فولکس واگن

احتمال ضرر هنگفت فولکس با فروش I.D هاچبک

به گزارش پدال و به نقل از مجله‌ی اتو موتور اند اسپورت، ظاهراً فولکس‌واگن با فروش هر دستگاه از I.D هاچبک پایه ضرر حدود ۳ هزار یورویی را متحمل خواهد شد.


این مجله ادعا می‌کند نسخه‌ی پایه‌ی این هاچبک الکتریکی از مجموعه باتری ۴۸ کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد و برد حدود ۳۲۱ کیلومتری خواهد داشت. فولکس‌واگن هنوز قیمت این خودرو را مشخص نکرده اما ظاهراً بهای آن در اروپا و پیش از اعمال مشوق‌ها از حدود ۲۹۹۹۰ یورو آغاز خواهد شد.


ظاهراً فولکس‌واگن در این نقطه‌ی قیمتی هیچ‌گونه سودی نخواهد داشت و شاید نتواند تا سال ۲۰۲۵ به سوددهی روی این خودرو برسد.


هنوز مشخص نیست که این خودروساز آلمانی با فروش سایر نسخه‌های I.D هاچبک الکتریکی و سایر مدل‌های این خانواده هم ضرر خواهد کرد یا نه. البته به نظر می‌رسد فولکس پیش از عرضه‌ی محصولات الکتریکی خود زمان کافی برای پول ساختن از محصولات درون سوزش خواهد داشت.


اگرچه نسخه‌ی پایه‌ی این خودروی الکتریکی در پایین‌ترین جایگاه قرار خواهد گرفت اما اولین مدلی نخواهد بود که روانه بازار می‌شود بلکه مدل رده میانی لانچ ادیشن اولین بار عرضه خواهد شد. این خودرو طبق شنیده‌ها از مجموعه باتری ۶۲ کیلووات ساعتی و برد حدود ۴۵۰ کیلومتری برخوردار خواهد بود. انتظار می‌رود قیمت این خودرو کمی بالاتر از ۳۵ هزار یورو باشد.


پرچم‌دار این خانواده مدل مجهز به باتری ۸۰ کیلووات ساعتی و برد حدود ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    به نقل از خودروبانک :”تحقیقات اخیر موسسه آلمانی CESifo، نشان می دهد که وسایل نقلیه تمام الکتریکی چندان هم قهرمان های محیط زیستی نیستند و این تحقیق نشان می دهد که این دسته از وسایل نقلیه ممکن است میزان تولید گازهای CO2 قابل توجهی هنگام تولید باتری و افزایش شارژ خود داشته باشند که حتی بیشتر از یک خودروی دیزلی خواهد بود. در بهترین حالت، انتشار گازهای CO2 هنگام تولید باتری های وسایل نقلیه تمام الکتریکی کمی بیشتر از موتورهای دیزلی خواهد بود و در غیر این صورت با در نظر گرفتن انرژی مصرف شده و CO2 منتشر شده برای تولید برق و افزایش شارژ وسایل نقلیه تمام الکتریکی بسیار بالاتر است.
    به عنوان مثال این مطالعه برآورد می کند که شبیه ساز میزان تولید گازهای CO2 توسط یک دستگاه خودروی تسلا مدل 3 بین 156 الی 181 گرم در هر کیلومتر خواهد بود که این مقدار بیشتر از خروجی گازهای 141 گرمی مرسدس بنز C220d دیزلی برای هر کیلومتر است.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arash

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (28 ديدگاه)

      دقیقا همینه
      تنها مزیتش اینه که این الایندگی خارج از شهره و شایدم در اینده بشه برق پاک تولید کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد حسین

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (489 ديدگاه)

      دو تا نکته وجود داره :
      1- برق شبکه شهری در بیرون از شهرها تولید میشه و بنابراین آلایندگیش تو محیط زندگی مردم نیست. علاوه بر اینکه بخشی از برق شبکه از طریق انرژی های پاک تولید میشه.
      2- (در تضاد با ادعای موسسه مذکور) راندمان کاری نیروگاه های حرارتی تو اروپا بالای 50-55 درصد هست. اما راندمان موتورهای درون سوز فکر نمی کنم حتی به 40 % برسه. و البته باز یادآوری می کنم که بخاطر تولی انرژی پاک ، راندمان کلی تولد برق شبکه به مراتب از 55% درصد هم بالاتر میره !
      حالا چرا این موسسه چنین ادعایی کرده جای سواله !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سروش

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (228 ديدگاه)

        مسئله فقط راندمان نیروگاه ها و موتور های درون سوز نیست. تولید باتری هم بسیار آلاینده ست. تنها مزیت الکتریکی ها شهره پاکه نه زمین پاک

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. SS

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      البته برای کشوری مثل آلمان که درصد بالایی از انرژی رو از منابع تجدید پذیر تامین می کنه ممکنه در مجموع هم پاکتر از خودروهای درون سوز باشن اما آسیب محیط زیستی ساخت باتری ها غیر قابل انکار هست.
      برای کشوری مثل ایران که این نوع خودروها در حال حاضر کاملا غیرقابل توجیه هستن. چراکه موتورهای درون سوز مدرن بازدهی برابر یا بهتری با بسیاری از نیروگاه های سوخت فسیلی ایران دارن و نیاز به انتقال و هدررفت در شبکه برق هم وجود نداره. حتی در شهری مثل تهران بیشتر آلودگی وسایل نقلیه مربوط به موتورهای دوزمانه هست که در همه جای دنیا منسوخ هستن و بهتر هست در وهله اول فکری به حال جایگزینی این وسایل و بعد از اون خودروهای سنگین که کاملا مسئول آلاینده های NOx هستن و کمبود حمل و نقل عمومی و در آخر به فکر خودروهای هیبریدی (اون هم تا جای ممکن از نوع غیر Plugin) بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیx76

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        تا جاییکه اطلاع دارم تو ایران بیشترین تولید الاینده های گازی و ذرات معلق مربوط به صنایع(مخصوصا فولاد و پتروشیمی) هستش و بعد از اون ماشین های سنگین
        حتما بعضی بنزهای مایلر رو دیدین که با یه گاز دادن کل خیابون رو دود سیاه برمیداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. پارسا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (139 ديدگاه)

    میشه حدس زد چی تو کلشونه که این ضررو به جون میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خبر خوبی بود برای دوسداران موتور های حجیم نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من با اینطور استراتژیها کاملا مخالفم و شیوه تویوتا رو بیشتر میپسندم.
    همین چند وقت پیش بود که از مدیر تویوتا سوال شد که چرا در تولید الکتریکیهای کامل انقدر کند عمل میکنه و پاسخش این بود که:
    “”با تحقیقاتی که انجام دادیم و بررسی بازخوردهای مشتریان و پایش دائمی روند بازار متوجه شدیم که سود این بخش خیلی پایینه و هنوز توجیهی برای سرمایه گذاری کلان در این بخش وجود نداره و الان زمان ورود چندان خوبی به این بخش نیست. هر چند که نباید تحقیقات رو کنار گذاشت””
    ضررهای کلان تسلا هم کاملا گویاست هرچند که واقعا موفقیتهاش واقعا تحسین برانگیزه و خیلی سر زبونها افتاده ولی حرفه ای هایی بازار مثل تویوتا راه خودشونو میرن
    من این سیاست رو بیشتر میپسندم.
    وارن بافت یکی از موفقترین سرمایه گذاران آمریکایی و دنیا یه قانون خیلی خوبی برای خودش تعریف کرده:
    قانون اول: هرگز سرمایتون رو از دست ندید
    قانون دوم: هرگز قانون اول رو فراموش نکنید
    این کاریه که تویوتا بهش پایبنده و فولکس داره برعکسش رو انجام میده
    البته نظر دوستانی که مخالفن هم شنیدنی و آموزندست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا