فولکس واگن

فولکس‌واگن تسلا را شکست خواهد داد؟

هربرت دایس مدیرعامل فولکس‌واگن اخیراً در مصاحبه خود اعلام کرده این غول خودروسازی ترسی از رقابت با تسلا ندارد. این در حالی است که ارزش بازاری تسلا با گذر از ۱۰۰ میلیارد دلار حتی از خود فولکس‌واگن هم پیشی گرفته است.

بنابراین درحالی‌که تسلا هنوز هم حرف اول را در بازار خودروهای الکتریکی می‌زند اما فولکس‌واگن به دنبال خرید شرکت‌های نرم‌افزار و افزایش سرمایه‌گذاری خود در خودروهای پایدار و باتری‌ها می‌باشد.

دایس گفته است:

این یک مسابقه آزاد است. ما بسیار خوش‌بین هستیم که هنوز هم می‌توانیم با تسلا رقابت کنیم و در مرحله‌ای هم احتمالاً از آن سبقت بگیریم. شرکتی برنده است که سریع‌ترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها را به کار گیرد و البته مقیاس کافی در دنیای جدید برای رقابت را داشته باشد.

برند فولکس‌واگن قبلاً ساخت اولین خودروی الکتریکی و تولید انبوه خود یعنی ID3 را شروع کرده است. این هاچبک جمع‌وجور تسلا مدل ۳ را روبروی خود می‌بیند.

دایس همچنین پس از ملاقات با ترامپ در هفته پیش گفته نگرانی‌های بیشتری داشته و این امر تنها به تسلا محدود نمی‌شود. اگرچه دایس این ملاقات را مثبت دانسته اما گفته که خطر تعرفه‌های آمریکا روی خودروهای اروپایی هنوز هم وجود دارد.

او گفته است:

شناختن ترامپ بسیار سخت است اما او گفته که هنوز هم از اروپا راضی نیست. هر کاری را که بتوانیم برای دوری کردن از تعرفه‌های آمریکا انجام خواهیم داد.

اما دایس می‌داند که در آینده نزدیک فولکس‌واگن نیازمند فروش خودروهای پایدار بیشتری بوده و در غیر این صورت باید با جریمه‌های سنگین برای تخطی از قوانین آلایندگی سبد محصولات خود روبرو شود.

مدیر ارشد فولکس‌واگن در خاتمه گفته است:

۲۰۲۰ برای صنعت خودرو سال بسیار سختی خواهد بود اما ما تمهیدات لازم برای رقابتی بودن را در نظر می‌گیریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. آرش وان

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (305 ديدگاه)

    آلمانی ها تا همین دو سه سال پیش ، ماشینای برقی رو مسخره میکردن و میگفتن اسباب بازی هستن!

    اما کارلوس گون رنو نیسان که الان از ژاپن فرار کرده از ۱۰ سال پیش روی ماشینای برقی سرمایه گذاری کرد و نیسان لیف رو به بازار عرضه کرد ؛ تسلا هم که جای خودش رو داره
    الان مشکل اساسی اروپایی ها و به خصوص آلمانی ها ؛ فرمولاسیون و تکنولوژی تولید باتری های ماشینای الکتریکی است که در دست ژاپنی ها ، کره ای ها و چینی ها قرار دارد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (748 ديدگاه)

      توی سوئد دارن یه مرکز تحقیق و تولید بزرگ میسازن .ولی تا بخواد 2023 تکمیل بشه دیر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Alex

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دقیقا…خیلی خوب یادمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پویان

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (748 ديدگاه)

    مهمترین مشکلی که فولکس یا بقیه باهاش مواجه هستند مشکل توانایی فنی نیست.مشکل برندینگ و تبلیغاتقوی ای که تسلا کگرده .و واقعا عجیبه که چرا انقدر قیمت سهامش رفته بالا .
    نیسان لیف ظرف دو سال اخیر برای ارتقا فنی و تبلیغاتی کاری انجام نداد که مهمترین دلیلش دستگیری مدیرش بود .و گر نه می تونست به اندازه تسلا توسی اروپا بفروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      یعنی دادن ۵۵ جایزه به جگوار i-pace برای شناختش کافی نبود….؟!؟!؟!؟!
      .
      و خیلی هم دوست دارم یکی از این تبلیغات تسلا را از زبان تو بشنوم…؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۸ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        دوست عزیز میشه بازده خودروهای بنزینی و دیزلی را در بهترین حالت که در بهترین خودروهای روز دنیا هست و در حالت معمول که در ماشین های عادی و معمولی(مثل خودروهای تویوتا و فولکس واگن و …) هست را بفرمایید همچنین بازده خودروهای برقی من جمله خودروهای تسلا(یک ایده ای بود که دو تا شرکت آلمانی اون رو ابداع کرده بودن به نام موتور های الکتریکی پلاستیکی که باعث خنک کنندگی بهتر الکتروموتورها و وزن کمتر آنها و در نتیجه برد بیشتر ماشین های برقی و رسیدن بازده اونها به 98 درصد و بیشتر بود به نظرتون این ایده در آینده نزدیک در خودروهای تسلا پیاده میشه؟)فکر کنم تسلا روی باتری های حالت جامد و ابرخازن ها هم کار میکنه؟میشه تاثیر ابر خازن ها را روی خودروهای برقی توضیح بدید و اینکه این باتری ها و ابر خازن های شرکت تسلا و سایر شرکت ها چه زمانی تولید انبوه میشن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    یک حسی بهم میگه فولکس وقتی یک حرفی میزنه انجام میده. مطمئنا تو چنته چیزایی داره که میخواد رو کنه ولی از اون ور هم شرکت موفق تسلا وجود داره که بی کار نمیشینه. هیچ چیز ناممکن نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Saman

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (181 ديدگاه)

    فولکس قبلن هم از این رجز خوانی ها کرده ، همه خاطرشون هست که فولکس با بوق و کرنا اعلام کرد که می خواهد با قدرت وارد لوکس سازی شود و در توهم لکسس شدن بودش ولی ماحصلش شد فولکس فیتون که حتی در خود آلمان هم استقبال نشد و یک شکست شش دانگه بود. رقابت با تسلا رو بی خیال شو فعلن بگذار از فاز دیزل گیت گذر کنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammad

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    تسلا هم نشسته نگاه تو بکنه که تو بزنی جلوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Farzad

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    مطمئن باشید همین رقابت هاست که باعث پیشرفت دو برند میشه
    سودی برای ما نداره نگران نباشید …?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Abbas.Lambo

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    کاری به شکست دادن یا ندادن تسلا از سوی فولکس ندارم،فقط ببینین تسلا چجوری آینده ی صنعت خودرو رو بنیان گذاری کرده و همه تو فکرن بهش برسن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (748 ديدگاه)

      عباس نیسان لیف سالها قبل تسلا ساخته شده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علی

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تسلا تو بازاری قدم گذاشت که رقیب جدی نداشت اما فولکس تو بازاری رفت که پر از رقیب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا