فولکس واگن

دستگاه تقلب دیزلی فولکس چگونه کار می‌کند؟!

سه سال از طوفان رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن می‌گذرد. اگرچه همه می‌دانند فولکس‌واگن دستگاه‌های تقلب را در خودروهای دیزلی خود نصب کرده اما سؤال‌های زیادی درباره چگونگی کارکرد این دستگاه‌ها وجود دارد. ویدئویی که در ادامه خواهید دید چگونگی کمک دستگاه تقلب طراحی شده به پاس شدن تست‌های آژانس حفاظت محیط‌زیست EPA را نشان می‌دهد.


طبق معمول Engineering Explained با زبانی ساده سعی داشته نگاهی به این دستگاه تقلب داشته باشد و طرز کار آن را شرح دهد. این دستگاه پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم و به منظور درک چگونگی کارکرد آن باید دانش پایه درباره طرز کار پیشرانه‌های دیزلی را داشته باشید.

خوشبختانه جیسون فنسک اینجاست تا پس از تشریح طرز کار یک پیشرانه دیزلی به مبحث دیزل گیت فولکس‌واگن برسد.

EPA Emissions Tests
به طور خلاصه این دستگاه می‌تواند حضور خودرو در جاده یا روی داینو را تشخیص دهد. زمانی که دستگاه تقلب حس کند خودرو در شرایط واقعی جاده‌ای حضور دارد عملکرد و مصرف سوخت پیشرانه را بیشتر از حد آلایندگی تعیین می‌کند.


این کار با به حداقل رساندن گردش دوباره گازهای خروجی اگزوز صورت می‌گیرد و باعث می‌شود پیشرانه با نسبت هوا به سوخت خطی‌تر کار کند و نهایتاً به دام انداختن نیتروژن اکسید را بی‌اثر می‌کند. این وسیله تقلب باعث می‌شد پیشرانه‌های دیزلی فولکس‌واگن ۴۰ برابر بیشتر از حد مجاز نیتروژن اکسید تولید کند.

VW emissions scandal
برای دستگاهی که گفته می‌شود حدود ۲۰ سال پیش ساخته شده این طرز کار کاملاً پیچیده بوده و البته پیدا کردن روشی برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی بجای این کار آسان‌تر بوده اما خب ظاهراً استفاده از دستگاه تقلب ارزان‌تر بوده است. البته تا زمانی که هیچ‌چیزی فهمیده نشده بود!

فنسک پس از تشریح طرز کار این دستگاه نگاهی هم به تست‌های آزمایشگاهی فولکس‌واگن و سایر خودروسازان آلمانی که با استفاده از حیوانات بوده انداخته است بنابراین اگر می‌خواهید تا از دیزل گیت سر دربیاورید حتماً این ویدئو را با دقت مشاهده کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ستار

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    تقلب های این ها و‌تقلب های ما
    چقد مغزشون به کار میندازن چه چیزای پیچیده ای درست میکنن
    بابک زنجانی هم فک میکنه خیلی باهوشه ،با رانت و باند بازی کارای غیر قانونی انجام میداده ،وقتی یک عده ای باهوشون قانونی برخورد نشه از بانک‌وام بگیرن پس ندن …عمه منم بلد اینکارارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      آقا اینا هیچی بنده عکسی دیدم که در اون یک شیخک که همه میشناسن داشت لوح تقدیر میداد به بابی
      تو رو خدا بگید دروغه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    40 برابر بیشتر…
    ولی خداییش تقلب هاشون هم مهندسی شدست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      ماشالاه دغل واگن که 40!!!!!!! برابر بىش از حد مجاز محصولاتش الاىنده بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا