فولکس واگن

نسل جدید فولکس تیگوان طراحی “رادیکالی” خواهد داشت

برای کمپانی‌ای به عظمت فولکس‌واگن، عدم تولید شاسی بلندهایی با طراحی خاص، متمایز و کوپه مانند به نوعی سورپرایز کننده است. ما حتی شایعاتی درباره‌ی تولید تیگوان کوپه پیش از نسل فعلی این خودرو شنیده بودیم اما تقریباً به پایان این دهه‌ی میلادی رسیده‌ایم و خبری از این خودرو نیست. بنا به گزارش اتو اکسپرس، ایده‌ی تولید چنین خودرویی در نسل فعلی تیگوان به در بسته خورده اما گفته می‌شود برخی ویژگی‌های شاسی‌بلند کوپه و جدید سئات یعنی فورمنتور در آن به کار خواهد رفت.


با این وجود فولکس‌واگن طراحی متمایزی برای تیگوان در نظر خواهد گرفت زیرا گفته می‌شود نسل بعدی این خودرو طراحی جعبه‌ای و خشن نسل فعلی را کنار گذاشته و ظاهر جذاب‌تری خواهد داشت. اتو اکسپرس می‌گوید نسل جدید تیگوان ظاهر جدید و کاملاً رادیکالی نسبت به حالت فعلی خواهد داشت و به منظور ایجاد حس بهتر از خط سقف گیراتری سود خواهد برد.


اگرچه نسل جدید تیگوان به یکی از کراس اوورهایی با ویژگی‌های محصولات کوپه مانند تبدیل خواهد شد اما ظاهراً این قضیه تأثیری روی کاربردی بودن آن نخواهد داشت و فضای بار تقریباً مشابه نسل فعلی خواهد بود. همانند نسل کنونی، مدل طویل‌تر آل اسپیس نیز تولید خواهد شد و طول کلی این خودرو حدود ۲۵ سانتی‌متر افزایش خواهد یافت.


باور بر این است که نسل بعدی فولکس تیگوان در سال ۲۰۲۲ و با استفاده از پلتفرم تکامل یافته‌ی MQB عرضه خواهد شد و در بطن آن پیشرانه‌های به‌روز شده‌ای که اولین بار در نسل جدید گلف خواهیم دید قرار خواهد گرفت. تکنولوژی هیبریدی ملایم نیز احتمالاً در این خودرو بکار رود زیرا فولکس‌واگن می‌خواهد آلایندگی این خودرو را تا حد ممکن پایین بیاورد. همچنین گفته می‌شود چندین مدل پلاگین هیبریدی با قدرت حدود ۱۷۰ و ۲۵۰ اسبی نیز در دست توسعه هستند.


نسل فعلی تیگوان نیز سرانجام با معرفی مدل اسپورت R با بازار خداحافظی خواهد کرد. موضوع جالب اینکه نسل بعدی تیگوان R نیز ظاهراً تولید خواهد شد و پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی آن قدرت حدود ۳۵۰ اسبی خواهد داشت.

اگر شایعات درباره‌ی این خودرو درست باشد احتمالاً تیگوان R جدید را در نمایشگاه فرانکفورت خواهیم دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    طراحی همین تصویر که تیگوان کوپه را نشان میده بسیار زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    خودروهای خود برند فولکس معمولا جسارت طراحی های رادیکال یا آوانگارد رو نداره
    واسه همینم یکم خودروهاش ساده تر و سنگین تر (و شاید هم با چهره قدیمی‌تر) از اکثر رقبا هستن اما بازار فعلی طراحی های جذاب هم دوام چندانی نداره بس که رقابتی شده
    .
    چیزی که ظاهرا فولکس متوجه شده و البته اگه ریسکش رو واسه بقیه خودروهاش هم برداره، نتیجه جذاب خواهد بود مثل همین تیگوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Saeed

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (349 ديدگاه)

    اساسا فولکس و سئات و اشکودا هر چقدرم بیرونو رادیکالی طراحی کنن ظاهرا طراحی داخلیو قرار نیست تغییر خاصی بدن و یجورایی انگار صرفا فیس لیفته(نه اینکه بد باشه اما کلا طراحی داخل خیلی ثابته)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    نسل فعلیش قشنگ تره از دید من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MjM

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (718 ديدگاه)

    عاشق زبان طراحی فولکسم..ساده، شیک و اتو کشیده. بدون خطوط اغراق آمیز تیز یا گرد..همه چی سر جای خودشه و هیچ چیز اضافه ای نداره مثلا همین آرتئون رو آدم نگاه میکنه لذت میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا