فولکس واگن

حضور خبرساز فولکس‌واگن گلف GTI TCR در جهنم سبز

خودروهای دیفرانسیل جلو ضعیف نیستند!
فولکس‌واگن گلف GTI معمولاً به عنوان یکی از نمادین‌ترین خودروهای تاریخ در نظر گرفته می‌شود. نسل‌های گوناگون از ظاهر و پرفورمنس این خودرو لذت برده‌اند. فولکس‌واگن اخیراً نسخه‌ای سریع‌تر از این خودرو با نام گلف GTI TCR را تولید کرده است. این خودرو نام خود را از سری مسابقات TCR گرفته است. در این مسابقات تنها خودروهای دیفرانسیل جلویی همچون هوندا سیویک تایپ R و مزدا ۳ حضور دارند. نسخه‌ی جاده‌ای گلف GTI TCR کمی بالاتر از مدل GTI قرار گرفته و قدرت بیشتر و برخی ویژگی‌های مسابقه‌ای دارد. به منظور نمایش توانایی‌های این خودرو در پیست، مجله اسپورت اتو نسخه‌ی پرفورمنس GTI TCR را به نوربرگ رینگ برده است.


در نگاه اول این خودرو بسیار شبیه GTI استاندارد به نظر می‌رسد چراکه بخش اعظم کارها معطوف ارتقای پیشرانه بوده است. قدرت پیشرانه از ۲۲۸ به ۲۸۶ اسب بخار رسیده و آن را به قوی‌ترین گلف دیفرانسیل جلوی تاریخ بدل کرده است. TCR نه تنها قدرت بیشتری دارد بلکه ارتفاع کمتری هم داشته و از دیفرانسیل جلوی قفل شونده، دیسک‌های ترمز خنک شونده و لنت‌های ترمز مخصوص سود می‌برد. راننده تست مجله اسپورت اتو توانسته با این خودروی آلمانی یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۸ دقیقه و ۴.۹۲ ثانیه طی کند.


ما می‌توانیم از همان اول پرفورمنس بهتر خودرو را مشاهده کنیم. البته عملکرد این خودرو کمی پایین‌تر از پادشاه خودروهای دیفرانسیل جلو یعنی هوندا سیویک تایپ R است که رکورد ۷ دقیقه و ۴۳.۸ ثانیه را بر جای گذاشته است. اگرچه گلف TCR قدرت مشابهی با رقیب ژاپنی داشته اما نمی‌تواند با چسبندگی و مهندسی برجسته‌ی سیویک تایپ R رقابت کند.


اگرچه رکورد فولکس در جهنم سبز احساس‌برانگیز است اما هنوز هم این سؤال باقی مانده که آیا باید حدود ۸ هزار دلار بیشتر را برای گلف TCR پرداخت کرد و چشم را روی تایپ R بست؟ پیش از قضاوت باید رقابتی شانه‌به‌شانه از این دو خودرو که دارای لاستیک‌های مشابه بوده و پشت فرمان آن‌ها یک نفر نشسته را مشاهده کرد؛ اما در کل باید گفت فولکس‌واگن گلف GTI TCR خودرویی احساس‌برانگیز به روش خود است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    همچنان سیویک شاهکار مهندسی در این کلاسه و هیچ‌کسی نمیتونه منکرش بشه
    این خودرو در تمامی پیست ها خودشو‌ به بهترین شکل ممکن ثابت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (71 ديدگاه)

      اشتباه میکنی فورد و رقبای اروپایی بهترن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    حرفی از مگان تروفی نشد ……تا جایی که شنیدم سریعترین دف جلو باز مگان جدید شده تو نوربرگرینگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      منم تو همین فکر بودم
      کسی میدونه قضیه چیَه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا