فولکس واگن

فولکس‌واگن آپ GTI تیون شده با قدرت 145 اسب بخاری

کوچک‌ترین هاچبک داغ فولکس‌واگن یعنی آپ GTI قطعاً نمی‌تواند با برادران بزرگ خود یعنی پولو GTI و گلف GTI برابری کند اما هنوز هم بامزه و تواناست. علیرغم استفاده از پیشرانه کوچک ۳ سیلندر ۱ لیتری، این خودرو در ۸.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما اگر قدرت بیشتری را به این کوچولوی بامزه تزریق کنیم اوضاع چگونه خواهد بود؟


احتمالاً این سؤال دست‌اندرکاران شرکت  B&B Automobiltechnik  است که از خودشان پرسیده‌اند نتیجه تیون آپ GTI چه خواهد بود. متخصصان این شرکت آلمانی برنامه پیشرانه‌ی دو مرحله‌ای را تدارک دیده‌اند که باعث می‌شود قدرت پیشرانه، شتاب گیری و حداکثر سرعت این هاچبک کوچک بهبود یابد.


فشار بوست این کیت در مرحله اول حدود ۰.۲ بار افزایش یافته و نتیجه آن افزایش ۲۱ اسب بخاری قدرت پیشرانه است. در مرحله دوم شاهد بهینه‌سازی ورودی‌های هوا به همراه فشار بوست بیشتر و همچنین برنامه‌ریزی دوباره واحد کنترل پیشرانه هستیم که باعث می‌شود خروجی کل به ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور نیز به ۲۶۰ نیوتون متر برسد که برای خودرویی با ۱۰۷۰ کیلوگرم وزن کاملاً احساس‌برانگیز نشان می‌دهد.


بهبودهای صورت گرفته در پیشرانه باعث شده‌اند فولکس آپ GTI کاملاً سریع شود. شتاب خودرو به ۷.۹ ثانیه کاهش یافته و حداکثر سرعت نیز هم‌اکنون به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.


به منظور پایداری بیشتر این خودرو در جاده،  B&B Automobiltechnik  سیستم تعلیق اسپورتی را در نظر گرفته که باعث کاهش ۳۰ میلی‌متری ارتفاع خودرو شده است. فنرهای جدید این خودرو باعث شده سرعت آپ GTI در عبور از پیچ‌ها بسیار بیشتر باشد و از پشت فرمان نیز هیجان بیشتری به راننده منتقل شود.


چیزی که باعث جذابیت بیشتر کارهای این تیونر شده قیمت بسیار مناسب کیت‌های یاد شده می‌باشد. کیت مرحله ۱ قیمت ۹۹۸ یورویی داشته درحالی‌که برای کیت دو باید تنها ۱۴۹۸ یورو بپردازید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    واقعا جذاب و زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    مدل پایه این ماشین برای داخل شهر هیجان انگیز هست چه برسه به اینکه تیون هم بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا