر ابعاد بزرگ ویرتوس نسبت به پولوی استاندارد، فولکس‌واگن برنامه‌ای برای ارائه پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی در این سدان ندارد.


طراحی کابین ویرتوس مشابه پولو بوده و شاهد نمایشگر ۱۰.۲ اینچی در پشت آمپر هستیم. همچنین یک صفحه لمسی ۸ اینچی به‌صورت سفارشی برای سیستم چندرسانه‌ای وجود دارد.

ویرتوس که از نظر جایگاه بین مدل‌های Voyage و جتا قرار می‌گیرد باید به مصاف رقبایی چون شورولت کبالت، هوندا سیتی، نیسان ورسا و تویوتا اتیوس برود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (336 ديدگاه)

    مناسب برای ایران به شرط قیمت مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا پ

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (216 ديدگاه)

    اگه ماموت اینو مونتاژ کنه به هر قیمتی شده خریدمش
    البته منظورم از به هر قیمتی این نیست که به هر قیمتی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خوبه هم طراحی هم اعتبار البته ایمنیش شکه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا