فولکس واگن

پیش‌نمایش شاسی‌بلند الکتریکی فولکس‌واگن ID.4

بی‌شک فولکس‌واگن ID.3 ستاره‌ی این برند در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ بوده اما ژرمن‌ها تنها به معرفی این خودروی الکتریکی جمع‌وجور بسنده نکرده و دومین مدل با نشان ID را نیز به نمایش گذاشته‌اند.


این خودرو از پوشش استتاری خاصی استفاده کرده و البته کسی هم امکان دسترسی به آن را ندارد. محصول موردبحث یک کانسپت پیش‌تولیدی از عضو بعدی خانواده‌ی ID است که بعداً به فرم کراس اوور جمع‌وجور ID.4 متولد خواهد شد.


این خودرو قبلاً با نام ID Crozz شناخته می‌شد اما با ورود به خط تولید نام جدید ID.4 را به خود خواهد گرفت. این خودرو به‌طور ویژه برای بازار خودروی آمریکا توسعه یافته و اولین نمونه از سه عضو خانواده‌ی ID است که با آغاز بهار سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد. دلیل اینکه ID.4 اولین خودروی حاضر در بازار آمریکا خواهد بود این است که هاچبک ID.3 در آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد. اگرچه فولکس‌واگن هنوز نام ID.4 را تائید نکرده اما یکی از منابع مطلع در مصاحبه با اتونیوز انتخاب این نام را تائید کرده است.

VW ID. Crozz Concept
VW ID. Crozz Concept
ID.4 در مقایسه با کانسپت ID Crozz قبلی از طراحی سه جعبه‌ای سنتی استفاده کرده و برای ایجاد فضای کابین و بار بیشتر از بخش هاچبک عمودی در عقب برخوردار است. این کانسپت کاملاً مشابه خودرویی به نظر می‌رسد که قبلاً در حال تست‌های خیابانی رویت شده بود.


خریداران آمریکایی از بهار سال آینده امکان خرید این خودرو را خواهند داشت اما گفته می‌شود اولین نمونه در اواخر سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان خواهند رسید. هنوز قیمت این خودرو مشخص نشده و احتمالاً حداقل در دو سال اول تولید از اروپا به آمریکا صادر خواهد شد. البته انتظار می‌رود در آینده این خودرو در تأسیسات چاتانوگا در تنسی تولید شود.


هنوز خبری از مشخصات فنی ID.4 هم در دست نیست اما این خودرو به احتمال زیاد از پلتفرم الکتریکی MEB و قوای محرکه‌ی ID.3 استفاده خواهد کرد. هاچبک دیفرانسیل عقب فولکس با سه گزینه‌ی باتری ۴۵، ۵۸ و ۷۷ کیلووات ساعتی عرضه شده و برد ۳۳۰، ۴۲۰ و ۵۵۰ کیلومتری دارد. مدل پایه از پیشرانه‌ی ۱۴۷ اسبی استفاده کرده درحالی‌که در دل دو نمونه‌ی دیگر پیشرانه‌ی ۲۰۱ اسب بخاری قرار گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا