فولکس واگن

رونمایی فولکس‌واگن کـراس کوپــه

اختصاصی از نمایشگاه ژنو: وقتی کراس‌کوپه برای اولین‌بار در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۱ رونمایی شد، گمان‌ها بر این بود که این خودرو صرفا یک مدل مفهومی برای نشان‌دادن آینده کراس‌اورها یا شاسی‌بلندهای فولکس‌واگن است؛ اما حضور مجدد کراس‌کوپه در نمایشگاه بین‌المللی ژنو گواه این است که فولکس‌واگن افکاری فراتر از ارائه یک مدل مفهومی را در سر می‌پروراند . . .

volkswagen cross coupe

کراس‌کوپه دارای پیشرانه‌ای چهارسیلندر توربو دیزلی و همچنین دو موتور الکتریکی است. اولین موتور الکتریکی آن با گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر هم می‌تواند چرخ‌های جلو را به حرکت بیاندازد و هم می‌تواند به عنوان ژنراتور برای موتور الکتریکی دوم ایفای نقش کند.

موتور الکتریکی دوم آن نیز قادر به تولید گشتاوری معادل ۲۷۰ نیوتن‌متر است. این موتور نیروی خود را یا از موتور الکتریکی اول یا از باطری‌های لیتیوم/یونی با توان مصرفی ۹.۸ کیلووات برساعت تامین می‌کند.

volkswagen cross coupe

اما موتور دو لیتری دیزلی خودرو نیز به تنهایی قادر به تولید ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. از این‌رو کراس‌کوپه در مجموع دارای گشتاوری در حدود ۷۰۰ نیوتن‌متر بوده که با کمک گیربکس هفت دنده‌ی دوکلاچه، در کمتر از ۶.۵ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ می‌رسد.

volkswagen cross coupe

کراس‌کوپه دارای پنج حالت رانندگی مختلف شامل City ، Sport ،Offroad  ، Charging  و E-mode است. در حالت E-mode این خودرو با یک شارژ کامل و تنها با استفاده از موتور الکتریکی محور عقب می‌تواند در حدود ۴۵ کیلومتر را با سرعت میانگین ۱۲۰ کیلومتر برساعت طی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا