فولکس واگن

شکایت از فولکس‌واگن به خاطر تبعیض سنی کارکنان!

یک کارمند اهل تنسی از فولکس‌واگن به خاطر تبعیض سنی‌ای که این شرکت بین خودروسازان ۵۰ ساله و مسن‌تر قائل می‌شود شکایت کرده است.


در این شکوائیه آمده که فولکس‌واگن پس از رسوایی دیزل گیت تلاش داشته که خود را به عنوان یک خودروساز جوان‌تر معرفی کند. به عنوان نتیجه و البته ظاهراً ژرمن‌ها تلاش کرده‌اند با استفاده از سیاست‌های تبعیض سنی غیرقانونی کارمندان مسن‌تر را از رده‌های مدیریتی کنار بگذارند.

جاناتان منلو که این شکایت را تنظیم کرده ادعا می‌کند قبلاً به عنوان دست مدیر در بخش لجستیک مشغول کار بوده اما به عنوان بخشی از تلاش‌های فولکس‌واگن برای زدودن تصویر دیزلی قدیمی خود رتبه او را تنزل داده است.

فولکس در ژوئن سال ۲۰۱۷ گفته بود که سطوح مدیریتی خود را جوان‌تر می‌کند.
در بیانیه این شرکت آمده بود:

ما انتظار داریم رده‌های مدیریتی جوان‌تری را داشته باشیم. ما شرکتی کوچک‌تر، خطی‌تر و جوان‌تر خواهیم شد. این امر باعث می‌شود فولکس‌واگن سریع‌تر و کاراتر باشد و البته فرصت‌های جدیدی برای مدیران خلاق به وجود آید.

در این شکایت آمده که فولکس‌واگن تلاش دارد ۷ هزارنفری را که در آمریکای شمالی و جنوبی مشغول به کار بوده و بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۰ متولد شده را زودتر از موعد مقرر بازنشسته کند.

منلو می‌گوید پس از تنزل رتبه نتوانسته موقعیت دیگری در شرکت فولکس‌واگن پیدا کند. شرکتی حقوقی که کارهای منلو را در رابطه با این شکایت انجام می‌دهد گفته است:

هیچ جبران خسارتی برای منلو در نظر گرفته نشده است. او یک کارمند با استعداد آمریکایی است که فقط می‌خواهد به کار خود در فولکس‌واگن ادامه دهد. او و دیگر کارمندان که با تبعیض سنی در این شرکت روبرو شده‌اند سابقه کار زیادی دارند. تنزل رتبه آن‌ها و حذف موقعیت شغلی‌شان به منظور دگرگونی تصویر یک برند کار اشتباهی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. سعید(تهران)

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (496 ديدگاه)

    هر دم از این باغ بری می‌رسد!….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایلیا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    اونجا چقدر قوانین دقیق و با جزئیاتن، برای هر نوع تضییع حقی قانون وجود داره و امکان پیگیری هست!
    مقایسه کنید با اون کشوری که سایت وزارت خونه هک میشه و هزاران خودرو بصورت غیرقانونی وارد میشه یا دهها هزار سکه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HAMID.HEMI

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      سایت وزارت صنعت حک شده و هیچ کنترل دیگه ای وجود نداشته که تشخیص بدن اینهمه ماشین چطور ثبت سفارش شده؟ خیلی ساده لوحانه است اگه کسی این قصه رو باور کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر.عارف

        ۱۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (876 ديدگاه)

        وقتی از روز اول هر چه گفتند ما با به به و چه چه قبول کردیم میشه همین دیگه حالا خوبه گفتند حک شده نگفتند امدادغیبی بوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    یه کشوری هست که کارفرما میگه از قیافت خوشم نمیاد اخراجی و و هیچ کس هم حرف کارگر و نمیشنوه . مدیونید اگه فکر کنید منظورم ا ی ر ا ن هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا