فولکس واگن

تغییرات مدیریتی ناگهانی در فولکس‌واگن و اشکودا

گروه فولکس‌واگن به ایجاد تغییرات در پست‌های مدیریتی خود ادامه می‌دهد. هم‌اکنون سه تغییر مهم در پست‌های مدیرعاملی اشکودا، تراتون و خودروهای تجاری فولکس‌واگن اعلام شده است.

در حرکتی سورپرایز کننده اشکودا اعلام کرده برنارد مایر پس از حدود ۵ سال هدایت این خودروساز اهل جمهوری چک از ۳۱ جولای جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. این شرکت دلیل برکناری مایر را اعلام نکرده اما گفته که جانشین او با توجه به قوانین و مقررات جمهوری چک انتخاب خواهد شد. قرار است مدیرعامل جدید اشکودا در اولین جلسه شرکت در ماه آگوست انتخاب شود.

Skoda CEO Bernhard Maier is rumored to return to Porsche

برنارد مایر که مدیر اسبق پورشه و ب ام و بوده یکی از موفق‌ترین دوران تاریخ این خودروساز را رقم زده است.

گروه فولکس‌واگن همچنین در هفتم جولای اعلام کرد آندرس رنشلر مدیرعامل تراتون هیئت‌مدیره فولکس‌واگن و تراتون SE را از ۱۵ جولای ترک خواهد کرد.

فولکس‌واگن با انتشار بیانیه کوتاهی گفته است:

آقای رنشلر با رضایت کامل در حال ترک کمپانی است. جانشین آقای رنشلر به عنوان رئیس هیئت‌مدیره تراتون آقای ماتیاس گراندلر خواهد بود که تا می ۲۰۱۸ مدیر مالی ارشد شرکت تراتون بوده است.

گروه تراتون یک هولدینگ شامل شرکت‌های مان، اسکانیا و فولکس‌واگن Caminhões e Ônibus می‌باشد.

شایان ذکر است آندرس رنشلر در سال ۲۰۱۵ به عنوان مدیرعامل تراتون انتخاب شده بود.

VW truck chief Andreas Renschler will retire on July 15

اما تغییرات گروه فولکس‌واگن به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا این غول خودروسازی در بخش محصولات تجاری خود نیز دست به تحولاتی زده است. توماس سدران که مدیرعامل کنونی این شرکت است از اول سپتامبر جای خود را به کارستن اینترا خواهد داد. سدران پس از آن هدایت بخش مدیریت و مهندسی خودروهای تجاری گروه فولکس‌واگن را به دست گرفته و مستقیماً به گانار کیلیان عضو هیئت‌مدیره گزارش خواهد داد.

Thomas Sedran and the VW ID. Buzz Cargo

سدران نقش مهمی در توسعه ون‌های الکتریکی ID. Buzz و ID. Buzz کارگو ایفا کرده و یکی از عوامل شکل‌گیری همکاری با فورد بوده است.

همین چند ماه پیش بود که گروه فولکس‌واگن تغییراتی در بخش مدیریتی ایجاد کرد و با کاستن از مسئولیت‌های هربرت دایس مدیرعامل این شرکت، هدایت بخش خودروهای سواری برند فولکس را به رالف برنداستات سپرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا