فولکس واگن

تعویض پیشرانه و کاهش قدرت فولکس‌واگن گلف مدل 2019

گزارش شده فولکس‌واگن قصد دارد پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ۱۷۰ اسب بخاری گلف استاندارد در ایالات‌متحده را برای مدل ۲۰۱۹ با یک پیشرانهٔ جدید ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار جایگزین کند. این همان پیشرانهٔ نسل جدید مدل جتا است که حالا به گزارش اتوبلاگ قرار است در سینهٔ گلف مدل ۲۰۱۹ هم قرار گیرد. این به معنای کاهش ۲۰ اسب بخار قدرت گلف است اما گشتاور این موتور جدید با موتور قبلی یکسان بوده و برابر با ۲۵۰ نیوتن متر است.

هردو نسخهٔ هاچ‌بک و اسپرت‌واگن (استیشن) گلف در ایالات‌متحده به این پیشرانهٔ کوچک‌تر مجهز خواهند شد اما گلف آلترک همچنان از همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری قبلی با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده خواهد کرد. از سوی دیگر به‌منظور کاهش مصرف سوخت، فولکس‌واگن همراه با این موتور جدید، گیربکس‌های جدیدی را هم برای گلف مدل ۲۰۱۹ ارائه می‌کند به‌گونه‌ای که گیربکس پنج سرعتهٔ دستی استاندارد با یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی جایگزین می‌شود و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم جای خود را به یک واحد هشت سرعتهٔ اتوماتیک می‌دهد. این گیربکس‌ها هم از جتای جدید گرفته شده‌اند.

هرچند گلف پایه حدود ۳۵ کیلوگرم سنگین‌تر از نسل جدید جتا است اما با توجه به اینکه از موتور و گیربکس یکسانی با برادر سدان خود استفاده می‌کند، مصرف سوخت گلف ۲۰۱۹ باید بسیار به جتا نزدیک باشد. این سدان جدید فولکس‌واگن در هر صد کیلومتر در شهر ۷.۸ لیتر، در بزرگراه ۵.۹ لیتر و در سیکل ترکیبی ۶.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

اما علاوه بر تغییر موتور و گیربکس‌ها، فولکس‌واگن در تیپ‌ها و آپشن‌های گلف ۲۰۱۹ هم تغییراتی ایجاد کرده است. تیپ پایهٔ گلف S و گلف آلترک S به‌صورت استاندارد به ترمز اضطراری خودکار و سیستم پایش نقاط کور مجهز شده‌اند اما این دو سیستم در گلف اسپرت‌واگن S به‌صورت سفارشی ارائه می‌شوند. تیپ SE نیز از کروز کنترل تطبیقی برخوردار شده است درحالی‌که گلف اسپرت‌واگن SE هم به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلوی LED مجهز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. aston martin

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    باورم نمیشه هنوزم ماشینی هست که گیربکس دستی داشته باشه
    بابا بسه دیگه خسته شدیم دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      اصلاً لذت رانندگی به گیربکس دستیه، اتوماتیک چیه
      من خودم حدود یه سال پیش میخواستم ماشین بخرم و نظرم رو H30 کراس بود اما فقط بخاطر گیربکس اتوماتیکش منصرف شدم و بجاش 206 خریدم.
      البته میدونم گیربکس‌های اتوماتیک و مخصوصاً دوکلاچۀ امروزی اصلاً قابل‌قیاس با گیربکس چهاردندۀ H30 نیستن و لذت رانندگی بالایی دارن ولی با‌این‌حال من شخصاً از اتوماتیک خوشم نمیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحید

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (36 ديدگاه)

      گیربکس دستی هنوز تو آمریکا طرفدارای پر و پا قرصی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا