فولکس واگن

با تونل باد تکنولوژیک فولکس‌واگن آشنا شوید

فولکس‌واگن برنامه‌های خود برای نونوار کردن تمامی محصولات خود تا پایان دهه میلادی جاری را اعلام کرده و می‌گوید که بی‌وقفه در حال کار بر روی بیش از ۵۰ خودروی جدید است. به منظور سرعت بخشیدن به توسعه این فرایند، فولکس حدود ۱۰۰ میلیون یورو در مرکز تونل باد جدیدی سرمایه‌گذاری کرده است. این مرکز پیشرفته در ولفسبورگ آلمان قرار دارد.


مرکز تونل باد جدید فولکس مساحت ۸۸۰۰ مترمربعی داشته و به این کمپانی اجازه خواهد داد تا ضریب درگ خودروهای خود را تنها در ۲۰ دقیقه محاسبه کرده و محاسبات رایانه‌ای آن تنها در چند روز صورت خواهد گرفت. سرعت باد داخل تونل می‌تواند به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت برسد و شرایط واقعی خودروها را شبیه‌سازی کرده و دمای بین منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۶۰ درجه سانتی گراد را ایجاد نماید.


علاوه بر کاربردهای یاد شده، تونل باد فولکس‌واگن برای شبیه‌سازی آب‌وهوای برفی و بارانی طراحی شده و می‌تواند رطوبت ۹۰ درصدی را ایجاد نماید. فولکس‌واگن با افتخار می‌گوید این تأسیسات احتمالاً یکی از آرام‌ترین تونل‌های باد صنعت خودرو بوده زیرا در سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت فشار صدای ۶۵ دسی بلی را ایجاد کرده که تقریباً به اندازه صدای معقول یک تلویزیون است. این عملکرد با توجه به شعاع ۸ متری فن بزرگ این تونل باد بسیار قابل‌توجه است.

مرکز جدید فولکس که از سال ۲۰۱۴ کارهای عملیاتی آن در جریان بوده به کمپانی اجازه تولید خودروهای آئرودینامیک تر با ضرایب درگ کمتری را خواهد داد. این امر روی مصرف سوخت و آلایندگی کمتر تأثیر مستقیم دارد. نیازی به گفتن نیست که خودروهای الکتریکی نیز از این تونل باد سود خواهند بود زیرا بهبود آئرودینامیک خودرو منجر به افزایش محدوده الکتریکی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    با این که کاملا ایمان دارم به سابقه تقلب فولکس
    اما باز هم خودروهای خود فولکس و زیر مجموعه اش (آئودی) رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شاهین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    این تونل خوراک لامبورگینی که توش سیستم ala رو تست کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (18 ديدگاه)

      البته موتور لامبورگینی نباید روشن بشه. درصورت روشن شدن موتورش، باید با آتشنشانی هماهنگی بعمل بیاد. خدایا اگر پول داشتم حتماً مرسدس بنز اس کلاس کابریوله میخریدم. یعنی میشود عایااااا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا