فولکس واگن

انتشار اولین تصاویر رسمی فولکس‌واگن تیگوآن Allspace

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی، غیررسمی و تیزرهای فراوان، فولکس‌واگن نخستین تصاویر رسمی از نسخهٔ کشیدهٔ کراس‌اوور تیگوآن خود که بسته به بازار با نام تیگوآن Allspace یا تیگوآن L شناخته می‌شود را منتشر کرد. البته پیش‌ازاین، تصاویری از تیگوآن کشیده در چین بدون هیچ پوششی انتشار یافته بود بنابراین در این تصاویر جدید شاهد موارد جدیدی نیستیم.

vw-tiguan-allspace-3

تیگوآن آل‌اسپیس دقیقاً همان چیزی است که از یک تیگوآن کشیده انتظار داریم یعنی صرفاً یک فاصلهٔ محوری بیشتر و متأسفانه بدون هیچ‌گونه تغییرات در طراحی خارجی؛ بنابراین تیگوآن کشیده در ظاهر به‌جز درهای عقب و سقف مسطح، هیچ تفاوتی با نسخهٔ استاندارد پنج‌نفره ندارد. تیگوآن آل‌اسپیس در مقایسه با نسخهٔ استاندارد، ۱۱ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد که موجب ایجاد فضای کافی برای نصب ردیف سوم صندلی‌ها شده است. هرچند که به‌احتمال‌زیاد این صندلی‌ها فقط برای کودکان مناسب خواهد بود.

vw-tiguan-allspace-2

بنابراین برای کسانی که نیاز به فضای بیشتر و یک کراس‌اوور هفت‌نفرهٔ واقعی دارند، مدل جدید اطلس انتخاب بهتری است. بااین‌حال در تیگوآن آل‌اسپیس با تا کرد ردیف سوم صندلی‌ها ظرفیت صندوق بار به بیش از ۶۱۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند. همچنین اگر خریداران به فضای بار بیشتری احتیاج داشته باشند، با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها، ظرفیت کل بار آل‌اسپیس به میزان قابل‌توجهی نسبت به ظرفیت ۱۶۵۵ لیتری نسخهٔ استاندارد افزایش پیدا می‌کند.

2017-volkswagen-tiguan-seven-seat-model-for-china2

دقیقاً مثل نسخهٔ پنج‌نفرهٔ تیگوآن، این مدل جدید آل‌اسپیس هم بر روی پلت‌فرم انعطاف‌پذیر MQB فولکس‌واگن ساخته شده و با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزل توربو عرضه می‌گردد. نیروی این موتورها در حالت عادی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion نیز وجود دارد. بسته به نوع موتور، فولکس‌واگن این کراس‌اوور کشیده را با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک واحد اتوماتیک دوکلاچه به فروش می‌رساند. همچنین همان‌طور که تصور می‌شد، موتورهای دیزل برای بازار ایالات‌متحده ارائه نمی‌شوند.

vw-tiguan-allspace-1

رونمایی از نسخهٔ کشیدهٔ فولکس‌واگن تیگوآن در نمایشگاه دیترویت آینده انجام می‌شود. این خودرو در بازار اروپا با نام تیگوآن آل‌اسپیس و در ایالات‌متحده و چین با نام تیگوآن L عرضه می‌گردد. نمونه‌های مخصوص بازار ایالات‌متحده در مکزیک تولید می‌شوند درحالی‌که نمونه‌های مخصوص بازار چین به‌صورت محلی به‌وسیلهٔ سرمایه‌گذاری مشترک فولکس‌واگن و شرکت شانگهای، در چین تولید می‌شوند. به‌احتمال‌زیاد این خودرو برای بازارهای اروپایی برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ به نمایش درخواهد آمد.

2017-volkswagen-tiguan-seven-seat-model-for-china4

فولکس‌واگن در توصیف تیگوآن آل‌اسپیس به عبارت «تا هفت صندلی» اشاره کرده است که به‌احتمال‌زیاد یعنی این خودرو به‌صورت استاندارد با پنج صندلی و فضای پای زیاد برای ردیف دوم صندلی‌ها عرضه می‌شود و دو صندلی اضافی با پرداخت هزینهٔ بیشتر و به‌صورت سفارشی ارائه می‌گردد. شاهد این مدعا، یکی از تصاویر انتشار یافته از آل‌اسپیس است که این کراس‌اوور را با فضای پای فراوانی در عقب نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. soroush

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    فولکس عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      بابا همه نخودروهای جدید رو اول به بازار امریکا میدن???خدا چرااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. elemento

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ایول فولکس. این ماشین در کلاس خودش با ایمنی مثال زدنی همه رو متعجب کرده

    ظاهر 20 کیفیت 20 ایمنی 20 همه چی 20 !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. The Grand Tour

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خیلی خوب و خوشگله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASA

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تنها آلمانی که بش علاقه دارم
    البته نصف کمپانی ها مال فولکس هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سیاوش

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    این ماشین هیچوقت دل آدمو نمیزنه همه چی سر جای خودشه و طراحی ارگونومیک و منطقی داره به دور از بزرگ نمایی و اغراق
    فولوکس و تویوتا برای یک عمر زندگی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا