فولکس واگن

انتشار اولین تیزر رسمی از نسل جدید فولکس‌واگن پاسات

فولکس‌واگن قصد دارد حضور و فروش خود را در بازار ایالات‌متحده تقویت کند اما این کار صرفاً با استفاده از کراس‌اوورها صورت نمی‌گیرد و این شرکت آلمانی به سدان‌ها هم توجه دارد. اولین دلیل واضح برای این موضوع، معرفی نسل کاملاً جدید سدان کامپکت جتا در چند ماه پیش است؛ اما این پایان ماجرا نیست زیرا فولکس‌واگن قصد دارد به‌زودی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ نسل جدید نسخهٔ آمریکایی سدان بزرگ‌تر پاسات را هم برای بازار ایالات‌متحده معرفی کند و حالا اولین تیزرهای رسمی از این خودرو منتشر شده است.

هرچند این تیزرها نمای مناسبی از پاسات جدید را نشان می‌دهند اما چندی پیش نسل جدید این سدان آلمانی برای بازار چین معرفی شد و ازآنجایی‌که در نسل کنونی، نسخه‌های چینی و آمریکایی پاسات باهم یکسان هستند، به‌احتمال‌زیاد نسل جدید نسخهٔ آمریکایی هم ظاهری مشابه نمونهٔ چینی خواهد داشت. این یعنی با نگاهی به تصاویر پاسات چینی می‌توان به‌طور کامل به ویژگی‌های ظاهری نسل جدید این سدان آلمانی پی برد. این تصاویر و همین‌طور تیزرهای رسمی نشان می‌دهند که نسل جدید پاسات ظاهر به‌مراتب اسپرت‌تری از نسل کنونی دارد.

در بخش جلویی خودرو جلوپنجره‌ای تهاجمی دیده می‌شود که با چراغ‌های تیزی احاطه شده‌اند. این ویژگی‌ها در بخش جلویی پاسات جدید تا حدودی نمایی مشابه آرتئون را ایجاد کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد بخش عقبی خودرو با وجود اوورهنگ کوتاه و چراغ‌های افقی ساده، از نسل جدید جتا الهام گرفته باشد. در این قسمت طراحان با استفاده از سپر اسپرت، درب صندوق کاملاً جدید با اسپویلر یکپارچه، چراغ‌های مدرن و سر اگزوزهای کرومی، سعی در ایجاد نمای بهتری داشته‌اند.

فولکس‌واگن از داخل نسل جدید پاسات اما اسکچی منتشر نکرده ولی بازهم تصاویر داخلی نسخهٔ چینی، طراحی کابین این ماشین را نشان داده‌اند. در اینجا مثل دیگر ساخته‌های فولکس‌واگن، شاهد نمای ساده‌ای هستیم ولی با استفاده از ویژگی‌هایی چون غربیلک فرمان D شکل و نورپردازی رنگی، سعی شده حال و هوایی اسپرت ایجاد گردد. همچنین گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند که نسل جدید پاسات به یک نمایشگر هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو به همراه صفحه آمپر دیجیتالی مجهز خواهد بود.

فولکس‌واگن رسماً تأیید کرده است که به علت قوانین ایمنی ایالات‌متحده، نسل جدید پاسات بزرگ‌تر از نسل قبلی خواهد بود اما علیرغم رشد ابعاد بیرونی، پاسات ۲۰۲۰ روی همان پلت‌فرم نسل قبلی ساخته شده و فاصلهٔ محوری ۲.۸۰ متری آن بدون تغییر باقیمانده است. این یعنی پاسات جدید در اصل خودرویی هشت‌ساله و قدیمی است که زیر ظاهری جدید پنهان شده است. این کاملاً ناامیدکننده خواهد بود اما به دلیل کاهش فروش سدان‌ها در ایالات‌متحده، ساخت یک پاسات کاملاً جدید برای فولکس‌واگن توجیه ندارد. مدیر بخش پاسات دراین‌باره گفته است:

«فروش در این بخش در حال کاهش است و به همین دلیل ما فهمیدیم که می‌توانیم بجای صرف هزینه برای ساخت خودرویی کاملاً جدید، با همین پلت‌فرم فعلی، خریداران را حفظ کنیم».

یکی دیگر از ویژگی‌های ناامیدکنندهٔ نسل جدید پاسات این است که فولکس‌واگن برای آن تنها نسخه‌ای ارتقاءیافته از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را در نظر گرفته و موتور ۳.۶ لیتری VR6 با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور فعلی برای آن ارائه نخواهد شد. همچنین استفاده از پلت‌فرم کنونی یعنی در پاسات جدید از سامانهٔ چهارچرخ محرک و قوای محرکهٔ هیبریدی هم خبری نخواهد بود؛ بنابراین نیروی پیشرانهٔ توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

نسل جدید پاسات مدل ۲۰۲۰ در چهار تیپ مختلف و با آپشن‌هایی مانند سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، سنسور باران، کروز کنترل تطبیقی، نورپردازی داخلی و ناوبری به بازار عرضه خواهد شد. همان‌طور که اشاره شد، نسل جدید این سدان آلمانی اوایل سال آینده رسماً رونمایی شده و چند ماه بعد فروش آن در بازار ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Efk

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (211 ديدگاه)

    ماشینای اقتصادی اونارو ببین..
    واقعا داره فاصله خیلی زیاد میشه..
    حداقل دستمزدهارو نگاه میکردم، ترکیه بیخ گوش ما ده برابر بیشتره
    برزیل و شیلی و آرژانتین که ی زمانی فوتبالیستاشو میدید یم میگفتم اخی اینا تو فقر بزرگ شدن به اینجا رسیدن… حداقل دستمزدشون سه برابر ما شده
    بعد با این وضع دستمزدا ماشین از رده خارج میزنن و باز میگن ضرر میدیم…
    …. تو اون مخ تعطیلتون…
    ضرری که این چهل سال زدن مغول و اسکندر و اعراب نزدن به این کشور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Efk

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (211 ديدگاه)

    شما فاصله پاسات سال 2000 رو با سمند ببین…
    الانم فاصله دنارو با این پاسات 2018..
    فاصله ها چقدر زیاد شده…
    چقدر عقب افتادیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۲۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (435 ديدگاه)

      مهم اینه که اونا رو به افولن =))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. me84

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    “”ضرری که این چهل سال زدن مغول و اسکندر و اعراب نزدن به این کشور””
    واقعا باهات موافقم و البته عوامل بیرونی 10% تاثیر داشتن. 90% خودمون مقصر بودیم و هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. saeed

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    یه جورایی انگار تو رودرواسی فقط میخواد تولید کنه و مجبوره…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir Machine

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    با اینکه بشدت به محصولات فولکس‌واگن علاقه دارم ولی باید اعتراف کنم که نسل جدید پاسات در برابر آکورد و کمری هیچ حرفی برای گفتن نداره
    پلت‌فرم قدیمی، طراحی ساده، حذف موتور شش سیلندر و استفاده از همون موتور 2 لیتری قبلی کاملاً پاسات رو در برابر آکورد و کمری به یه قربانی تبدیل میکنه
    فکر کنم خود فولکس‌واگن هم میدونه نمیتونه تو بازار آمریکا با پاسات حریف ژاپنی‌ها بشه و به همین دلیل هزینه زیادی صرف نسل جدیدش نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    فقط با موتور دو لیتری توربوشارژ 174 اسبی عرضه میشه!! ؟
    این چه توربویی هست قد تنفس طبیعی قدرت میده اخه؟
    قدرت پاسات در حد مزدا سه و کرولا و سیویک هست این شکلی :/
    نمیدونم چرا فولکس داره با خودش اینجوری میکنه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      همونطور که گفتم سینا جان
      بنظرم فولکس‌واگن تو بازار آمریکا از یه طرف بخاطر کاهش فروش سدان‌ها و از طرف دیگه حضور قدرتمند ژاپنی‌ها، کلا از پاسات قطع امید کرده
      اما پاسات اروپایی تنوع موتور بسیار بالایی داره که قوی‌ترینش 2 لیتری بنزینی توربو 280 اسبیه و در مدل‌های هیبریدی و چهارچرخ محرک هم عرضه میشه
      فقط نمیدونم چرا همون پاسات اروپایی تو آمریکا هم عرضه نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۴ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        اره امیر جان لایک زدم کامنتتو
        اره این سوال مطرحه واقعا
        از سمتی بازار اروپا همیشه مال فولکس بوده و هست بنظرم. میزان سهمی که از آمریکا و چین میبره بنظرم مهم تره الان یعنی تو اون بازارها هم باس قوی تر ظاهر شه حتما.
        تو متن چیزی نگفته ولی اگه بخواد تو چین هم همین سیاست رو پیش بگیره ژاپنی ها سهمشو میخورن.
        استرالیا هم گمون نکنم مزدا بهش راه بده با توجه به علاقه عجیب غریب اون ملت به مزدا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۲۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      سینا جان موتور فولکس قدیمی و غیررقابتی قبول ، خود فولکس هم نمیخواد تمام توانش رو در رقابتی بذاره که شانس پیروزی کمی براش هست و جاهایی که به راحتی میتونه برنده باشه رو ول کنه.
      فروش سدان ها هم که هر سال کمتر از پارسال …

      ولی اگه همین قدرت رو موتور تویوتا یا هوندا داشت به جای اینکه بگی “این چه توربویی هست قد تنفس طبیعی قدرت میده اخه؟” شک ندارم که میگفتی آفرین به هوندا که به فکر کاهش “عصطحلاک ” بوده و با کاهش نسبت قدرت به حجم به بازدهی موتور کمک کرده!!!!!!!!!!!!!

      این موتور گشتاورش هم از آکورد (2 لیتری توربو) بیشتره هم از کمری (2/5 لیتری تنفس طبیعی)

      البته که کمری و اکورد گزینه های بهتری هستن و من پاسات رو بعد از کمری و اکورد و مزدا 6 قرار میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. OMID

      ۲۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      Gt86 تنفس طبیعی دو لیتری دویست اسب میده اونوقت این با توربو …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. sina

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    مجید جان
    عرضه یه موتور این شکلی واقعا خعلی فاصله داره با نذاشتن تموم توان، صمن اینکه فولکس تو مدل پاسات لاقل اونقدر بازنده به تموم معنایی نیست تو آمریکا.
    ببین تو هر استانداردی حساب کنی از یه موتور دو لیتری با توربوشارژ 175 اسب گرفتن یجوریه حالا هر شرکتی میخواد باشه. و دوم اینکه 175 اسب برای یه سدان با این ابعاد و وزن کم هست. حالا باس وایسیم ببینیم سوختش و قیمتش چقده ولی خب بنظر من نا امید کننده بود موتورش.
    لاقل 190 تا باس می بود قدرتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. saeed

    ۲۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    احتمالا فولکس دیده حتی کمری و آکورد که غولای سدانهای مید سایز هستن تو آمریکا علیرغم ارائه نسل جدیدشون مجبور به کاهش تولید شدن و از بابتی با کاهش درخواست سدانها مخصوصا تو آمریکا نخواسته سرمایه گذاری خاصی کنه رو پاسات.از طرفی اینکه موتورش توان بالایی نداره درست (من خودم علاقه ای به پاسات ندارم اصلا).اما رنج 170 تا 185 معمولا بازه قدرتیه سدانهای میان سایز اقتصادیه تو موتور پایه (استثنا هم هست مثل کمری که بالای 200 اسب توان داره) که عمدتا با موتورهای 1.5 یا 1.6 توربو یا 2.4 و 2.5 تنفس طبیعی بدست میاد .حالا فولکس از قدیم بسان کمپانیهای لوکس به جای استفاده از تنفس طبیعی از 2 لیتری با توربو کوچک استفاده میکنه تا هم به نوعی مصرف رو کمتر کنه تو دور پایین هم بتونه گشتاور بالاتریو بگیره به نسبت موتور تنفس طبیعی هم اینکه قدرت و گشتاورو تو دور پایینتر بدست بیاره که البته معایبی هم داره مثل افزایش وزن یا ایجاد تاخیر…والا با استفاده از توربو بزرگتر میتونه از همین موتور توان بالای 270-80 هم بگیره مثل آرتئون .در واقع این بسته به نیاز کمپانی تو اون کلاس خودرویی داره .مثلا بی ام و تو مدلهای 320 و 520 از موتور 2 لیتری توربو زیر 190 قدرت میگیره اما تو مدلهالی 330 و 530 و 730 از همون موتور با توربوی بزرگتر حول و حوش 250 اسب میگیره که این برمیگرده به کلاس بندی مدل .البته که اینجا پاسات داره حداقل قدرت کلاسو میگیره اما گشتاور خوبی داره . و البته که کلا رنگ و بوی طراحیش و موتورش قدیمیه به نظرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا