فولکس واگن

دردسرهای جالب دیزل گیت فولکس‌واگن!

فولکس‌واگن بازخرید خودروهای تحت تأثیر در رسوایی دیزل گیت را شروع کرده اما همین امر منجر به مشکلات دیگری برای این شرکت شده است. پس از پرداخت مبلغ ۱.۲ میلیارد دلاری، مالکان ناراحت خودروهای TDI خودروهای خود را با کمی سورپرایز به کمپانی تحویل می‌دهند.

vw-study-cj-1997-04
واژه‌ی بازخرید در حکم EPA تعیین شده و بیان می‌دارد که تنها یک شرط مرتبط به شرایط خودرو وجود دارد و آن اینکه خودرو باید قابل حرکت باشد که به معنی “خودرویی که بتواند با قدرت پیشرانه‌ی ۲ لیتری TDI خود حرکت نماید” است. خودروهایی که سیل‌زده، اوراقی، بازسازی شده و… باشند در شمول این دایره قرار نمی‌گیرند.

vw-dieselgate-4
اساساً خودروی قابل استفاده و قابل حرکت می‌تواند هر معنی‌ای داشته باشد که یکی از این موارد می‌تواند خودرویی باشد که قطعات آن کاملاً جدا شده باشد اما با پیشرانه‌ی خود حرکت نماید. بحث‌های مختلفی در فروم های فولکس‌واگن در این باره صورت گرفته و گفته شده که مالک می‌تواند قبل از تحویل خودروی خود به نمایندگی‌ها قطعاتی را از روی آن بازنماید.

tdi-01-urbano-and-simari-2
یک عضو فروم TDI Club حتی قدم را فراتر گذاشته و گفته که کف‌پوش، کیسه‌های هوا، باتری (اگر تازه باشد) را می‌توان برداشت. همچنین می‌توان روغن تازه‌ی پیشرانه را با نمونه‌ای کارکرده تعویض کرد. حتی بجای مایع خنک‌کننده می‌توان آب باران ریخت. شما می‌توانید درب داشبورد، پانل‌های داخلی درب‌ها و حتی غربیلک فرمان را نیز بردارید. از دیگر مواردی که می‌توانید برای خودتان بردارید می‌توان به لاستیک زاپاس، آچار چرخ و… اشاره کرد.

به نظر می‌رسد اکثر مالکان از اعلامیه‌ی بازخرید خودروهای خود توسط فولکس‌واگن خوشحال باشند و تنها برخی از قطعات افترمارکتی را که نصب کرده‌اند از روی خودرو باز کنند؛ اما برخی‌ها نیز قطعات خودروهای خود را باز می‌کنند همانند یک کاربر Reddit به نام Tacoboutnachos که به‌طور کامل بخش جلوی گلف TDI خود را بازکرده است!

stripped-vw-golf-tdi-buyback
به نظر می‌رسد دردسرهای دیزل گیت برای فولکس‌واگن تمامی ندارد!

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. rrr

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دقیقا همچین کاری تو ایران به شکل کاملا برعکس داره اتفاق میفته یعنی خودروساز تمام قطعات خودرو رو بر میداره و موتور و اتاق رو تحویل مشتری میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Bavaria

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    باز بگید ایرانیا توو این کارا حرفه ایین! همه جا دله دزد هست فقط اونجا سروسامان داره قانونش محکمتره براحتی نمیشه دزدی کرد وگرنه راه باز باشه اونا هم خوب زیرابی میرن
    مردم ایران خیلی با فرهنگن ولی باید خیری ببینن تا از فرهنگشون استفاده کنن☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PAGANI

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      عالی بود…..
      باید یه خیری ببینیم تا از فرهنگمون استفاده کنیم>>>>

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. كوروش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    خخخخخخ
    یعنی خودرو خود را لخت کرده
    و
    تحویل کمپانی دهید خخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    طرف ماشین خریده خوب باش دور زده بعد لختش میکنه و قطعاتش رو تو بازار آزاد میفروشه و شاسی و بدنه ی خالی همراه با موتور رو با قیمت خرید به شرکت میفروشه… پدر طمع بسوزه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا