فولکس واگنمک لارن

قدرت‌نمایی فولکس I.D. R مسابقه‌ای دربرابر مک لارن 720S!

شاید مک لارن نمی‌دانست که مسابقه می‌دهد!

خودروی مسابقه‌ای فولکس‌واگن I.D. R بدون محدودیت مسابقات الکتریکی ساخته شده است. بجای نگاه کردن به کتاب قوانین، مهندسان فولکس تنها محدودیت خود را قوانین فیزیولوژی بدن انسان دانسته‌اند. این خودروی تمام الکتریکی از نظر پرفورمنس در حدی قرار دارد که بسیاری از سوپرکارهای مطرح دنیا را به راحتی شکست می‌دهد.

این خودرو سال ۲۰۱۹ و در مسابقات تپه نوردی پایکس پیک رکورد جدیدی بر جای گذاشت. I.D R رکورد افسانه‌ای ۷ دقیقه و ۵۷ ثانیه‌ای را ثبت کرد و فصل جدیدی در کتاب موتور اسپورت گشوده شد. بعد از آن نیز رکوردهای دیگری در مسیر خطرناک تیانمن چین ثبت شد. این خودرو همچنین رکورددار خودروهای الکتریکی در جهنم سبز بوده و یک دور این پیست را در ۶ دقیقه و ۵ ثانیه طی کرده است.

در حقیقت I.D. R بستری برای توسعه هرچه بیشتر تکنولوژی‌های الکتریکی و استفاده از تجارب آن در تولید خودروهای الکتریکی برای توده مردم است. کریس هریس مجری تاپ گیر برای نمایش پرفورمنس این هیولا راهی پیست شده و مسابقه‌ی جذابی را تدارک دیده است.

نیروبخش I.D. R سه پیشرانه الکتریکی است که دوتای آن‌ها در جلو و یکی در عقب قرار دارد. این پیشرانه‌های الکتریکی به دو مجموعه باتری جداگانه متصل شده‌اند تا توزیع وزن بسیار خوبی ایجاد شود. نتیجه‌ی نهایی ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲ ثانیه‌ای و سرعت سر پیچ بیشتر از یک خودروی فرمول ۱ می‌باشد. تمامی این مشخصات برای شرمنده کردن مک لارن ۷۲۰S در درگ کافی هستند!

تماشای این ویدئوی جالب را از دست ندهید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    اگه درگ نیم مایل بود به راحتی مکلارن شرمنده اش می کرد هر چند به نظرمi.d.rزودترحرکت کرد

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. Hamidreza

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      مک لارن ؛ زیبای من اشکال نداره از بس عادلانه بود تونستن ببرن!
      زیبایی و ایرودینامیکت نشون میده توسط چه شرکتی طراحی شدی!
      با این حال خوب بودی فقط باید یه ماشین بزنیم در حد خودشون ( پیست محور ) مث خودشون اون موقع ببینیم چیکا میکنن فقط اون موقع حتما به اینه بقلت نگاه بندازی و زور زدن راننده حریفو ببینی!
      الان برخی دوستان میگن پیست محور زدین( سنا) اما من مظورم مخصوص پیسته!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۵ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        چی میگی حاجی : ))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Reza

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      چه اعجوبه‌ای ساخته این فولکس ???

      محشره محشر⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. صادق

      ۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصلا عادلانه نبود کلا کلاس ماشینا فرق میکرد جرات داشت پیست طولانی تر میبود…

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. رضا

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    فعلا ماشینی که همه رو شرمنده می کنه پورشه ۹۱۹evoهست یادم هست زمانی که زمانش در جهنم سبز منتشر شد دیگه فولکس واگن از رکوردگیری در جهنم سبز صرف نظر کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Hamidreza

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    فقط میخوام بدونم منطقشون می بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آریا ماشین

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    سریعترین خودروی پایکس پیک ، تیانمن ، فستیوال گودوود و سریعترین الکتریکی نوربرگرینگ ، سریعتر از فرمول ۱ در پیچ ها
    ۰ تا ۲۰۰ ۵ ثانیه!!!!!!! پاتو بزاری رو گاز ۲۰۰ تا رفتی
    ۴۰۰ متر رو با نزدیک ۴۰۰ کیلومتر در ساعت رد میکنههههههههههه!!!!!!!!!?
    وزن زیر ۱۱۰۰ کیلوگرم نزدیک فقط ۱ تن
    چه چیزی میتونه از این سریعتر باشه؟ همون ۹۱۹ اوو هم هیبریده و نزدیک ۱۲۰۰ اسب قدرت داره که دو برابره ID.R هست اگه فولکس واگن هم ۲ تا موتور الکتریکی دیگه بهش اضافه کنه ( احتمالا در مدل ID.R EVO ) که خبرش هم اومد دیگه ۹۱۹ اوو هم ازش آهسته تر میشه
    ❤VOLKSWAGEN ID.R❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (97 ديدگاه)

      حداکثر سرعت این ماشین زیر ۳۰۰هست حالا شما از کجا ۴۰۰کیلومترسرعت براش پیدا کردی خود فولکس واگن هم نمی دونه اون هم توی ۴۰۰متر.اگه اینطور بود می بایست ۴۰۰متر را در۶ الی ۷ثانیه بره.تعجبم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آریا ماشین

        ۵ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (661 ديدگاه)

        تو همین فیلم نگاه کنی میبینی که تا ۲۴۵ مایل رفت
        که یه حساب کتاب کوچیک میشه ۳۹۲ کیلومتر بر ساعت
        در مورد ۴۰۰ متر هم تعجبی نیس اگه تو ۷ ثانیه بره وقتی 720S تو ۱۰ ثانیه میره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد

          ۵ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (15 ديدگاه)

          کجا نوشته مایله؟(مایل باشه ماشین باید پرواز کنه و تمام مسیر باید تیک آف کنه) این درگ عادلانه نیست ماشینای الکتریکی در آن واحد گشتاورو به چرخ میدن، درگ عادلانه ای نیست ولی فولکس ماشین باحالی ساخته به نظرم الکتریکی ها باید فکری برای صدای خودرو بکنن، صدای موتور خودش خیلی حس لذت بخشی داره ( به عنوان قسمت مهمی از رانندگی ) که توی الکتریکی ها نبودش حس میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Hamed

        ۵ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (212 ديدگاه)

        0-400 kmh در 400 متر؟!!! احیانا کنتور که نمیندازه این عدد سازیا ؟ این ماشینی کلن حدود 270 kmh تاپ اسپید داره شتاب خارق العاده ای داره ولی مثلا شاید تو مسیر 1مایلی دوباره از همین 720 عقب بیفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Just bentley continental

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    با این که الکتریکیه ولی صداش باحاله!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Enzo

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    دوستان عزیز نمی‌دونم این همه کل کل برا چیه. ما نه آلمانی هستیم نه انگلیسی .بابا فقط لذت ببرید از این همه جذابیت وپیشرفت دنیا.من هیچ فرقی بین هیچکدوم از شرکتها .چه پورشه .فرراری .لامبو .مکی.نمیذارم فقط از اخبارشون لذت میبرم .ما جایی زندگی میکنیم که تو خوابم نمی‌تونیم اینا رو بدست بیاریم به لطف یکسری نادانو بیخردو الاغ .پس خودتونو اذیت نکنین و از نگاه کردن بهشون لذت ببرید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامی

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    Wow.Wow.چه شتابی .اولش فکر کردم مک لارن استارت نزد.معرکه بود معرکه ای تمام عیار از فولکس I.D.R

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارشیا

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اگه فولکس نمی برد تعجبش بیشتر بود البته هم ضعیفتره هم مخصوص مسابقه و تمرکزش رو داون فورسه برتری اصلی id r اختلاف وزنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. محمدهادی

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    همیشه ماشینای مسابقه یی مردم زمانشونو متعجب کردن و بازم خواهند مرد
    چون اونا همیشه از لبه ی فناوری و پیشرفت بهره میبرن
    من همیشه ماشینای مسابقه یی رو بیشتر از هابپر کارها دوست داشتم
    چون ماشینای واقعی اونان
    همیشه هم یادمون باشه تنها و تنها فاکتور اساسی اختلاف بین مسابقه یی ها با هایپر کارها
    خلاصه میشه در تحمل شتاب جانبی وحشتناکشون
    مخصوصا در خودروهای پروتوتایپ و فرمولا وان و اخیرا هم این رده ی الکتریکی ها
    وگرنه حداکثر سرعت و شتاب اولیه در سوپر بایک ها و هایپر کارها هم دیده میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا