فولکس واگن

احتمال تولید پیکاپ فولکس‌واگن اطلس تانوآک

فولکس‌واگن در نمایشگاه نیویورک امسال کانسپتی بنام اطلس تانوآک را رونمایی کرد. این کانسپت یک پیکاپ میان سایز است که بر اساس کراس‌اوور اطلس ساخته شده است. حالا اما این شرکت احتمال تولید این کانسپت را مطرح کرده است. کانسپت اطلس تانوآک به همراه کانسپت اطلس کراس اسپرت قرار است در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درآیند و به همین مناسبت فولکس‌واگن طی اعلامیه‌ای اشاره کرده است که این رویداد جایی است که خودروسازان مدل‌هایی که ممکن است به تولید برساند را به نمایش درمی‌آورند.

علاوه بر این، فولکس‌واگن گفته است ممکن است ساخت نسخهٔ تولیدی اطلس تانوآک در دستور کار قرار گیرد. سازندهٔ آلمانی همچنین به‌طور خاص اشاره کرده که اطلس تانوآک ممکن است در تیراژ بالایی در آمریکای شمالی عرضه گردد. البته این اظهارات دقیقاً به معنای تأیید تولید این خودرو نیست اما نشانه‌های بسیار قدرتمندی است که نشان می‌دهد فولکس‌واگن به‌طورجدی به ساخت نسخهٔ تولیدی این خودرو فکر می‌کند و ممکن است اگر تقاضای کافی برای آن وجود داشته باشد نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند.

اینکه فولکس‌واگن آشکارا احتمال تولید این پیکاپ کانسپت را مطرح کرده است تغییر بزرگی را در موضع آن نسبت اوایل سال جاری نشان می‌دهد زیرا این شرکت در آن زمان اعلام کرد بود که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید تانوآک وجود ندارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد تصمیم فولکس‌واگن در این رابطه تغییر کرده است. این در حالی است که مدیرعامل فولکس‌واگن آمریکا آقای «Hinrich Woebcken» نیز اشاره کرده که این شرکت سعی می‌کند تعیین کند که آیا تقاضای کافی برای عرضهٔ این پیکاپ به بازار وجود دارد یا نه.

از سوی دیگر اما تولید کانسپت دیگری که بر اساس اطلس ساخته شده یعنی اطلس کراس اسپرت قطعی شده است. این خودرو که یک کراس‌اوور میان سایز با دو ردیف صندلی است، قرار است در کارخانهٔ فولکس‌واگن در چاتانوگای تنسی در کنار اطلس استاندارد تولید گردد. به‌احتمال‌زیاد، اطلس کراس اسپرت به همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری VR6 اطلس معمولی مجهز خواهد بود که ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ ۴Motion به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    خودروهای فولکس واگن روز به روز از لحاظ طراحی در حال پیشرفت هستند و به نظر من برخی از مدل ها این برند حتی از ساخته های بنز و ب ام و بیشتر هارمونی و تناسب رو در طراح های خودشون رعایت می کنند.این پیکاپ جدید هم واقعا جذاب طراحی شد و از این بابت در مقابل رقبای ژاپنی و آمریکایی اش کم نمیاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. love

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی زیباس
    تو هلند اکثر کسانی که کارشون با ابزاره فولکس واگن میخرن و بعدم پشت وانت قفسه نصب میکنن. چندسال پیش کاراموز یک کارگاه تولید قفسه برای وانت بودم.

    اگه استفاده از کلمه ی وانت رو میخوایین مسخره کنید باید بگم که منم میدونم به انگلیسی میشه پیک اپ ولی من به فارسی نوشتم.
    تو هلند وضع اینطوریه که طرف بسته به نیازش ماشین میخره
    ماشینای استیشن واگن که معادل فارسیشو نمیدونم هست یا نیست
    ون های باربری
    ونهای مسافر بری
    وانت

    تو قضیه ی وانتهام اکثرا اون وانت ساخت سوزوکی و فولکس واگن اماروک میخرن. بعدم فولکس واگن ترانسپورتر رو به صورت وانت میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      دوست عزیز،آیا در هلند هم برای خرید ماشین نو مثل دانمارک مالیات بالایی می گیرند؟ درصد عوارض گمرکی برای ورود یک ماشین نو از خارج چقدر است؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا