فولکس واگن

صنعت خودرو نیازمند گیگافاکتوریهای بیشتری است

فولکس‌واگن معتقد است به منظور برآورده کردن تقاضاها برای باتری‌های لیتیوم-یونی، صنعت خودرو نیازمند ۴۰ گیگافاکتوری تولید باتری مشابه با تأسیسات تسلا است.

Tesla Gigafactory
Tesla Gigafactory
رئیس بخش تحقیق و توسعه فولکس‌واگن در مصاحبه با خبرنگاران برنامه‌های داخلی این گروه خودروسازی برای ارائه محصولات الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ را اعلام کرد.


او گفت تا سال ۲۰۲۵، خود فولکس‌واگن نیازمند بیش از ۲۰۰ گیگاوات ساعت الکتریسیته برای محصولات الکتریکی خود خواهد بود و اگر دیگر خودروسازان پیشرو نیز تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از حجم فروش محصولات خود را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهند، صنعت خودرو نیازمند بیش از ۱.۵ تراوات ساعت الکتریسیته خواهد بود که معادل با بیش از ۴۰ گیگافاکتوری تولید باتری است.


فولکس‌واگن به خوبی می‌داند توسعه تکنولوژی باتری می‌تواند تراکم انرژی سلول‌ها را افزایش دهد و بنابراین شاید تأسیسات کمتری برای تولید باتری‌ها موردنیاز باشد. اتوموتیونیوز گزارش داده که مهندسان این کمپانی قبلاً در حال تحقیق بر روی باتری‌های لیتیوم سولفور و همچنین لیتیوم هوا بوده‌اند اما احتمال اینکه تکنولوژی‌های یاد شده تا ۱۵ سال به‌صورت تجاری درآیند کم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    به جز نیاز به باتری مشکل تامین برق هم پیش میاد مخصوصا وقتی چندین هزار خودرو الکتریکی متصل بشن به شبکه چه فشاری به شبکه میاد باید راه حلی برای این موضوع هم پیدا بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (489 ديدگاه)

      در صورتیکه تولید برق به اندازه انجام بشه ، شبکه با مشکل مواجه نمیشه.
      برای تولید هم تا چند سال دیگه که تعداد خودروهای الکتریکی خیلی زیاد بشه ، موضوع تولید برق از طریق همجوشی هسته ای هم به سرانجام میرسه و تولید برق در کشورهای صنعتی (که مرکز تجمع این خودروها خواهد بود) با یک جهش روبرو خواهد شد.
      چند ماه پیش اعلام شد ، دانشمندان آلمانی تونستن پلاسما رو داخل میدان الکترومغناطیسی کنترل کنن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        هنوز زمان زیادی تا کنترل و پایداری هم جوشی داریم هرچند آلمان ها پیشرو هستند اما فعلا زوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مهران جان میشه بپرسم از کجا پی بردی ک آلمان پیشرو هس؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۲۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          چون رشته تحصیلی من فیزیک حالت جامده
          .
          موسسه ی ماکس پلانک سالهاست در حال تحقیق و بررسی بکار گیری و کنترل همجوشیست
          .
          در حال حاضر وقتی آلمان از استلاریتورها به جای توکامک ها استفاده میکنه یعنی به دنبال پایداری بیشتر وکنترل بیشتر و افزایش طول عمر فروپاشی هستند
          ما قبل از آلمان ها استلاریتور lhd ژاپن رو داشتیم
          و توکامک فوق العاده بزرگ iter فرانسه رو اما
          هیچ کدوم از اینها تا به امروز به اندازه ی وندلشتاین به کنترل همجوشی نزدیک نبودن
          یکی از اساتید دکترای خودش رو از موسسه ی ماکس پلانک گرفته و همینطور پستاکش رو من با ایشان زمان زیادی رو در مورد این موضوع بحث کردیم
          سوال در مورد فیزیکش داشتی بپرس خوشحال میشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مهران جان تا جایی ک خبر دارم فعلا رکورد پایداری پلاسما 70ثانیه برا راکتور همجوشی کره ای هس.رکورد میزان فشار هم برا دانشگاه ام آی تی آمریکا هس.درمورد مدت زمان پایداری راکتور آلمان ها فعلا رکوردی ثبت نشده و یا شاید من چیزی نمیدونم،اگه دراین مورد اطلاعاتی داری خوشحال میشم بدونم.
          پروژه های بین المللی دیگه ای مثه jet بوده ک ب پیشرفت صنعت همجوشی کمک کرده.همین الانش هم پروژه بین المللی بزرگی مثه ایتر در فرانسه با هزینه 16میلیارد یورو ک حدود 16 برابر پروژه استلاراتور هس و یا پروژه هایی ک در مرکز کالهام انگلیس درحال انجامه،از طرفی امسال جدید ترین راکتور همجوشی شرکت خصوصی انگلیسی توکامک انرژی شروع ب کار کرده و برنامه این شرکت رسیدن ب انرژی پایدار و ب صرفه تا 2030 هس.
          لاکهید مارتین هم درحال ساخت راکتور های همجوشی کوچکی هس ک در هواپیما و… مورد استفاده قرار بگیره.
          استرالیا و چین و کانادا و… هم سرمایه گذاری کردن .نمیشه به این سادگی گف ک کدوم کشور پیشرو هس!
          در آخر هم باید بگم قبل این که راکتور های همجوشی برا تولید انرژی استفاده بشن راکتور های شکافت هسته ای مدولار ک کوچیک هستن و انرژی کمتری تولید میکنن ولی از طرفی نصبشون راحت تره و امکان دزدیده شدن سوختش وجود نداره در تعداد زیاد میشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۲۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          اولش معذرت می خواهم چون چند ساعت نبودم
          .
          بنتلی عزیز تا بحال بیشتر از 200 عدد راکتور همجوشی به معنای ساده ساخته شده
          آلمان ها در گذشته هم textor رو در مرکز یولیش ( یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی دنیا ) داشتن و هم مرکز asdex رو
          اینها به غیر مراکز معروف دانشگاهی در آلمانه
          .
          بگذریم
          چیزی که در راکتور ها چند ملیتی iter میگذره اون چیزی نیست که باید باشه یک سوال دستاورد ایتر تا به حال چی بوده ؟؟؟
          توسعه این سیستم بار ها به مشکل برخورده
          هدفگذاری ایتر برای دوتریم برای سال ۲۰۳۵ هستش
          دلیل اصلی هزینه بر بودن این سیستم اینه به غیر از تحقیقاتی بودنش قرار بر اینه که بصورت مهندسی و کاربردی از انرژی iter استفاده بشه که هدف این موضوع برای سال ۲۰۴۰ هستش هر چند اینکار فوق العاده است
          .
          یکی از مهمترین اهداف ساخت kstar که با یاری علمی و مالی کشور های توسعه دهنده ی ایتر در کره ساخته شد هم اینه که از تجربیات اون در توسعه ایتر استفاده بشه
          .
          دقت کن رسیدن به زمان ۷۰ ثانیه در دمای ۵۰ میلیون کلوین موفقیت بسیار بزرگیه اما اصلا کافی نیست
          .
          بریم سراغ اینکه چرا گفتم آلمان ها پیشرو هستند
          چون استلراتورآلمان بزرگترین راکتور همجوشی دنیاست
          و همینطور در زمان کار بزرگترین راکتور همجوشی جهان خواهد بود
          .
          استلراتور ها بسیار پیشرفته تر از تاکوماک ها هستند دلیلش اینه که تاکوماک ها به دلیل پایدار نگه داشتن پلاسما مجبور به صرف انرژی زیادی هستند که خود این موضوع باعث کاهش زمان پایداری میشه تا بحال بهترین زمان ثبت شده بصورت آزمایشگاهی از یک تاکوماک ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه است که تاکوماک Tore Supra فرانسه است که هنوز هم زمان کافی نیست !
          نکته ای که وجود داره برخلاف تصور گذشته که تاکوماک ها توانایی تولید پایداری لازم رو ندارن
          در حال حاضرتعداد استلراتورها به اندازه ی انگشتان دست هم نیست چون از تکنولوژی پیشرفته تری استفاده میکنن
          .
          وندلشتاین
          از نظر نوآوری در نوع خودش بینظیره
          از نظر قدرت ابعاد و وقطعا کارایی بهترین در نوع خودشه
          هدف از ساخت وندلشتاین رسیدن به پایداری ۳۰ دقیقه ایست !!!!
          وندلشتاین به خاطر نوع طراحیش در دماهای ۱۰۰ میلیون درجه توانایی کارکرد در حالت پایدار رو داره
          جالبه که تاکوماک ها بازده خوبی ندارن و در گذشته انرژی مصرفی بیشتر از انرژی تولیدی بوده و با پایداری کمتر
          .
          شک نکن استلراتور ها موفقترین هستند و البته ژاپن در این زمینه عالیه
          .
          راستی چند هفته پیش بود که خبر تاکوماک جدید انگلیس رو شنیدم اگر بتونن در زمان خوبی به پایداری برسن موفقیت بزرگی خواهد بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مهران جان اول از همه باید بگم در فوق العاده بودن وندلشتاین شکی نیس چون حاصل 20سال مهندسی آلمان هاست. این راکتور بزرگترین استلاراتور هس نه بزرگترین راکتور همجوشی،بزرگترین راکتور همجوشی ایتر فرانسه هس البته فک کنم چین تصمیم داره بزرگترشو بسازه.در مورد مشکلات ایتر گفتی، راکتور وندلشتاین هم درطول ساختش مشکلاتی داشته برا همین هزینه ساختش زیاد شده.بروز مشکل برا همچین پروژه های پیشرفته ای عجیب نیس!.درمورد اندازه هم باید بگم اندازه یک راکتور همجوشی زیاد مهم نیس ،شرکت توکامک انرژی معتقده ک با یک راکتور کوچیک میشه مثه ایتر ب 10q رسید و اندازه زیاد مهم نیس.
          در آخر باید بگم مراکز مختلفی مثه کالهام استلاراتور رو با ابر کامپیوتر ها طراحی کردن ولی ب خاطر هزینه زیاد و مطمئن نبودن از نتیجه ،ساخته نشدن. برای همین همه با دقت منتظر مشاهده نتایج راکتور آلمان ها هستن،موفقیت آلمان ها میتونه راه جدیدی در رسیدن ب انرژی پاک ایجاد کنه.خییلی خوشحال شدم ک شما انقد ب همجوشی اهمیت میدی چون یکی از موضوعات مورد علاقه من هس و معتقدم ک انرژی هسته ای در کنار صنعت هوافضا و صنایع نظامی جزء پیشرفته ترین صنایع موجود در دسته بشر هس

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ali

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اون گیگا فکتوری نه فاکتوری . فکتوری میشه کارخونه . فاکتوری نمیدونم چی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Fit Demon

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اینجاست که تسلا باید بگه این راهی که فوکلس میخواد شروعه کنه، ما آسفالتش کردیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      …. خب چرا هیچ ماشین تمام الکتریکی تولید نکرد ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      والا ما هرچی شنیدیم پورشه اولین نبوده
      اگه اولین سازنده ماشین برقی رو بخوای که توماس پارکر انگلیسی بوده سال 1884.
      بعد از اونم شرکت های دیگه ای بودن که مشغول ساخت ماشین الکتریکی بودن بزرگ ترینشونم elcar و Sebring vanguard بودن .
      حتی اولین خودروی برقی المانی هم پورشه نبوده مدل 1602 bmwبوده که به تولید انبوه هم نرسید.
      در این مورد هم ادعا زیاده و نمیشه نظر داد .تازه یه سریا میگن جمشید ارین اولین خودروی تمام برقی دنیا رو تو ایران ساخته?.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        #ali.m# عزیز
        Lohner-Porsche اولین خودروی هیبریدی جهان بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        علی عزیز
        بین خودروی الکتریکی و هیبریدی تفاوت وجود داره
        اولین هیبریدی رو پورشه ساخت
        lohner رو سرچ کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. #ali.m#

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        mehran911جان
        درست میگی اولین هیبریدی پورش بوده و اولین هیبریدی تولید انبوه تویوتا ولی این دوستمون (موسی)بالا تر گفت ماشین برقی .
        فکر نمیکنم اولین ماشین برقی برای پورشه باشه.درست میگم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. #ali.m#

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        میدونم فرق دارن
        عزیزم.نخندون ما رو دیگه ?فرق بین اینا رو میدونم .
        ولی اصلا حرفی از ماشین هییریدی زده نشده تو این بحث?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. mehran911

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        قطعا اولین خودروی الکتریکی رو پورشه نساخته
        .
        اولین خودروی الکتریکی پورشه مدل p1 بود که سال 1898ساخته شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. mehran911

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        ???
        من نمیگم که نمی دونی گفتم شاید بخاطر چیزی که تو کامنت های قبلی نوشته اشتباه گرفتیشون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز اولین خودروی الکتریکیو توماس پارکر مهندس انگلیسی یک سال قبل از خودرو بنزینی بنز در سال 1884ساخته،اولین خودروی الکتریکی مدرن هم توسط یه شرکت انگلیسی ک متاسفانه الان اسمش یادم نیس 3سال قبل از خودروی الکتریکی پورشه پی وان ساخته شده و بردش 80مایل بوده! البته این خودرو ویژگی های فوق العاده دیگه ای هم داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        الان نگا کردم،اسم اون شرکته garrard and blumfield بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    در ضمن اگه اولىن مدلى که برقى بود رو پورشه مىتونست موفق تولىدش کنه سالها بود که ماشىن الکتریکى تو بازار بود
    معلوم نیست چه مشکلى داشته اون ماشىن که همون 100 سال پىش پروندش بسته شد رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      علی جان اون موقع ب خاطر فراوونی سوخت های فسیلی و قیمت مناسبشون و بی اهمیت بودن میزان آلایندگی و از طرفی ب خاطر مشکلات خودروهای الکتریکی ،خودروهای الکتریکی زیاد مورد توجه قرار نگرفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بیوتکنولوژیست

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مثل دیزل که واسه روغن ساخته شد نه گازوییل همین الان هم در واقعیت اهمیت نمیدن چون خودروهای الکتریکی بازار پیدا کرده و مردم تا حدودی فهمیدن تنها خونشون زمینه و دارن میکشنش سراغ خودروهای هیبریدی و الکتریکی رفتن و اونام میسازن البته همه شرکت ها رو به یک چوب نمیرونم در مورد همجوشی هم با توکاماک و حرف های جناب ویلیامز موافق تر هستم هرچند هر کدوم زودتر ساخته شن عالیه فعلا که لابی شرکت های نفتی اینقدر قوی هست که بودجه کافی واسه پیشرفت فیوژن نباشه و کلا سنگ اندازی شه البته راکتورهای توریوم هم تا اون موقع زیاد میشن و اینایی که در حال احداث هستن تا اون موقع بهره برداری میشن تا وقتی که مشکل باتری تو ماشین الکتریکی حل شه و بشه به عنوان مثال از باتری هایی که پایه نانولوله های کربنی دارن استفاده کرد تولید برق تو شبکه هم حل شده اما همین الانش هم دیره خودتون مبینی بالا و پایین کمربند حاره ای رو سیل برداشته یا برف و سرما اما تو این کمربند که تقریبا قطرش از شمال ایران تا پایین عربستانه رو خشکسالی خودتون یک نگاه به آمار بارش تو کشورها و ایالاتی که تو این کمربند هستن رو از 50سال پیش تا الان نگاه کنید به صدق گفته هام پی میبرین. زمین داره ثانیه به ثانیه به مرگ نزدیک میشه بعد ترامپ از پیمان پاریس بیرون میاره آمریکا رو و بودجه کلی از کارهای دولت اوباما رو قطع میکنه یا سیاستمدارهای کشورهای دیگه امیدوارم سر عقل بیان و هرچه زودتر استفاده از سوخت های فسیلی رو به حداقل برسونن و روزی رو ببینم که دیگه ماشین بنزینی لاکچری باشه و کلا بنزین و گازوییلی تولید نشه ببخشید که زیاد حرف زدم اما دردم به وسعت زمینه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا