فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف 2019، سبک‌تر و قدرتمندتر

نسخه فیس لیفت هفتمین نسل از فولکس‌واگن تنها چند ماه است که معرفی شده اما جزئیات مربوط به نسل بعدی این خودرو در دنیای مجازی منتشر شده‌اند. رسانه آلمانی اتوبیلد گفته که عرضه نسل جدید گلف به خاطر هزینه‌های دیزل گیت به عقب افتاده است. باور بر این است که نسل جدید این خودرو تا پایان دهه میلادی جاری عرضه خواهد شد و تغییرات زیادی در تمامی زمینه‌ها خواهد داشت.


نسل هشتم گلف از پلتفرم منعطف MQB استفاده خواهد کرد و بسته به نسخه انتخابی کاهش وزنی بین ۳۵ تا ۷۰ کیلوگرم خواهد داشت. همچنین تمرکز زیادی روی طراحی نسل جدید گلف وجود داشته و نمای جلوی صیقلی‌تر، چراغ‌های عقب تیزتر و انتقال نوشته گلف به مرکز درب پشتی از شاخصه‌های آن به شمار می‌روند. انتظار می‌رود زیرساخت اصلاح شده‌ی گلف جدید فضای بیشتری را در کابین ایجاد کند و فضای صندوق بار نیز به حدود ۴۰۰ لیتر برسد.


اما گفته شده بیشترین تغییرات در کابین صورت خواهد گرفت و حتی مدل‌های پایه نیز به‌صورت استاندارد با نشان دهنده‌های دیجیتال عرضه خواهند شد. هدآپ دیسپلی سه بعدی نیز در دستور کار قرار داشته و کنترل‌های حرکتی نیز جایگزینی برای ورودی‌های لمسی خواهند بود.

از دیگر تکنولوژی‌های گلف جدید می‌توان به پارک کاملاً خودکار و کلید دیجیتال هوشمندی اشاره کرد که قادر است علایق راننده و رفتار او پشت فرمان را یاد بگیرد. همچنین یک سیستم هیبریدی ملایم نیز در مدل GTE بکار گرفته خواهد شد تا هم قدرت و هم محدوده حرکتی را افزایش دهد. نسخه GTI گلف نیز قدرت ۲۵۰ اسبی خواهد داشت و خروجی مدل سطح بالای R چهار چرخ محرک به ۳۵۰ اسب بخار خواهد رسید.

ظاهراً بهای نسل جدید گلف علیرغم بهبودهای صورت گرفته افزایش نخواهد یافت. آیا این خبر در آینده تأیید خواهد شد؟ منتظر می‌مانیم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بهش میگن بچه لامبورگینی.
    همه چی تمومه این ماشین. برای کار، خانواده، پیست، شهر، جاده ، پیر و جوون، مجرد و متاهل و خلاصه ماشینی برای هر کسی و هر کاری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Chevo

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (41 ديدگاه)

      بی نظیر و خاص

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ShoMpeT

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)

    کاشکی نسخه ۲ در هم تولید میکردن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامکال

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    خیلی دوستش دارم.
    نمیدونم چرا توی اهواز فولکس گل هست ولی گلف نیست!!!!!!!!
    به هر حال دوست دارم با یکیش اهواز گردی بکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    امیدوارم نسل هشتم گلف که تو همین مقاله اومد، در 2سال آتی توسط ماموت وارد بشه. خصوصا نسخه gti. بنظرم خرید نسخه های عادی چنین خودروهایی کار اشتباهیه در ایران، مثلا نزدیک به 200 تومن پول بدی ولی توان ماشین 150 اسب باشه. نسخه gti حدود 200 تا 220 میلیون در میاد که توانش هم عالی. امیدوارم بیاد و بشه خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (252 ديدگاه)

    این که گلف نیست …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      گلف مدل 2019 هست. البته ظاهر تقریبیش اینطوریه.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا