فولکس واگن

تیزر پیکاپ مفهومی جدید فولکس‌واگن

فولکس‌واگن اولین تیزر از پیکاپ مفهومی جدید خود را که برای بازار برزیل تدارک دیده شده منتشر کرد. البته این خودروساز آلمانی به وضوح اعلام کرده کانسپت یاد شده مناسب دیگر مناطق هم خواهد بود. اولین حضور این پیکاپ در نمایشگاه خودروی سائوپولو که از ششم نوامبر شروع می‌شود رقم می‌خورد.


خودروی یاد شده که فعلاً نامی ندارد از پلتفرم MQB و نسخه‌ی A0 بکار رفته در مدل‌های پولو و T-Cross استفاده می‌کند. فولکس‌واگن اشاره‌ای به جزئیات قوای محرکه نداشته اما حداقل می‌دانیم که این پیکاپ مفهومی از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند.

بر پایه‌ی تیزر منتشر شده می‌توان گفت این خودرو بدنه‌ای چهار درب خواهد داشت. استایل کلی خودرو به نظر می‌رسد که جهت‌گیری با ابهت و خشنی را در پیش گرفته است. محفظه بار دارای محفظه‌ی بارگیری متغیری است که به مالکان اجازه می‌دهد فضای بار با باز کردن پانلی در کابین افزایش دهند. فولکس‌واگن همچنین ادعا می‌کند این خودروی مفهومی شبکه‌ای دیجیتالی داشته اما اشاره‌ای به جزئیات و همچنین منظور خود از این گفته‌ها نداشته است.

پیکاپ موردبحث که در آینده‌ای نزدیک وارد بازار خواهد شد در جایگاهی پایین‌تر از مدل بزرگ‌تر آماروک قرار گرفت ولی جایگاهی بالاتر از مدل ساویرو خواهد داشت. این خودرو می‌تواند در برزیل به جنگ رقبایی همچون فیات تورو و رنو داستر اوروچ برود.

اگرچه نسخه‌ی تولیدی این پیکاپ شاید در بازارهای بیرون از برزیل هم عرضه شود اما انتظار حضور آن در آمریکا را نداریم. تعرفه‌ی ۲۵ درصدی وضع شده روی خودروهای وارداتی دلیل این کار است. از آنجایی که فولکس‌واگن این خودرو را در برزیل می‌سازد بنابراین هزینه‌های اضافی صادرات به آمریکا باعث خواهد شد پیکاپ جدید شرکت گران‌تر تمام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    فریم ستون B جذابی داره
    یه جورایی هم این طراحی ستون B،
    شبیه پورشه ۹۱۱ تارگا کروک هست
    گرچه که از ۲ دنیای متفاوت اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Cadillac

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    تو تخمین سایز این ماشین باس گفت نسخه پیکاب تی کراس هست،
    و همینطور که تو متن ذکر شده تو سگمنت داستر اوروچ هست
    پیکاب تو این سایز خیلی بدرد ایرانیا میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا