فولکس واگن

شانس پیشتاز بودن خودروسازان آلمانی در آینده چقدر است؟!

خودروسازان بزرگ آلمانی تنها ۵۰ درصد شانس حفظ پیشتازی خود در صنعت خودروی جهانی را خواهند داشت مگر اینکه بتوانند خود را با تغییرات رادیکال قوانین آلایندگی جدید و رویه‌های جدید بازار وفق دهند. این را مدیرعامل فولکس‌واگن آقای هربرت دایس با اشاره به گروه فولکس‌واگن، دایملر و ب ام و گفته است.


دایس در خلال کنفرانس تأمین‌کنندگان صنعت خودرو که در ولسفبورگ برگزار شده اظهار داشته است: “اگر به مقرهای اصلی خودرویی در سال‌های پیشین همچون دیترویت و تورین نگاه کنید خواهید فهمید چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است.”


مدیرعامل فولکس‌واگن همچنین از دولت‌های اروپایی به خاطر سخت‌گیرانه‌تر کردن قوانین آلایندگی دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ انتقاد نموده است. بنا به گفته‌ی موسسه آلمانی VDA، ممنوعیت تردد خودروهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۰ در این قاره اشتغال بیش از ۶۰۰ هزار نفر در آلمان را تهدید می‌کند. از این میان ۴۳۶ هزار نفر در شرکت‌های خودروسازی و تأمین‌کنندگان آن‌ها کار می‌کنند.

دایس اضافه کرده است:

از نقطه نظر کنونی، شانس پیشرو ماندن صنعت خودروی آلمان در ۱۰ سال آینده ۵۰/۵۰ می‌باشد.

او ادامه داده است:

همه‌ی ما این حقیقت را می‌دانیم که خودروسازان سطح بالایی در اطراف کلان‌شهرها داریم و البته تأمین‌کنندگان، کارخانه‌ها و افرادی هم در این مناطق حضور دارند که با کار خود زندگی کرده و آن را دوست دارند اما همیشگی بودن این مسئله تضمین نشده است.

به منظور هماهنگی با کاهش ۳۰ درصدی آلایندگی دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ فولکس‌واگن باید ۳۰ درصد کل فروش خود را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. در صورتی که به دنبال کاهش ۴۰ درصدی آلایندگی باشد سهم خودروهای الکتریکی باید به ۵۰ درصد برسد.


رئیس فولکس همچنین گفته کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن خودروها بسیار هزینه‌بر بوده و نهایتاً باعث افزایش آلایندگی دی‌اکسید کربن در آلمان خواهد شد زیرا این کشور الکتریسیته را از سوزاندن زغال‌سنگ به دست می‌آورد.


تغییر جهت از پیشرانه‌های احتراق داخلی به قوای محرکه‌ی الکتریکی باعث تعدیل ۱۴ هزار نفری نیروی کار فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۰ خواهد شد. زیرا ساخت خودروهای الکتریکی زمان کمتری را طلب می‌کند. همچنین مجموعه باتری و واحد الکتریکی یک خودروی الکتریکی تنها از ۲۰۰ قطعه تشکیل شده درحالی‌که این میزان در خودروهای مرسوم به ۱۴۰۰ قطعه می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    فعلا پاک ترین کشور از نظر انرژی تو اروپا برای تولید برق فرانسه هستش که بیشتر از 80 درصد برقش از نیروی هسته ای تولید میشه البته تو کشورهای بزرگ اروپایی وگرنه از اون کوچکهاش خبری ندارم تو المان هم چند ساله به شدت دارن روی انرژی باد کار میکنن و مراکز توربین بادی خیلی توسعه پیدا کرده تو کوتاه مدت شاید مشکل بخورن ولی تو کمتر از یک دهه این مشکل حل میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۲۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      انرجی هسته ایی و پاک؟
      شما پلوتونیوم میدونی چیه؟
      به اندازه نوک سوزن پلوتونیوم ادم کشته میشه.
      این پلوتونیوم همون چیزیه که بهش پسماند هسته ایی میگن و تو ساخت بمب هسته ایی ازش استفاده میکنن. بعدم این پسماندها رو زیر زمین و با استانداردهای خیلی پیشرفته دفن میکنن. اینطوری بگم که محفظه های نگهدارنده ی پسماندهای هسته ایی رو ایران اصلا نداره. چه برسه به اینکه تو ایران استاندارد برا این کارا پیاده سازی شده باشه
      بعدم اون انرژی هسته ایی پاک اسمش فیوژن هسته ایی هستش که تا الان هیچ کشوری بهش دست پیدا نکرده. فیوژن هسته ایی همون چیزیه که تو خورشید اتفاق میوفته. به فارسی میشه همجوشی هسته ایی. یعنی دوتا ذره باهم برخورد میکنن و یکی میشن
      این چیزی که فرانسه و بقیه کشورا دارن اسمش فیژون هسته ایی هست. یعنی شکافت هسته ایی یعنی یک ذره اتم تقسیم میشه و به دو اتم تبدیل میشه. کاملا برعکس فیوژن. شاید اسمشون شبیه همه شما قاطی کردی

      فیژون یا شکافت هسته ایی برا کشوری مثل سوئد خوبه که نه زلزله میاد کشورشون و اینقدر استاندارد دفن پسماند هسته اییشون بالاست که کشورایی مثل فرانسه ژاپن روسیه کانادا امریکا از شرکتای سوئدی مشاوره میخرن. درسته مشاوره میخرن. یادمه ده سال پیشا المان تو جنوب کشورش یه محل دفن زباله های هسته ایی ساخته بودش مشاورای سوئدی رو اورده بودن براشون بسازن. اینام برا مشاوره و ساختن پول میخواد. ایرانم طبق معمول به روسیه ده برابر نرخ اصلی پول میده تا زباله ها رو دفن کنن
      این چیزا رو به صورت دبیرستانی گفتم
      مدرکم فوق مکانیک سیالات هستش و بعد فارغ شدن بیکارم کلا. تا روسیه و چین هستن ماها چرا به خودمون زحمت بدیم کار کنیم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یانکی

        ۲۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        فازت چیه.باد.نور خورشید جطر و مد موج همه اینها هم آدم میکشه ویرانی به بار میاره ووو.انرژیه هسته ای پاکه چون اثری رو جو که مهمترین عامل تقیر سلامت زمین هست نداره.و فعلن پر بازده ترین چیزیه که انسان داره.هم جوشی هم تکنولوژیش موجوده ولی صرفه اقتصادی نداره چون که به انرژیه زیادی نیاز داره تا بهم پیوند بخورن اتمها تا انرژی تولید کنن.خورشید این انرژی رو به وفور داره.فعلن که سپاه بشقاب پرنده داره که از نور هم سریعتره??????

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۸ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (6779 ديدگاه)

          خبر جالبى بود که پدال گذاشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهراد

        ۲۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (537 ديدگاه)

        پویا جان شما هر کجای دنیا به جز این وطن آباد بودی ، نونت تو روغن بود هیچ، تو محیط آکادمیک و با احترام مخصوص مشغول بکار بودی یا حداقل میتونستی بری جایی که دلت میخواد.

        منم وضعیتم مثل شماس. شکست نخور آفتاب مثل هر روز طلوع می کنه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. mahdy

        ۲۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        دوست عزیز میدونم حرفتون کاملا درسته
        ولی حرف این دوستمون پیکان گوجه شانسی درست دراومد
        همین چند وقت پیش خبرش پخش شد که فرانسه پسماند های هسته ایش رو تو آفریقا چال میکنه (واسه خودش هیچ آلودگی نداره)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Mohamad

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    چند سالی هست که در وضعیت مطلوبی قرار دارند و فکر میکنم دهه ای که توش هستیم در بهترین وضعیت خودشون چه از نظر فروش و چه از نظر سوددهی به سر میبرند اما قطعاً همینطوری پیش نمیره، تجارت بالا پایین زیاد داره.
    سختگیری قوانین آلایندگی، گرونی سوخت فسیلی، ظهور چینیا و رشد خودروهای الکتریکی، شروع تنش های اقتصادی بین کشورها و تغییر سلیقه مردم همه و همه دلایلی هستش که خودروسازان کلاسیک رو با چالش جدیدی مواجه میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amin

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    پیشتازیشون حفظ خواهد شد قطعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آآآآرماااانننن

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    این قوانین یه چیزی اونورتر از رادیکال آلایندگی پدر أروپایی ها بخصوص المانی هارو دراود،ولی بازم بنظرم پیشتازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    ممنوعیت خودرو های بنزینی 2030
    اونا ماشین های بنزینی رو کامل کردن و در حال کنار گذاشتنشن ما هنوز در حسرت یه ماشین درست حسابی به سر میبریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۲۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    افولشون شروع شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Achtung

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    هر چیزی که آلمان بسازه بهتره خودروی الکتریکیشم بهترین میشه یکم صبر کنین .
    کلن مهندسی و سلیقه دست فرنگیاس اینو همیشه یادتون باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. emad1990

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    متوجه صحبتای مدیر عامل فولکس نمیشم.چرا اینقدر سربسته صحبت کرده؟
    از کدوم بحران حرف میزنه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا