فولکس واگن

تغییر نام دروغین فولکس‌واگن و یادآوری رسوایی دیزل‌گیت

قرار بود هجوم خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن، رسوایی دیزل‌گیت را از ذهن‌ها پاک کند اما یک دروغ آوریل در زمانی نامناسب، این رسوایی را دوباره به یاد جهانیان آورده است. چندی پیش بود که خبری مبنی بر تغییر نام فولکس‌واگن به ولتس‌واگن در آمریکا منتشر شد و با توجه به اینکه تاریخ انتشار این خبر ۲۹ مارس بود، بلافاصله گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه این صرفاً یک دروغ آوریل است مطرح شد؛ اما فولکس‌واگن خیلی زود به این گمانه‌زنی‌ها پایان داد و با صدور یک بیانیهٔ مطبوعاتی رسمی، این تغییر نام را واقعی دانست.

اما بعداً مشخص شد که تغییر نام فولکس‌واگن به ولتس‌واگن چیزی بیشتر از یک دروغ آوریل نیست و این دروغ فوراً خاطرات آخرین باری که فولکس‌واگن به دنیا دروغ گفت را زنده کرد. مطمئناً این چیزی نبود که فولکس‌واگن به دنبال آن باشد خصوصاً حالا که سال‌ها از آن ماجرا گذشته و رسوایی دیزل‌گیت تا حد زیادی فراموش شده است اما دقیقاً همین اتفاق افتاد و پس‌ازاینکه مشخص شد تغییر نام به ولتس‌واگن دروغ است، بسیاری مستقیماً به رسوایی دیزلی این غول خودروسازی دنیا اشاره کردند.

واکنش‌ها به توئیت فولکس‌واگن در تائید این دروغ نیز منفی بوده و کاربران با تمسخر گفته‌اند «تیم بازاریابی فولکس‌واگن، کارتان عالی بود!». برخی دیگر نیز پرسیده‌اند «چرا همهٔ خودروهای دیزل‌گیت که در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و به‌آرامی همهٔ ما را می‌کُشند را درست نمی‌کنید؟». بعضی کاربران هم گفته‌اند «این فقط دروغی دیگر از کسانی است که برای ما دیزل‌گیت را به بار آوردند».

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    رسوایی دیزل گیت خیلی بزرگ بود
    رگولاتورهای امریکا به موقع متوجهش شدن

    موافقم 25
    مخالفم 72
    1. ali (chevy nova)

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      ((برخی دیگر نیز پرسیده‌اند «چرا همهٔ خودروهای دیزل‌گیت که در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و به‌آرامی همهٔ ما را می‌کُشند را درست نمی‌کنید؟». بعضی کاربران هم گفته‌اند «این فقط دروغی دیگر از کسانی است که برای ما دیزل‌گیت را به بار آوردند».))

      موافقم 16
      مخالفم 69
      1. رضا

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (172 ديدگاه)

        تو دیگه حرف از دیزل گیت نزن چون هیچ رسوایى اى مثل سوئیچاى معیوب جنرال موتورز نمیشه که ١١ سال مخفى کردنش و ١٢٠ نفر کشته داد

        موافقم 49
        مخالفم 16
        1. Elmiraj

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          تقلب سیستماتیک با اشتباه چند مهندس الکترونیک تفاوت سنگینی داره…..

          موافقم 7
          مخالفم 13
        2. رضا

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (172 ديدگاه)

          المیراژ وقتى ١١ سال از وجود مشکل اطلاع داشته باشى و تو این مدت به جاى رفع کردنش و با وجود تلفات و جراحات بازم پنهانش کنى اسمش اشتباه چن تا مهندس الکترونیک نیست
          البته میدونم به خاطر اینکه جنرال موتورز آمریکاییه میخواى این اشتباهو توجیه کنى ولى خب بازم ذکر این موضوع خالى از لطف نیس

          موافقم 16
          مخالفم 3
        3. Elmiraj

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          با نگاه به کل جریمه و خسارت ۳۳.۳ میلیارد دلاری که فولکس واگن متحمل شد ، در مقابل کل جریمه و خسارت جنرال‌موتورز که ۲‌.۶ میلیارد دلار بود !!! با یه تقسیم ساده به راحتی میشه پی برد که رسوایی دیزل گیت فولکس واگن چند برابر رسوایی سوئیچ های معیوب جنرال‌موتورز بود…!!!!

          موافقم 3
          مخالفم 10
        4. رضا

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (172 ديدگاه)

          تعداد خودرو هاى فراخوان شده پارامتر منطقى تریه واسه بزرگى فراخوان تا میزان جریمه . خیلى فاکتوراى متفاوتى تو میزان جریمه تاثیر دارن از طرفى قوانین سختگیرانه روز به روز بیشتر میشن . فولکس واگن حدود ١١ میلیون خودرو رو فراخوان کرد تو کل دنیا در حالى که این رقم براى جنرال موتورز ٣٠ میلیون بود و همینطور از سال ٢٠٠١ ازین مشکل مطلع بود

          موافقم 6
          مخالفم 4
        5. رضا

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (172 ديدگاه)

          اصلاح میکنم حدود ١٢,٣ میلیون فراخوان براى سوئیچ هاى معیوب صورت گرفت و ٣٠ میلیون فراخوان براى همه مشکل ها انجام شد البته تا سال ٢٠١۴

          موافقم 3
          مخالفم 4
    2. Amirreza

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      چرا فقط دوست داری تخریب کنی؟ انگار نا یادمون نیست فاجعه تاکاتا رو

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. Amir Machine

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        من عهد کرده بودم دیگه کامنت نذارم اما اینجا نتونستم جلوی خودمو بگیرم
        دوست عزیز موضوع ایربگ‌های تاکاتا چه ربطی به آمریکایی‌ها داره که هی تا بحث میشه میگی فاجعه تاکاتا؟
        جهت اطلاعت، تاکاتا یه شرکت ژاپنیه که خیلی از خودروسازها مثل فورد، تویوتا، مزدا، هوندا و… از ایربگ‌هاش استفاده میکردن
        هوندا بخاطر این ایربگ‌های معیوب برای 11 میلیون ماشین فراخوان داد، ب‌ام‌و فقط تو خود ژاپن بخاطر این مشکل برای 110 هزار ماشین فراخوان داد، آمریکایی‌ها هم مثل بقیه برای میلیون‌ها ماشین بخاطر تاکاتا فراخوان دادن
        من ربط مشکل این ایربگ‌ها به خودروسازهای آمریکایی رو واقعاً نمیفهمم که هی شما تکرار میکنی

        موافقم 15
        مخالفم 6
        1. R@m!n

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          داداش کامنت بزار حتما عهدتو بشکن. اطلاعاتت بالاست همه می خونیم لذت می بریم

          موافقم 12
          مخالفم 4
        2. Amir Machine

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          چشم رامین جان، سعی میکنم در مواردی که مفید باشه کامنت بذارم، لطف داری شما
          فقط کاش این چند نفری که فضای سایتو به گند کشیدن دست برمیداشتن

          موافقم 12
          مخالفم 4
        3. Amirreza

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          بله ولی آمریکایی ها هم ازش استفاده میکردن

          موافقم 4
          مخالفم 3
        4. Amir Machine

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          خب آمریکایی‌ها استفاده میکردن که میکردن چه ربطی داره من نمیفهمم؟
          فقط آمریکایی‌ها که نبودن، مزدا و نیسان و تویوتا و ب‌ام‌و و… هم از این ایربگ‌ها استفاده میکردن
          مشکل از خود تاکاتا بوده چه ربطی به خودروسازها داره؟

          موافقم 7
          مخالفم 1
  2. محمد رستمی نژاد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (733 ديدگاه)

    مهندسی ناب آلمانی چه شد؟؟؟؟

    موافقم 21
    مخالفم 63
    1. GT

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (436 ديدگاه)

      یادم نمیاد کسی مهندسی ناب آلمان را برای فولکس گفته باشه،مهندسی ناب آلمان برای پورشه، بنز، بی ام و و آئودی هست نه کسی دیگه‌ای!!!
      لطفا دوباره این بحث را دوباره شروع نکنید

      موافقم 44
      مخالفم 26
      1. محمد رستمی نژاد

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        البته با این حرفت هم موافق هستم

        آخه از بس بچه‌ها گفتن مهندسی ناب آلمانی دیگه‌فکر می کنم همه مهندسی ناب آلمانی دارن

        موافقم 14
        مخالفم 31
      2. Amir

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (237 ديدگاه)

        البته آئودی یه زیر مجموعه از فولکس هست و مهندسیشم بی ارتباط با اون نیست

        موافقم 28
        مخالفم 4
      3. R@m!n

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        پورشه و آئودی زیر مجموعه فولکس واگن هستن عمو جان

        موافقم 19
        مخالفم 16
        1. GT

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (436 ديدگاه)

          پورشه کملا مهندسی جدایی داره و هیچ ربطی به مهندسی فولکس نداره

          موافقم 12
          مخالفم 20
      4. R@m!n

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        مهندسی ناب وقتی پول و حمایت نباشه هیچ ارزشی نداره فولکس واگن نباشه فقط دو تا کمپانی مثه فورد یا تویوتا می تونن دخل و خرج پورشه و زیر برندای لوکسشو بدن. اتفاقا مهندسی ناب آلمان خوده خوده خوده فولکس واگنه.
        منطقی تر باشیم بد نیست

        موافقم 32
        مخالفم 9
        1. بهزاد

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          رامین جان بیش از 50 درصد از سود گروه vw توسط audi و پورشه بدست میاد و فکر کنم بزرگترین سهام دار این گروه هم پورشه باشه.
          شرکت پورشه همواره سودآورترین شرکت تولید انبوه صنعت خودروسازی بوده و از این نظر نمیشه گفت از بالا دخل و خرجش تامین میشه و برعکس این موضوع در جریان بوده.

          موافقم 8
          مخالفم 3
        2. R@m!n

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بهزاد جان من هرکاری کردم نتونستم ریپلای بزنم بهت امیدوارم دوباره یه سر بزنی اینجا

          حرفتو تا 50 درصد سودرسانی آئودی – پورشه قبول دارم اما یه موضوعی هست، پورشه و آئودی و لامبو و …. مطمئنن اگر می تونستن حتما مستقل می بودن. ماهیت برندای کوچیک تو وابستگی خلاصه میشه چون هزینه های توسعه خودرو و اجزاش بسیار زیاده و هر لحظه ممکنه یه اتفاقی مثه بحران مالی یا افت عملکردشون بوجود بیاد و باعث شه حیاتشون بخطر بیوفته پس همیشه از بالا باید تامین باشن. پورشه مگه چند تا ماشین میفروشه یا حتی آئودی که حالا بحثشونه. اینا هر سال باید تا دندون مسلح باشن که جلو رقبا کم نیارن که همینم میلیون ها دلار هزینه و ساعت ها کار می بره. حالا که دارن اینطوری ساپورت میشن وظیفشونه که سودرسان باشن مطمئن همین پورشه که دیگه ته پروفورمنسه یه جا بیوفته به رید زدن در آنی فولکس واگن می فروشش.

          موافقم 4
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          شرکت vw مگه پول چاپ میکنه که یه روزی به داد audi و پورشه برسه!
          نگاه ما اقتصادیه و تو این وضعیت و تا اینجای کار شرکت پورشه تقریبا رقیبی نداره و بنده نمیبینم و audi هم دو رقیب اصلی به نام های بنز و بی ام و و یک رقیب کمرنگ تر به نام لکسوس داره و مابقی هم سرنوشتشون به یک بحران بنده!
          داستان برندهای لوکس صنعت خودرو بی شباهت به دنیای گجت ها نیست.
          مثل اینکه بگیم ایکس باکس رقیب پلی استیشنه! در حالی که رقابتی وجود نداره و این دو کل فروش و سود کنسول های خانگی را بین خودشون تقسیم کردن.
          و همینطور در دنیای گوشی که بالای 15 تا شرکت تولید میکنند اما اپل و سامسونگ پول پارو میکنن یا دنیای ساعت غیر دیجیتالی که 90 درصد سود بازار دست چند شرکت سوئیسی افتاده و مابقی واسه پر کردن ویترین کار میکنند.
          هیچ بحرانی در حال حاضر قادر به محو پورشه و audi نیست همانطور که رولکس و امگا پایدار موندن.
          در مورد مستقل شدن این دو برند که اشاراتی فرمودید، ایکاش قبل از ثبت نظری راجب روابط و اقتصاد یکم مطالعه داشتید! وقتی سهام این دو در اختیار vw هست و سودآوری بالایی دارن چجوری مستقل بشن؟ مثلا فردا صبح از خواب بلند بشن و اعلام استقلال کنند؟!
          این کار مستلزم بازخرید سهام از صاحبشون هست و وقتی صاحب سهام نمیفروشه چجوری مستقل بشن و روابط سهام اینها کاملا خانوادگی بوده و از محالات هست.

          موافقم 1
          مخالفم 4
    2. Zakaria

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      هیچ ربطی به مهندسی نداره، این گند رو مدیرای شرکت زدن نه مهندسا

      موافقم 16
      مخالفم 9
      1. ALIREZA

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (228 ديدگاه)

        ترکیبی بوده????

        موافقم 16
        مخالفم 2
  3. GT

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    اوه اوه
    فولکس اومد شوخی کنه، یه کاری کرد تازه خرابتر شد

    موافقم 26
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    چه ضایع

    موافقم 21
    مخالفم 2
  5. Amirreza

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    بابا دیزل گیت صد سال پیش بود دیگه ، اینا هم منتظرن به یه چیزی گیر بدن ، یکی اون یکیو تهدید میکنه ، یکی بهد صد سال دیزل گیتو میگه و …..

    موافقم 11
    مخالفم 21
    1. R@m!n

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      چطور دیروز مشکل هندلیگ لکه ننگ واسه فورد و ماستنگ می مونه واسه فولکس مال صد سال پیشه ؟؟؟ واسه همین 2015 هستش. میبنی دیروزم گفتم این سوتی ها واسه همه هست.

      موافقم 24
      مخالفم 5
      1. Amirreza

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        قانع کننده بود ، راست میگی خیلیا از این سوتیا دادن ، ببخشید اگه سر اون پست ناراحتتون کردم آقا رامین

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. R@m!n

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          ناراحت که نشدم تا وقتی بحث فنی باشه من اصن ناراحت نمیشم

          موافقم 2
          مخالفم 0
  6. Dayan5775

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    سورشو دراوردن با این دیزل گیت! مال خیلی وقت پیش بود حالا یه عده که اصلا خودشون هم رعایت نمیکنن این چیزارو هی بهش اشاره میکنن

    موافقم 13
    مخالفم 14
  7. Sinaya

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جالبه کسایی مثل ما که داریم اینجا این موضوعو مسخره میکنیم تو کشوری زندگی میکنیم که نه کیفیت بنزینش مشخصه و هر روز یک رنگ و بوی متفاوت داره بنزین و قضیه سرب و دیگر آلاینده ها هم همچنان نامشخصه و استاندارد آلایندگی خودروهاش هم کاملا نامشخص و غیر شفافه و ادعا هم میشه که یورو پنج هست و قراره یورو شش هم بشه??

    موافقم 17
    مخالفم 5
  8. شایان

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    جالبه سایتی از ایران داره در مورد فولکس واگن که حداقل این چیزی که من دارم میبینم در هلند و سایر کشورهای اروپایی جز فرانسه از فروش و رضایت مندی رتبه نخست رو داره حرف میزنه کشوری که هنوز پراید و دانا و شنا و رانا و تینا میزنه فکر نکنم وب سایت تخصصی داشته باشه ایران غیر اینجا

    موافقم 7
    مخالفم 9
  9. datsun

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3496 ديدگاه)

    فولکس واقعا خیلی خوب از این رسوایی خودش رو بیرون کشید بدون اینکه ضربه بزرگی به کمپانی زده بشه خودم بشخصه فکر میکردم بعد از رسوایی فاتحه فولکس خوندس ولی اینطور نبود.

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. R@m!n

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      صنعت آلمان و شغل میلیون ها نفر به این کمپانی وابستس. انقدر قدرت و حمایت پشتش هست که نزارن زمین بخوره به هر روش درست و نادرستی که اتفاقا خوب شد قسر در رفت چون خیلی از کمپانیای مطرح زیر مجموعش پاش می سوختن.

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. MahyarMAR

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (215 ديدگاه)

        حتی لامبو و دوکاتی پورشه بوگاتی ائودی و …..

        موافقم 18
        مخالفم 2
  10. بهنام

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    حالا اینو واش ، سی ال اس فیس لیفت عجب چیزی شده
    اون مدل بشدت زشت و عبرقابل دفاع شده یکی از زیباترین های مرسدس . خیلی خوب شده

    موافقم 11
    مخالفم 1
  11. mahan

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    خوشم میاد یکی یه اشتباهی می کنه بعد همه میان دست میزارن رو اون نقطه ضعف و اذیتش می کنند حالا یک بار شد این همه خودروی محبوب و خوبشو ندیدید این همه اداره زیربرند های لوکس و معرکه اش که کار هر کسی نیست رو ندیدید دست گذاشتید رو یه قسمت.اینکه یک شخصی دست بذاره روی نقطه ضعف دیگری در صورتی که خودش هم نطه ضعفایی داشته باشه رو من بی شعوری میگم

    موافقم 12
    مخالفم 0
  12. حسین دهمرد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    وقتی فولکس نتونه دیزلی خوب بزنه بقیه چجوری میتونن؟ بقیه هم همین مشکلو دارن خود ساختار گازوییل کربن بیشتری نسبت به بنزین داره که بعد از سوختن آزاد میشه. فقط گند بقیه در نیومده

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. Amir

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (237 ديدگاه)

      مگه فولکس خدای صنعت خودروئه که بقیه نتونن ؟ ب ام و ، بنز ، جنرال موتور ، تویوتا چیکارن ؟
      اگر برندای دیگه هم وضعیتی مثل فولکس داشتن تا حالا صد درصد مشکل رو شده بود و همه متوجه میشدن دوست عزیز .

      موافقم 8
      مخالفم 4
  13. Mehdi

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (110 ديدگاه)

    دیزل گیت هر چی بوده گذشته و مسببینش هم مجازات شدن، همیشه یه مشت ابله نادان هستن که بخوان دنبال حاشیه باشن

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا