فولکس واگن

سرمایه‌گذاری سنگین فولکس‌واگن روی تکنولوژی‌های آینده

گروه فولکس‌واگن در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۷۳ میلیارد یورویی روی تکنولوژی‌های آتی همچون حمل‌ونقل الکتریکی، هیبریدی و دیجیتالی سازی طی ۵ سال آینده است.

به عنوان بخشی از این سرمایه‌گذاری سنگین، گروه فولکس‌واگن تولید خودروهای الکتریکی و باتری آن‌ها را در آلمان افزایش خواهد داد. این غول خودروسازی انتظار دارد اقتصاد جهانی از مقطع کنونی تا سال ۲۰۲۵ رشد نسبی داشته باشد.

از ۷۳ میلیارد یوروی یاد شده حدود ۳۵ میلیارد یورو به تکنولوژی خودروهای تمام الکتریکی اختصاص خواهد یافت درحالی‌که مبلغ ۱۱ میلیارد یورو نیز برای توسعه خودروهای هیبریدی کنار گذاشته خواهد شد.

هانس دیتر پوش رئیس هیئت‌مدیره گروه فولکس‌واگن گفته است:

به عنوان بخشی از برنامه سرمایه‌گذاری گروه فولکس واکن، هیئت‌مدیره امروز سنگ بنای موفقیت آتی را پایه‌گذاری کرده است. دگرگونی گروه فولکس‌واگن و برندهای آن و تمرکز استراتژیک روی مناطق کلیدی حمل‌ونقل بی‌وقفه ادامه خواهد داشت. با توجه به چالش‌های زیادی که در آینده وجود خواهد داشت، ستون مالی ما بسیار خوب است.

هربرت دایس مدیرعامل فولکس‌واگن نیز افزوده است:

فولکس‌واگن هم‌اکنون با پلتفرم‌های الکتریکی و طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی یک پیشروی جهانی است. در سال‌های آینده رسیدن به جایگاه رهبری نرم‌افزار خودروها به منظور برآورده ساختن نیازهای فردی و ارائه حمل‌ونقل کاملاً ارتباطی و پایدار حیاتی خواهد بود. ما سرمایه‌ی دیجیتالی سازی خود را نیز دو برابر خواهیم کرد.

فولکس‌واگن می‌خواهد در ۱۰ سال آینده حدود ۲۶ میلیون خودروی الکتریکی را برای بازارهای اروپا، چین و آمریکا را تولید کند که ۱۹ میلیون دستگاه آن‌ها بر پایه پلتفرم MEB و ۷ میلیون دستگاه دیگر نیز بر پایه پلتفرم PPE ساخته خواهند شد. در این بازه زمانی حدود ۷ میلیون خودروی هیبریدی نیز تولید خواهد شد.

از نظر نرم‌افزاری این غول خودروسازی روی پروژه آرتمیس آئودی حساب باز خواهد کرد. به همین منوال سرمایه‌گذاری سنگینی هم روی دیجیتالی سازی و زمینه‌هایی همچون هوش مصنوعی و تکنولوژی خودران صورت خواهد گرفت.

فولکس‌واگن همچنین می‌خواهد بخشی از اقتصاد آلمان باشد و لاور ساکسونی را پس از ساکسونی به دومین مرکز حمل‌ونقل الکتریکی تبدیل کند. این گروه خودروسازی حدود ۱ میلیارد یورو را روی تکنولوژی باتری و تأسیس کارخانه تولید آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

با آغاز سال ۲۰۲۴، کارخانه ولفسبورگ این خودروساز اقدام به تولید شاسی‌بلند جدیدی برای بازارهای اروپایی خواهد کرد هرچند نمی‌دانیم این خودرو تمام الکتریکی خواهد بود یا خیر. کارخانه امدن اما اقدام به تولید آئرو سدان تمام الکتریکی و کراس اوور ID.4 خواهد کرد.

نهایتاً باید به نسل بعدی پاسات و ساپرب اشاره کنیم که از سال ۲۰۲۳ در براتیسلاوای اسلواکی تولید خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    بهتره عقب نیفته

    موافقم 12
    مخالفم 5
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (10058 ديدگاه)

    انگلستان که تصویب کرد از سال ۲۰۳۰ دیگر خودروی سوخت فسیلی حق خرید فروش و حتی گذر از خیابان هم نداره و این یعنی برقی شدن ۱۰۰٪ خودروهای ارائه شده در بریتانیا ، یعنی حتی هیبرید هم جوابگو نیست !

    خیلی خوبه اگر یک به یک کشورها دیگه بنزین و گازوئیل را ممنوع کنند و تمرکزها به سمت برقی شدن بره .

    مطمئناً زمین خودش را بازیابی میکنه و میشه به آینده طبیعت و آلودگی‌ها اُمیدوار شد .
    این یعنی تولید دی‌اکسید‌کربن کمتر و گرمایش کمتر و بهتر شدن جو زمین که خُب اثرش را در ۵۰ سال آینده شاهدش هستند و نه سریع .

    البته اگر یه فکری هم برای برچیدن مواد پلاستیکی بکنند ، دیگر نورِ اَلا نور میشه و دریا‌ها هم زنده می‌شوند .

    البته مردم خاورمیانه به جز امارات که از قبل برنامه بعد از نفت را اجرا کرده در بحث سرمایه‌گذاری‌ها و توریست خودش را بیمه کرده ، بقیه مثل ایران باید بروند شتر سوار بشوند و احتمالاً پولمون اینقدر بی‌ارزش میشه که حتی داشتن پراید برای ثروتمندان ایران هم آرزو میشه ، چه برسه قشر متوسط و فقیر ، چون خانه‌ی ما از پایه ویرانه‌ هست و ایدئولوژی بر پایه عقب‌گرد و شتر سواری برنامه‌ریزی شده و نه آسایش و پیشرفت که در سخن میبینیم ولی در عمل صفر و دروغ .

    منفی‌نگر نیستم ، فقط حقیقتی که با چشم میبینیم و احساس میکنیم از وضعیت کشور را در آینده می‌گوییم ، و اگر نه کی دوست داره کشورش پیشرفت نکنه ، اما برای هر پیشرفتی تغییر واجب هست که ما کلاً با تغییر مخالفیم چون خیلی از تغییرات باعث کافر شدن‌ها میشود یا از راه به درها میشود .

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. new reventon

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (86 ديدگاه)

      این یعنی نابود شدن ایران
      چون نزدیم به 70 درصد کاربرد نفت در سوخت و روغن و ایناس
      بهتر

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. Me

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        ?

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. حسین

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1067 ديدگاه)

      بشر که خودش دست به نابودی طبیعت و زمین زد، حالا شده دلسوز!!! مشکل واقعی رشد انفجاری جمعیت انسان از سال 1800 با پیشرفت علوم مختلف و مصرف بیش از حد منابع زمین هست. جمعیتی که قبل از 1800 کمتر از 1 میلیارد نفر بود الان به 8 میلیارد نفر رسیده. گونه های جانوری و گیاهی زیادی از بین رفتن و این روند همچنان ادامه داره. دست بردن گستاخانه انسان در طبیعت (به اسم دلسوزی برای محیط زیست) هم همچنان ادامه داره.
      بله همونطور که گفتید زمین و طبیعت هوشمند خودش رو در آینده ای دور یا نزدیک بازیابی می کنه و شاید در این بازیابی ضربه مهلکی هم به انسان وارد کنه.

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. حسین

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        جمعیت به طور مستقیم‌ربطی آلودگی هوا نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. بهراد

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (753 ديدگاه)

      دیگه عمر بنزین به پایان رسیده ولی تو ایران به لطف دوستان تا پنجاه سال آینده ما زمستان هامون رو با وارونگی دما و آلودگی هوا خواهیم گذروند.
      دو خودرو ساز پیشرانه 3 سیلندر توسعه دادن محاله زنجیره اتحادیه و پمپ بنزین ها و تعویض روغنی و تراشکاری ها اجازه بدن برق به همین راحتی بیاد. استاندارد فعلا مجوزی به خودرو های برقی خارجی نمیده فقط باید دعا کنیم هند و چین ماشین بنزینیو غدغن کنن تا کارخونه هاشون موتور بنزینی نسازن.
      همونطور که خیلیا یه زمانی تلاش کردن مجوز تولید خودروی ایمن و ارزونتر از پراید بتونن بگیرن و فقط تونستن یه چند سالی رو تردمیل صنعت خودرو دور درجا بزنن . مطمئنا یه کسایی خواستن خودرو برقی بسازن ولی نذاشتن.
      خودروی برقی دیگه تابع قوانین واردات نیس ، فردا طرف تک دیفرانسیل با برد کم رو میاره دو دیفرانسیل برد بلندشو میزاره تو نمایشگاه به قیمت 3X میفروشه.
      خدایا روزی رو برسون که بتونیم سوار خودرو برقی ژاپنی بشیم و ببینیم کارت شارژ میدن بهشون یا نه

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. ممد ژانگولر

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    بجای واژه فولکس

    باید بگیم مگا کار برند
    یا
    مولتی هایپر برند

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. ارش

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عجب برنامه ریزی دقیقی !! چقدر خوب آینده رو میبینن .

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. JDM

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    خیلی زود خودرو ها برقی میشن
    قبل از اینکه نفر سوم القاعده و تو ایران پیدا کنن!!

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. Me

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      شک دارم که کدوم یکی زودتر اتفاق میفته

      موافقم 5
      مخالفم 1
  6. JoJo

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بعضی وقتا جوری گرم پستای سایتتون میشم که وقتی میخونمشون هیجان زده میشم .
    ولی خب بعدش که یادم می افته تو ایرانم میخوره تو ذوقم .
    دقیقا تو دنیای شیشه ای داریم زندگی میکنیم که همه چی جلوی چشمامونه و نمیتونیم ازش استفاده کنیم.
    هی…

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. مسعود

      ۲۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      چقدر قشنگ گفتی !! زندگی تو ایران مثل زندگی تو دنیای شیشه اییه

      موافقم 5
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا