فولکس واگن

اولین تصاویر جاسوسی از فولکس گلف GTI جدید

توسعه‌ی نسل جدید فولکس‌واگن گلف به مراحل پایانی خود نزدیک شده و قبلاً نمونه‌های پیش‌تولیدی آن را به کرات دیده‌ایم. هم‌اکنون و برای اولین بار تصاویری از نسخه‌ی داغ‌تر این خودرو یعنی گلف GTI منتشر شده است. در نگاه اول این خودرو کاملاً مشابه مدل استاندارد بوده اما با کمی دقت می‌توان تفاوت‌های آن دو را تشخیص داد.


این مدل تست از چرخ های بزرگ‌تر و پهن‌تر، رکاب‌های جانبی متفاوت، خروجی‌های اگزوز و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در مقایسه با نسخه‌های استانداردی که تاکنون دیده‌ایم سود برده است. تکمیل کننده‌ی این موارد هم اسپویلری است که کاملاً بزرگ‌تر از نسخه استاندارد می‌باشد. البته طراحی گلف GTI جدید تفاوت زیادی با نسل فعلی این هاچبک پرطرفدار ندارد.


به نظر می‌رسد فولکس‌واگن فرمول موفقیت پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا را تغییر نداده است. این خودرو سال پیش ‌فروش ۴۴۵۷۵۴ دستگاهی داشته که با توجه به معرفی نسل فعلی در سال ۲۰۱۲ عملکردی بسیار خوب محسوب می‌شود. این فروش بالا احتمالاً یکی از دلایل فولکس برای عدم تغییر چشمگیر طراحی گلف جدید می‌باشد. برخی تغییرات ظاهری و داخلی به همراه استفاده از تکنولوژی‌ها و قوای محرکه‌ی جدید به آسانی می‌تواند گلف جدید را هم از نظر فروش به یک برنده‌ی قاطع تبدیل کند.


جزئیات زیادی از نسل جدید گلف در دسترس نیست اما اطلاعات ما درباره‌ی GTI هم به همین تصاویر محدود می‌شود. البته خریداران و طرفداران این خودرو می‌توانند انتظار استفاده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربو را داشته باشند. نسل فعلی گلف GTI قدرت ۲۲۸ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری داشته اما به احتمال زیاد نسل جدید قدرت ۳۰۰ اسبی خواهد داشت.


قرار بود نسل جدید گلف در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شود اما این اتفاق به تعویق افتاد و همین امر شانس رونمایی هم‌زمان مدل استاندارد و GTI را افزایش می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    درسته که گلف موفق‌ترین و بنام‌ترین خودرو هاچبک بازاره
    اما
    آخه وقتی حداکثر تغییرات نسل جدید گلف ۱۰ درصده، این پوشش سنگین استتاری واسه چیه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    یه چیزی جالبه اونم وجود یه i30 n پشت این ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (31 ديدگاه)

    من از این دنیا چی می خوام؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Saeed(peugeot

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این نسل که چنتا عکس ازش منتشر شد(زرد رنگ هم بود)
    دوباره این استتار بازیا برا چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ahmad

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    هیچکدام از نسلهای بعدی گلف به اندازه نسل اولش اسطوره ای نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ShoMpeT

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (271 ديدگاه)

    فکر نمیکنم ۳۰۰ اسب بخار بشه قدرتش. چون اونجوری مجبور میشن گلف R رو به ۴۰۰ اسب بخار برسونند که اونوقت وارد محدودی Audi میشه. یکی از مشکلات فولکس همین Audi هستش دیگه. نمیاد قدرت GTI و R رو زیاد بالا ببره چون تاثیر مستقیم میزاره روی فروش RS3

    ولی شما بقیه هاچبک ها رو نگاه کنید, از لحاظ قدرت بسیار بهتر عمل میکنند, در صورتی که برای فولکس کاری نداره تا این ۲ نسخه رو بیشتر تقویت کنه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا