فولکس واگنهوندا

دوئل هوندا سیویک و فولکس‌واگن جتا

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت هفدهم، اولین دوئل از گروه سدان‌های کامپکت

دوئل‌های گروه سدان‌های کامپکت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

فولکس‌واگن جتا

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

نسل کنونی: هفتم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: – از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱۵,۸۰۷ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶۱,۱۸۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۳۲۷,۰۶۲ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در چین: ۲۳۴,۴۳۴ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ (نسل قبلی)

حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۵۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: شش سال یا ۱۱۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: رانندگی مشابه گلف، تکنولوژی‌های جدید، مصرف سوخت مناسب

نقاط منفی: صندوق بار کوچک، هنوز هم به خوبی سردمداران این کلاس نیست

 

هوندا سیویک

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۵

نسل کنونی: دهم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۱,۲۸۵ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۴,۴۳۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۷۷,۲۸۶ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۵۵,۰۳۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۱۷۳,۸۶۵ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در چین: ۱۵۶,۱۱۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۸ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ توانمند اما کم‌مصرف، هندلینگ جذاب، قابلیت اطمینان بالا

نقاط منفی: ارگونومی ناامیدکننده، حساسیت بسیار بالای سیستم‌های کمک‌راننده

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

فولکس‌واگن جتا

هوندا سیویک

پیشرانه ۱.۴ لیتری I4 ۱.۵ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۷۵ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۷ ثانیه ۶.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۱ ثانیه ۱۵.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۹ لیتر (ترکیبی) ۶.۷ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۴۷ لیتر
وزن ۱۳۸۵ کیلوگرم ۱۳۲۵ کیلوگرم
طول ۴.۷۰ متر ۴.۶۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۸ متر ۲.۷۰ متر
حجم صندوق بار ۳۹۵ لیتر ۴۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۷,۶۳۹ پوند
قیمت پایه آمریکا ۱۹,۴۴۰ دلار ۱۹,۸۳۵ دلار
قیمت موردبررسی ۲۰,۲۴۰ دلار ۲۳,۳۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10202946]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    خیلی انتخاب سخته جفتشون عالین تو این رده اما سیویک یه چیز دیگس?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۱۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (435 ديدگاه)

      من همش دارم به این فکر میکنم که چرا ما باید به جای اینا که سدان های کامپکت و عادی تو خارج هستن،پرشیا و 405 و سمند و ساینا سوار شیم
      تازه یه سریا به پرشیا لقب سالار و سلطان هم میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amir Machine

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    من بخاطر علاقه‌م به فولکس‌واگن، به جتا رای دادم ولی قطعاً سلطان این کلاس سیویکه
    کلا کلاس سدان‌های کامپکت مال ژاپنی‌ها ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. OMID

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    عقب جتا دقیقا مشابه سدان های ائودیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۱۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      مشکلی نیست !
      نمیشه اسمشو کپی گذاشت هرچه باشه آئودی جزو اموال فولکسه دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۱۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        دقیقا به همین دلیل از کلمه کپی استفاده نکردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. me84

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    به سیویک رای دادم چون تو تمام تستها ازش تعریف کردن اما طراحی جتا رو بیشتر دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین وی

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    اصلا انتظار این شتاب خوب رو با گیربکس cvt از هوندا نداشتم خیلی عالیه
    کاش ولی cvt نبود
    خیلی بدم میاد از این گیربکس
    رای من هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    سیویک ❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    سیویک از پشت حالمو به هم میزنه
    به فولکس واگن رای میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    طراحی خارجی سیویک
    کابین جتا زیباتره و گشتاور بیشتر
    فنی سیویک
    سیویک جادارتره و مصرفش کمتره درقبال قدرت بیشترو حجم بیشتر
    قطعا انتخاب معقولتریه سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AMANTE

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    هوندا سیویک.
    کسی از کاربران پدال هست که تجربه سواری با فولکس واگن پاسات رو داشته باشه؟
    سواریش خوبه؟ هزینه ی نگهداریش چه جوریه؟ قطعاتش پیدا میشه؟ ماموت خودرو خوبه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      من دوبار یکی از همین مدل های وارداتی رو سوار شدم، رو صندلی سر نشین نشستم، کیفیت کابین کاملا مقبول هست (مبنای مقایسم رو تلیسمان میذارم، هرچند که از دید خیلیامون پاسات سطح بالاتره، ولی سعی کردم چیزی نزدیک بهش که تجربشو دارم مثال بزنم) ادوات پلاستیکی مثل برخی از دکمه ها هم کاملا مرغوب هستن، روکش چرم صندلی همچین یذرررره نازک بنظرم اومد ولی خیلی باکیفیته و صندلی ارگونومیه عالی ای داره، دید به اطراف بیشتر از انتظار من بود، خودرو خیلی چابک و سرزنده نشون میداد، درباره تامین قطعاتم اطلاعی ندارم، خودرو مورد بحث ۶هزار کیلومتر کارکرد داشت..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMANTE

        ۱۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1853 ديدگاه)

        ممنون بابت پاسخ.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Mad.z.Max

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    سیویک همچی تمومه، ولی اون حساسیته بالای سیستمای ایمنی میتونه گاهی کسالت بار باشه، اگه بشه حساسیتش رو کم و زیاد کرد تو نمایندگی ها، اونجوری فکر نکنم مشکلی باشه دیگه.
    درکل سیویک عشقه، رای من بوده و هست.. : )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. #ali.m#

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    سیویک ماشین بهتریه
    ?سیویک?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ahmad

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    من فقط محو آمار فروش این دو خودرو در بازار چین شدم.واقعا بازار بزرگیه چین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Car Lover

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    حتما هوندا ی چیزی داره که پرفروش ترین خودروی سدان بعد از کرولا تو سال گذشته شده دیگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فکر می کردم جتا تو اروپا هم عرضه میشه ولی انگار اشتباه می کردم
    به جتا رای دادم چون تعریفشو از دوستانی که چین بودن خیلی شنیدم و البته قیمت مدل مورد بررسی هم کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سیویک Ex2017 دارم البته موتور 2000 تنفس طبیعی با 157 اسب قدرت و باید بگم عالیه و دوست نداری از ماشین پیاده بشی.تنها ایراد قطعاته که ی کم زمان میبره تهیه کنی.هندلینگ و تعادل سر پیچ عالیه.البته مثل ماشینهای کره ای آپشن نداره ولی تقریبا تمام آپشنهای ضروری رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا