فولکس واگن

احتمال رقابت فولکس‌واگن با تسلا رودستر!

فولکس‌واگن در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۹ از کانسپت بلو اسپورت رونمایی کرد و طرفداران هم سریعاً خواستار ارائه نسخه تولیدی آن شدند.

اگرچه این اتفاق هرگز رخ نداد اما به نظر می‌رسد ژرمن‌ها یک‌بار دیگر در تدارک تولید خودروی اسپورتی هستند. اتوکار به نقل از منابع موثق گزارش داده که این غول خودروسازی در حال بررسی ایده تولید یک خودروی الکتریکی با فرم‌های بدنه کوپه و رودستر است.

چیز زیادی درباره این خودرو نمی‌دانیم اما اتوکار می‌گوید قبلاً برخی مدل‌های مطالعاتی طراحی شده‌اند و این خودروی پیشنهادی می‌تواند بر پایه پلتفرم MEB بکار رفته در ID.3 تولید شود.

صحبت درباره مشخصات عملکردی چنین خودرویی بسیار زود است اما شاید نسخه پرچم‌دار آن از دو پیشرانه الکتریکی استفاده کند. همچنین احتمال دارد یک نسخه ارزان‌تر با تک پیشرانه الکتریکی نیز در نظر گرفته شود.

اتوکار همچنین اعلام کرده ما می‌توانیم انتظار استفاده از باتری خاص خودروهای پرفورمنس را نیز داشته باشیم. ظاهراً دانش به دست آمده از ID. R. در توسعه این محصول نقش پررنگی ایفا خواهد کرد. در تولید این باتری ظاهراً از فرایند شیمیایی جدید و همچنین معماری سلول به ساختار استفاده خواهد شد. ظاهراً این معماری سلول به ساختار باعث بهبود کارایی و راندمان و کاهش فضای مورد استفاده خواهد شد که در خودروهای الکتریکی اسپورت امری حیاتی است.

شاید با خود فکر کنید این خودرو قیمت مناسبی خواهد داشت اما شاید این‌گونه نباشد. اتوکار گفته این خودرو احتمالاً توسط کارمن تولید خواهد شد و به جنگ تسلا رودستر خواهد رفت.

البته باید گفت دومین نسل تسلا رودستر خودرویی چهار نفره با قیمت حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود. این خودرو همچنین قرار است از سیستم چهار چرخ محرک، برد ۹۹۸ کیلومتری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیه‌ای برخوردار باشد.

در خبرها همچنین آمده که شاید نسخه الکتریکی پورشه ۷۱۸ باکستر و کیمن نیز به عنوان پسرعموهای محصول اسپورت فولکس تولید شوند. این خبر تائید نشده اما قبلاً شنیده‌ایم ۷۱۸ نمی‌تواند از پلتفرم PPE تایکان استفاده کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    در زمینه ی خودروهای برقی تسلا تا الان که رقیب نداشته.
    تسلا استاندارد هارو چند پله بالا برده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Farzad

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اگه برند های معتبر بخوان با تسلا رقابت کنن ، کلا تسلا محو میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      چه قدر مطمئن! خود دایس هم پشماش ریخت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. دانیال روشنی

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (175 ديدگاه)

    این مشخصات تسلا رودستر از ۹۰٪هایپر کارها بهتره و با این قیمت ، واقعا برای رقباش یه چالش بزرگ محسوب میشه . ۲۰۰ هزار دلار برای شتاب زیر ۲ ثانیه؟اگر فوق العاده نیست چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Serjik

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    شرکت نوپای تسلا قابل احترامه دلیل معروفیتش هم بخاطر
    اینه که مدیر تسلا ایلان ماسک نوعی پرستیژ و خاص بودن رو به خریداران این بردن القا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رزیتا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    مردم ایران استحقاق اینو دارن که بهترینهای جهان رو سوار بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا