فولکس واگنهوندا

دوئل فولکس‌واگن تیگوآن و هوندا CR-V

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کامپکت

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای کامپکت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

فولکس‌واگن تیگوآن

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۳۶,۳۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۵۸,۴۹۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۶,۹۸۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۰۳,۰۲۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۷۹۱,۲۷۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۸ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: شش سال یا ۱۱۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: صندلی‌های راحت، صندوق بار بزرگ، سواری ساکت و آرام

نقاط منفی: قیمت گران تیپ‌های بالایی، صدای آزاردهندهٔ پیشرانه

 

هوندا CR-V

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۶

نسل کنونی: پنجم

پلت‌فرم: کامپکت جهانی هوندا

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۴,۶۱۶ دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۷,۱۳۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۷۷,۸۹۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۷۹,۰۱۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۷۴۷,۶۴۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: موقعیت راحت راننده، کابین ساکت و کاربردی برای خانواده‌ها، ایمن و قابل‌اعتماد

نقاط منفی: هزینه‌های نگهداری بالا، کار با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیاز به توجه زیادی دارد

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن تیگوآن

هوندا CR-V

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۱.۵ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۸۵ اسب بخار ۱۹۰ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر ۲۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۲ ثانیه ۷.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۳ ثانیه ۱۶.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر ترکیبی ۸.۱ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۶۹ گرم/کیلومتر ۱۶۲ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۵۳ لیتر
وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۵۹۰ کیلوگرم
طول ۴.۴۸ متر ۴.۵۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۷ متر ۲.۶۶ متر
حجم صندوق بار ۶۱۵ لیتر ۵۹۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ یا ۷ نفر ۵ یا ۷ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۲۲,۱۳۹ پوند ۲۴,۸۶۶ پوند
قیمت موردبررسی ۳۱,۲۱۷ پوند ۲۹,۹۱۳ پوند
قیمت پایه آمریکا ۲۵,۲۹۰ دلار ۲۵,۲۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۲۵,۲۹۰ دلار ۲۸,۰۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10229341]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. حسين وي

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    با اینکه طراحی فولکس رو بیشتر میپسندم
    ولی هوندا یه چیز دیگس
    پدال یا تو تلگرام نظر سنجی نزار یا میزاری مشخصات بزاتو خیلی از دوئل ها اختلاف بالای رای تلگرام و سایت نشان از عدم اگاهی رای دهنده ها داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این تیگوان معرکس بگذرژم از اینکه جو پدال کلا عشق مزدا و هونداس،تیگوان چوب بازار ضعیف فولکس تو امریکارو میخوره وگرنه بجای پنجمین خودرو پرفروش دنیا میتونست پرفروشترین خودروی دنیا باشه، متریال داخلی و ظاهر بیرونی که قدیمی نمیشه و همیشه شیک میمونه، لحاظ فنیم‌قطعات مشترک و نزدیکی زیاد به ائودی Q3 حرفی واسه گفتن نمیذاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    از اون دوئلهای سخته .
    هوندا انتخاب من .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    تیگوان ، به خاطر ظاهر و داشبورد زیبا و همینطور از لحاظ فنی هم بهتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (234 ديدگاه)

      این داشبرد دهه نودی کجاش زیباست
      بعدم اینگار شما از قدرت بینایی خودت استفاده نمیکنی نمیبینی که تو همه مشخصات فنی هوندا بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ShoMpeT

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (271 ديدگاه)

        همه جاش زیباست.
        سوال دیگه ای نداری؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Amir

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    جفتشون خوبن و اندک تفاوت هایی دارن،من تیگوان رو بیشتر می پسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارشک

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (326 ديدگاه)

    هر کدوم سااانه ۸۰۰هزارتا فروش در دنیا داشتند این نشون میده که چقدر خوبن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    رشد فروش تیگوان در آمریکا و جهان نشان از کیفیت بالای این مدل داره رای من تیگوان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    اتفاقا همین دیشب داشتم مقایسه سایت موتورترند رو می دیدم بین سی ار وی ، راو فور، مزدا CX-5 و چند تا خودرو دیگه که هوندا اول شده بود اونجا هم (لینکش رو میذارم). از نظر من il هوندا سی ار وی بهترین ماشین این کلاس هستش و هیچ وقت اون توجهی که شایسته بوده بهش نشده.
    -برنده بهترین کراس اور موتورترند سال 2018
    -کم مصرف ترین خودروی این کلاس
    -رده ایمنی 2018 IIHS TSP or TSP+
    -رتبه اول بهترین کراس اور از سایت us car news
    -برگزیده بعنوان 2018 Best Buy: Small SUV/Crossover از سایت KBB
    تو این مقایسه هم سرعت و شتاب بیشتر و سوخت کمترش بنظر من قابل توجه هستش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. artin

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    رقابت این دو ماشین شبیه رقابت پاسات و آکورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Sina

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    هر کس این crv جدید رو از نزدیک ببینه ،تیگوان که هیچ،دیگه هیچ کدوم از ماشینای این سگمنت به چشمش نمیاد
    میگید نه برید ببینیدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر سخته انتخاب بینشون از یه طرف کارایی خیلی بالای هوندا از اون طرف گارانتی بی نظیر فولکس من به خاطر فروش بیشتر جهانی به فولکس رای دادم و در حالت کلی به نظرم خیلی برتری با هیچ خودرویی نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Sina

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    طراحان فولکس تو دهه نود میلادی سیر میکنن
    این چه کابین زشت و ساده ای هست اخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      اخه اون کابین کجاش زشته اتفاقا هم کابین و هم طراحی بیرونش خیلی مرتب اتو کشیده و زیباست چیزی که تو بیشتر خودروهای المانی میشه مشاهده کرد در عین سادگی زیباست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش داری اشتب میزنی صفر تا صد تیگوان ۷.۷ بود زمان ما ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرمین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    بدون شک برنده این سگمنت مزدا cx5

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سام

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    هر دو خودروی این مقاله از بهترین ها در کلاس خود هستند ولی من در دوئل خودرویی هوندا CR-V را انتخاب می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسینی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک سوال داشتم کسی میدونه توضیح بده
    هوندا با گشتاور کمتر و وزن بیشتر و گیربکس cvt چطور شتاب بهتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. (Saeed(peugeot

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    انصافا تو بیشتر پارامترها فولکس حرفی واسه گفتن نداشت….‌رای من هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دوستم تیگوتن داره و بارها سوار شدم و تستش کردیم باهم
    نقاط مثبت و منفی ک نوشتید کاملا اشتباهه درموردش
    سواری ارام و ساکت!! اتفاقا نسبت به قیمتش اصلا سواری ارام و‌ساکتی نداره
    صدای ازاردهنده موتور!! از این لحاظ بشدت اروم و بی سروصداس و حتی تو دورهای بالا و پرتنش صدای موتورش خیلی کمه
    تاپ اسپیدش ۲۱۰تاس ن ۱۸۵!
    اما واقعا سوختش بالاس و همون حدود ۹_۹.۵ هست و با اندکی شتابگیری سوختش به اعداد غیر قابل باور میرسه!
    شتابش اون چیزی ک اعلام شده نیس (البته بستگی به خیلی چیزا داره)
    تو سرعت های بالا کشش قابل قبولی نداره (نسبت به رقبا)
    بهرحال..انتخابم هنداس چون غیر از طراحی خارجی، از هر نظر برتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیرحسین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    پدال جان مشخصات تیگوان شامل قدرت گشتاور شتاب و مصرف سوخت را اشتباه زدی. اطلاعات صحیح: قدرت ۱۸۰ گشتاور ۳۲۰.شتاب ۷/۷ مصرف سوخت ۷/۵

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مانی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    من به فولکس رأی دادم
    بعدش که ۴تا سایت رو دیدم فهمیدم اشتباه کردم
    هوندا سرتره
    کیفیت داخلی‌ بالاتر،موتورش کم قدرت تره و کم مصرف تر
    ولی‌ با این وجود شتاب بهتری داره
    تو یسری پارامتر‌ها هم دوتا ماشین تو یک سطح هستن(مثل راحتی‌)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ADAK

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    cr-v خداییش کم نقصه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بهنام

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    انتخاب من هوندا. نسل قبل سی آر وی بهترین خودروی این کلاس بود، تازه این نسلش از هر نظر بهتر هم شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا