فولکس واگن

دهمین سال عرضه “دستیار پارک” فولکس‌واگن

بله می‌دانیم که روز شکرگزاری تمام شده اما این روز با ۱۰ سالگی دستیار پارک بوده که بنا به گفته‌ی فولکس‌واگن، این شرکت پیشگام عرضه‌ی سیستم یاد شده در سال ۲۰۰۶ و روی خودروی توران بوده است.
هرچند ما کاملاً مطمئن هستیم که تویوتا سیستم پارک خودکار خود را حداقل در ژاپن زودتر از فولکس و با شروع قرن ۲۱ عرضه کرده است.

vw-park-assist
برای فولکس‌واگن همه‌چیز از اوایل هزاره‌ی جدید آغاز شده است، زمانی که مهندسان این شرکت وظیفه‌ی عرضه‌ی سیستمی را داشتند که به راننده‌ها در پارک خودرو در مکان‌های تنگ کمک کند. اگرچه که واژه‌ی تنگ به معنی طول خودرو و فضای اضافی ۱.۴۰ متری در نسخه‌ی اول سیستم بوده است.

park-assistance
این سیستم که نام دستیار پارک را به خود گرفته در نسخه‌های اول تنها قادر به پارک دوبل با حداکثر دو حرکت بود اما در سال ۲۰۱۰ این سیستم ارتقا یافت و سرعت عمل آن نیز بیشتر شد. دو سال بعد ژرمن‌ها گزینه‌ی پارک کردن در زوایای راست را معرفی کردند و به لطف استفاده از الگوریتم‌های بهتر، ۱۲ حسگر اولتراسونیک به خودرو اجازه می‌دادند تا طول قبلی ۱.۴۰ متری را به ۹۰ سانتی‌متر کاهش دهد.

volkswagen_2
سال گذشته سومین نسل سیستم عرضه شد و باز هم طول کاهش یافته و به ۸۰ سانتی‌متر رسید. به علاوه ترمز اضطراری نیز به این سیستم اضافه شد که اگرچه به‌طور کامل نمی‌تواند تصادفات پارک کردن‌ها را از بین ببرد اما خسارات را به حداقل می‌رساند. این تکنولوژی نه‌تنها در گلف،CC، پاسات، توران و تیگوان در دسترس بوده بلکه در خودروهای تجاری کدی و کرافتر نیز ارائه می‌شود و همچنان به توسعه‌ی خود ادامه خواهد داد و به راننده‌ها اجازه خواهد داد تا تنها پدال‌ها و دنده را در اختیار داشته باشند و کنترل فرمان را به خود خودرو بسپارند.

[دانلود ویدئو]

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ALI

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    این سیستم ایران کارایی نداره، ملت تا یه جا پارک بعد ١٠ دور بالا پایین رفتن خیابون میبینند از ذوقشون با کله میرند توش، اصن یادشون میره ماشینشون پارک خودکار داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    سیستمهای خیلی خوبین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اسطوره

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جدا؟
      ممنون از اطلاعاتی که در کامنت هات، مفت و مجانی در اختیار ما میذاری.
      نمیدونم چطوری تشکر کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا