فولکس واگن

معرفی خودروهای کاملاً خودران فولکس‌واگن تا سال 2025

فولکس‌واگن به دنبال عرضه سیستم کاملاً خودران تا سال ۲۰۲۵ بوده و اقدام به برجسته‌سازی تکنولوژی پشت صحنه‌ی این تلاش جاه‌طلبانه کرده است.


درحالی‌که تعدادی از خودروسازان و شرکت‌های تکنولوژی در حال کار روی سیستم‌های خودران هستند اما تلاش‌های فولکس‌واگن در سطح بالاتر از ماه مارس امسال شروع شده و در آن زمان شاهد تست ۵ گلف الکتریکی در هامبورگ بوده‌ایم.


این خودروها از حسگرهای متنوعی شامل ۷ رادار، ۱۱ لیزر، ۱۴ دوربین و ۱۴ حسگر اولتراسونیک استفاده کرده بودند. این حسگرها حدود ۵ گیگابایت داده در هر دقیقه تولید کرده و تمامی اطلاعات موردبحث توسط رایانه پیشرفته‌ای که ۱۵ برابر لپ‌تاپ قدرت دارد پردازش می‌شود.


فولکس‌واگن به عنوان بخشی از فرایند توسعه‌ی خود در حال تست پروتوتایپ های گلف الکتریکی در چندین فاز مختلف است. هر فاز حدود یک هفته طول کشیده و خودروها در بخش‌های ۳ کیلومتری جاده‌های مخصوصی رانده می‌شوند.


این تست‌ها و فازهای توسعه‌ای ادامه‌دار اهمیت زیادی دارند زیرا یکی از مدیران فولکس‌واگن می‌گوید:

ما به عنوان انسان از همان دوران کودکی شروع به تشخیص محیط اطراف می‌کنیم؛ اما باید اول از همه به آن تکنولوژی دست یابیم.

این موضوعی آسان نیست زیرا مدیرعامل فولکس‌واگن اتونومی می‌گوید دست‌یابی به این تکنولوژی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زمان ماست. تولید خودروهایی که بتوانند محیط اطراف خود را تشخیص داده و بشناسند به حد کافی سخت است چه رسد به اینکه الگوریتم‌هایی ایجاد شود که خودروها بتوانند با سناریوهای ترافیک و ایمنی بی‌شماری روبرو گردند.


به منظور غلبه بر تمامی این سختی‌ها فولکس‌واگن در حال سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیارد یورویی در حمل‌ونقل الکتریکی، رانندگی خودران، سرویس‌های جدید و دیجیتالی کردن خودروها و کارخانه‌های خود است. این خودروساز می‌گوید نتیجه این سرمایه‌گذاری به تولید خودروهای خودران بدون فرمان و پدال منتهی خواهد شد.


ژرمن‌ها به همین خاطر شرکت فولکس‌واگن اتونومی را تأسیس کرده‌اند. این زیرمجموعه جدید روی سیستم‌های خودران سطح ۴ و ۵ تمرکز خواهد کرد و با شرکت آرگو آل همکاری خواهد نمود.


اگرچه فولکس‌واگن از گلف الکتریکی برای تست سیستم خودران خود استفاده کرده اما خاطرنشان ساخته اولین کاربرد سیستم‌های سطح ۴ و ۵ در بخش تجاری خواهد بود. این شرکت به دنبال تولید خودروهای مخصوصی همچون روبو تاکسی‌ها و روبو ون‌ها می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا