فولکس واگن

تکنولوژی ارتباط خودرو به خودرو در محصولات فولکس

سیستم‌های ارتباط خودرو به خودرو پتانسیل حفظ جان میلیون‌ها انسان را دارند اما تنها چند خودروساز از این تکنولوژی استفاده کرده یا خواهند کرد.


فولکس‌واگن هم‌اکنون با اعلام این موضوع که برنامه‌هایی برای استفاده از تکنولوژی pWLAN در محصولات ۲۰۱۹ خود دارد از دیگران پیشی گرفته است.


این سیستم یک ویژگی استاندارد خواهد بود و فولکس می‌گوید که سیستم یاد شده به محصولات اجازه خواهد داد تا با دیگر محصولات این شرکت و همچنین دیگر خودروها صحبت کنند. سیستم یاد شده همچنین تکنولوژی ارتباط خودرو به زیرساخت را خواهد داشت بنابراین خودروها می‌توانند اطلاعات را به وسایلی چون چراغ‌های راهنمایی فرستاده یا دریافت کنند.


سیستم فولکس‌واگن شعاع ارتباطی حدود ۵۰۰ متری داشته و همین امر باعث می‌شود مشاهده اطراف یک پیچ جاده ممکن باشد.

این سیستم در زمان عرضه روی ارائه هشدارها و اطلاعات ریسک‌های ترافیک تمرکز خواهد داشت. این امر می‌تواند شامل موضوعاتی چون تصادفات یا ترافیک پیش رو باشد.


فولکس‌واگن اعلام کرده این سیستم به اندازه‌ای پیشرفته خواهد بود که خواهد توانست خطرات ترافیکی بالقوه را تشخیص دهد. این اطلاعات سپس با دیگر خودروهای موجود در اطراف به اشتراک گذاشته خواهد شد تا به راننده‌های دیگر نیز هشدارهای لازم داده شود.

انتظار می‌رود مزیت‌های این تکنولوژی در آینده بیشتر باشد زیرا خودروها و زیرساخت‌های بیشتری هوشمند خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ?Chalenger?

    ۱۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    خب اگه اینا ارتباط برقرار کنن حواسشون پرت میشه و میخورن به در و دیوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نگران

    ۱۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به نظرم یه چیزى که خیلى میتونه کاربردى باشه مثلا یک نفر خیلى عجله داره و داخل اتوبانه پیام عجله داشتن به خودروهاى دیگه میده و خودرو هاى دیگه تا جاى ممکن بهش کمک میکنن زودتر برسه ؛ الان اگه عجله داشته باشى به یکى تو اتوبان بوق بزنى کارت تمومه ! واقعا دارن دنبا رو به جاى بهترى براى زندگى کردن تبدیل میکنن ، امیدوارم مردمشون هم از این طرح ها حمایت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Tadano

    ۱۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    کم با آدمای عجول مشکل داریم حالا سیستم هم میخوان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina Naseri

    ۱۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    غوغای تکنولوژی??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا