فولکس واگن

دوئل فولکس گلف GTE و فولکس e-Golf

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور اول، قسمت پنجم، اولین دوئل از گروه خودروهای سبز

هوندا کلاریتی هیدروژنی

هوندا کلاریتی الکتریکی

؟

فولکس‌واگن گلف GTE

فولکس‌واگن e-Golf

؟

شورلت ولت

هوندا کلاریتی پلاگین

؟

تویوتا پریوس پرایم

تویوتا پریوس

؟

نیسان لیف

تسلا مدل ۳

؟

مرسدس بنز B کلاس EV

شورلت بولت

؟

فولکس‌واگن e-UP

رنو Zoe

؟

 

فولکس‌واگن e-Golf

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳

قوای محرکه: تمام الکتریکی

پلت‌فرم: MQB فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ: پنج ستاره

 

فولکس‌واگن گلف GTE

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴

قوای محرکه: پلاگین‌هیبریدی

پلت‌فرم: MQB فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ: پنج ستاره

 

مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن e-Golf

فولکس‌واگن گلف GTE

پیشرانهٔ بنزینی ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ
موتور الکتریکی ۱ عدد ۱ عدد
قدرت موتور بنزینی ۱۵۰ اسب بخار
قدرت موتور الکتریکی ۱۳۴ اسب بخار ۱۰۲ اسب بخار
مجموع قدرت ۱۳۴ اسب بخار ۲۰۵ اسب بخار
مجموع گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
باطری ۳۵.۸ کیلووات ساعت ۸.۷ کیلووات ساعت
بُرد تمام الکتریکی ۳۰۰ کیلومتر ۵۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۵ ثانیه ۷.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۶ ثانیه ۱۶.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴.۲۷ متر ۴.۲۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۳ متر ۲.۶۳ متر
وزن ۱۵۵۵ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۴۰ لیتر ۲۷۰ لیتر
قیمت پایه ۳۲,۷۳۰ پوند ۳۱,۱۰۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10032812]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    اصلا از اون رنگ بندی صندلی های گلف خوشم نمیاد
    مثل پیجژامه هست?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      میدونم حرفم بینهایت بی ربطه ولی کی میتونه یه ذره راجع به کواد توربو (ایر کمپرسوری که روی موتور شیرون بستن)و تفاوتش با اعضای دیگه خانواده ایر کمپرسورا بهم توضیح بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    همینه که ۶۱۰ میلیون برچسب قیمت خورده این روزا؟ وقتی اپتیما رو دارن بالای ۳۰۰ می‌فروشند خب ۶۱۰ تومن برای گلف چیزی نیست.🤦🤦🤦

    همه پشت علی کریمی در بیایم فعلا تا ببینیم چی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    گلف gti با قیمت بین 590 تا ۶۱۰ تومان برای فروش گذاشته شده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    دو گلف سفید جذاب در کنار یکدیگر! من به نسخه پلاگین هیبریدی یعنی گلف GTE رأی می دهم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Radin

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    این چه مقایسه ای آخه:| ۲ ماشین شبیه هم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سروش

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (176 ديدگاه)

    سلام
    خیلی دوست داشتم زیر پست اخر و سخنان علی کریمی بتونم کامنت بذارم ولی ی مدتیه پدال خیلی محافظه کار شده . پس ببخشید اگه کامنتم ربطی به این پست نداره
    بنظر من تحریم و نخریدن کالا تو ایران ۹۹ درصد جواب نمیده . بذارید ی مثال بزنم
    فرض کنید امروز کرایه تاکسی گران میشه و مردم میگن خب بیایم سوار تاکسی نشویم و فلان و بهمان ولی وقتی پای صحبتهای رانندگان تاکسی میشینید متوجه میشوید که لنت ترمز مثلا روا رو میدادن پنج هزار تومان ولی الان همون لنت رو میدن بیست و پنج هزار، یعنی قطعات ماشین ۵۰۰ درصد گران شده و کرایه تاکسی بیست درصد
    ی مثال دیگه. وقتی ی مرغداری کل هزینه هاش از خوراک و دان بگیر تا پول برق و مالیات و هزینه حمل و نقل و … دو برابر و سه برابر گران شده و مرغ فقط ده درصد گران شده بنظرتون نخریدن مرغ دردی رو دوا میکنه یا فقط باعث ورشکست شدن شرکتهای کوچک و افزوده شدن بر امار بیکاری میشه؟
    زمانی این حرکت نتیجه میده که ی صنف بیاد و عشقی محصولش رو گرون کنه.
    پ‌ن : امیدوارم این کامنت سانسور نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (110 ديدگاه)

      الان دقیقا حرف شما اینه که حتما باید ساندرو 90 یا بالای نود باشه و دنا شصت و خورده ای میلیون باشه و افزایش قیمت الکی نیست.دست بکش برادر من تا کی؟ یه جا باید یه حرکتی و جرقه ای بخوره دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Mercede kaviani

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست بسیار عزیز امیر دعقان
    وتشکر از این مقایسه عالی شما
    انتخاب من گلف الکتریکی است وباتری ساخت کایزل ان 400 هزار کیلومتر دوام دارد
    یعنی دو برابر بیشتر از عمر یک اتوموبیل بنزینی
    باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی
    http://www.kreiselelectric.com/en

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2414 ديدگاه)

      چه عجب یه کامنت علمی.
      دست خوش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamid...Audi

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      عمر یک ماشین بنزینی 400 هزار کیلومتره؟
      شما اگه خود پدال رو دنبال میکردین توی مقالات گذشته ش گفته شده بود که تویوتا های دهه 90 و اوایل سده 21 یک میلیون کیلومتر کارکرد رو به سلامت رد کردن (یعنی بدون خرابی قطعات غیر مصرفی).نمیدونم منظورتون از عمر ماشین بنزینی چیه ولی اگه اونی باشه که من فکر میکنم بهتره یه نگاهی به تویوتا هایلوکس هایی که توی معدن ازشون استفاده میشه بندازین.
      اگه منطقی بخوایم به قضیه نگاه کنیم ماشینای برقی هنوز خیلی جای پیشرفت دارن و خریدشون (حداقل توی کشور های عقب افتاده ای مثل ایران) منطقی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. me84

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من به GTE رای دادم. هر چند برد الکتریکی هم خیلی خوبه، اما فکر کنم برای خرید ماشین الکتریکی هنوز کمی زوده. بخاطر مشکلاتی که داره. مثلا بخش خیلی زیادی از قیمت یه ماشین الکتریکی بخاطر قیمت باتریهای اونه. همین باتری ها هم خیلی به وزن ماشین اضافه میکنن و برای تولید اونها انرژی خیلی زیادی (فسیلی) صرف میشه و همین وزن بالا، استهلاک لاستیکهای ماشین رو بالاتر میبره، شارژ اونها زمانبره( شارژ سریع عمر باتری رو بشدت کاهش میده) برق مورد نیاز اونها عمدتا هنوز داره از سوختهای فسیلی تولید میشه و ……
    اما هیبریدیها و پلاگینها حداقل بخشی از این مشکلات رو یه جور دیگه پاسخ دادن که بنظر من برای زمان الان یه کم منطقی تره. ضمن اینکه همین گلف GTE به ادعای سازنده در سیکل ترکیبی فقط 1.5 لیتر سوخت مصرف میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کابین جی تی ای شبیه کابین آرتئونه . این شکل کابین و فرمون مخصوص ماشینای اسپورت فولکس واگونه. واسه همین به شخصه گلف اسپورت رو بیشتر دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. amir

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    در ضمن نور ال ای دیه آبیه چراغ جی تی ای اونو بیشتر شبیه ماشینای هیبریدی کرده به خاطر همین به نظرم این نور پردازی واسع ای – گلف مناسب تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. amir

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کابین جی تی ای شبیه کابین آرتئونه. این شکل کابین و فرمون بیشتر مخصوص ماشینای اسپورت فولکس واگنه. واسه همین از جی تی ای بیشتر خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا