فولکس واگن

ارتش سدان‌های چهار درب فولکس‌واگن در چین!

درحالی‌که مصرف‌کنندگان اروپایی هاچبک های کلاس C همچون گلف را دوست دارند، بازارهای جهانی بیشتر به سدان های کامپکت یا ناچبک ها علاقه نشان می‌دهند. این خودروها حدود یک‌سوم فروش برند فولکس‌واگن را تشکیل می‌دهند.

این خودروساز آلمانی فقط در کشور چین فروش ۱.۶ میلیون دستگاهی سدان های کامپکت در سال ۲۰۱۹ را ثبت کرده و هم‌اکنون ۶ خودرو را از طریق جوینت ونچرهای سایک، فاو و زیربرند جتا به مشتریان چینی عرضه می‌کند.

محصولات جتا همین سال پیش عرضه شده‌اند و برای اولین بار در تاریخ فولکس است که نام یک خودرو به برندی مستقل با شبکه نمایندگی خود تبدیل می‌شود. شما را با ارتش سدان های چهار درب فولکس در چین آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • جتا VA3

اگر آمار فروش نسل پیشین خودروی جتا را نیز در نظر بگیرید پس باید گفت جتا VA3 فروش ۱۴۵ هزار دستگاهی در سال پیش داشته است. با طول ۴.۵ متری، این خودرو به‌طور قابل‌توجهی جمع و جورتر از برادر آمریکایی خود بوده و هدف آن جذب خریدارانی است که اولین بار می‌خواهند خودرویی بخرند.

  • فاو/فولکس‌واگن ساگیتار

ساگیتار از سال ۲۰۰۶ تاکنون در حال تولید بوده هرچند هم‌اکنون جوینت ونچر فاو/فولکس‌واگن آن را می‌سازد. سومین نسل این خودرو از پلتفرم MQB استفاده کرده و با پیشرانه‌های ۱.۲ لیتری یا ۱.۴ لیتری توربو در دسترس می‌باشد.

ساگیتار از سال پیش به‌صورت طویل نیز عرضه شده و فاصله بین محوری آن برابر با ۲.۷۳ متر است.

  • سایک/فولکس‌واگن لاماندو

لاماندو از سال ۲۰۱۴ تاکنون تولید می‌شود و آن را به عنوان کوپه ناچبک چهار درب با پهنای ۱.۸۲ متری و ارتفاع ۱.۴۲ متری در نظر می‌گیرند. این خودرو هم از پلتفرم MQB استفاده کرده و برد ۴.۶ متری و فاصله بین محوری ۲.۶۵ متری دارد.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری یا ۲ لیتری بوده و این پیشرانه آخری در مدل اسپورت تر GTS بکار رفته است. سال پیش حداقل ۱۰۱ هزار دستگاه از لاماندو فروخته شده است.

  • فاو/فولکس‌واگن بورا

بورا سال پیش به خانه ۳۲۳۴۰۰ چینی راه یافت. این سدان چهار درب با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۱.۴ لیتری توربو و نسخه تمام الکتریکی عرضه می‌شود.

بورا طول و عرض ۴.۶۶ و ۱.۸۱ متری داشته و فاصله بین محوری‌اش نیز ۲.۶۹ متر می‌باشد.

  • سایک/فولکس‌واگن سانتانا

سانتانا خودرویی است که بر پایه پاسات مشهور شکل گرفته است. این خودرو مختص بازار چین بوده و ابعاد کاملاً جمع‌وجوری دارد زیرا طول و عرض آن به ترتیب برابر با ۴.۴۸ و ۱.۷۱ متر بوده و فاصله بین محوری‌اش نیز به ۲.۶۰ متر می‌رسد. حدود ۲۴۵ هزار دستگاه از سانتانا در سال ۲۰۱۹ به فروش رفته‌اند.

  • سایک/فولکس‌واگن لاویدا

سومین نسل لاویدا از سال ۲۰۱۸ در بازار حضور داشته و با فروش ۴۹۱ هزار دستگاهی پرفروش‌ترین محصول فولکس بوده است. این خودرو نیز همانند بورا به‌صورت تمام الکتریکی در دسترس بوده و از قوای محرکه الکتریکی مشترک با گلف سود می‌برد.

این خودرو طول و عرض ۴.۶۷ و ۱.۸۱ متری داشته و فاصله بین محوری‌اش به ۲.۶۸ متر می‌رسد.

سال پیش فولکس‌واگن و زیربرند جتا در مجموع فروش ۳.۱۶ میلیون دستگاهی را در کشور چین به ثبت رساندند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. amg 63

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    ماشینی که قشر ضعیف جامعشونم می تونن بخرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مک وال

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    خوشبحال چینی ها!
    سدانهای فولکس رو خیلی دوست دارم و طراحیشون رو میپسندم.
    ولی حیف که برای ما ففط تو رویاهاست! ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. رزیتا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    سطح دستمزد تو ایران خیلی پاییننتر از آمریکا و اروپا هستش و شیوه ی شهرسازیو حملو نقل هم تو اروپا و آمریکا و هم تو ایران خونواده ها رو مجبور به استفاده از ماشین شخصی کرده ولی امکان خرید قسطی ماشین تو آمریکا و اروپا خیلی توسعه‌ یافته‌ تر از ایران هستش و مردم میتونن متناسب با حقوقشون یه ماشین استاندارد و به صرفه با ارزونترین قیمت بخرن که صد البته همین ماشینا از ماشینای ساخت ایران با همون قیمت هزاران بار باکیفیت تر و به صرفه تر هستن ، مثلا تو آمریکا سه مدل ماشین نیسان ورسا و شورلت اسپارک و میتسوبیشی میراژ ارزونترین ماشینای سال 2019 هستن چون از فضا استفاده بهینه کردنو مصرف سوخت خیلی پایینی دارن و به همین خاطر به ارزونترین ماشینای بازار آمریکا تبدیل شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرآیین

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (258 ديدگاه)

      این سه خودرویی که شما میفرمایید در سال ۲۰۱۹ در کشور ایالات متحده جزو ارزان ترینها بوده اند در ایران لوکس به حساب می آیند! در حال حاضر پراید هم برای ایرانیها آرزو شده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. افشین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ما نمیتونیم حتی ارزاتترین ماشین تولید داخلو بخریم چه برسه به اون سدان های لوکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    لاماندو و لاویدا که از روی پاسات الهام گرفتند عالیند. اینها اگه ایران بود دیگه النترا و سوناتا کسی نمیگرفت. البته شاید من که طرفدار فولکسم اینطوریم. دوستان هم نظر بدن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      این ماشین اگه اطلاعاتشون رو بخونی ضعیف تر سوناتا هستن.
      ماشین های کره ای رو کلا زیاد محبوب نیستن و دلیلش رو نمی دونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    همشون شبیه سمند خودمونه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا