فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپورت S جدید تولید نخواهد شد

چند ساعتی از رونمایی رسمی فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپورت جدید نگذشته بود که اتوکار با مقامات این شرکت درباره تولید نسخه داغ‌تر S تماس گرفت اما به‌طور خلاصه باید گفت این خودرو حداقل در آینده نزدیک تولید نخواهد شد.

طبق گفته مدیر بخش دینامیک سواری فولکس‌واگن، نسخه استاندارد غیر S همچنان پرچم‌دار خانواده گلف دیفرانسیل جلو خواهد بود و خبری از نسخه اسپورت تر S نخواهد بود.

اگرچه گلف GTI کلاب اسپورت جدید قدرت ۲۹۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد اما هنوز هم قوی‌ترین گلف دیفرانسیل جلوی ولفسبورگ نیست. رکورددار اسبق خودروهای دیفرانسیل جلو در نوربرگ رینگ یعنی GTI کلاب اسپورت S نسل هفتم با قدرت ۳۰۶ اسب بخاری چنین عنوانی را به خود اختصاص داده است. با این وجود، نسل جدید GTI کلاب اسپورت ۲۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری نسبت به نسخه S قبلی داشته خودرویی که فقط به تعداد ۴۰۰ دستگاه تولید شده است.

اتوکار می‌گوید تصمیم فولکس‌واگن مبنی بر عدم تولید کلاب اسپورت S جدید به هزینه‌های زیاد دیزل گیت و همه‌گیری کرونا مربوط می‌شود. به این موارد باید سرمایه‌گذاری سنگین ژرمن‌ها در خودروهای الکتریکی را نیز اضافه کرد که باعث می‌شود تولید کلاب اسپورت S جدید در لیست اولویت‌های فعلی این شرکت نباشد.

اما آیا این به معنی عدم تلاش فولکس‌واگن برای رکوردشکنی خودروهای دیفرانسیل جلو در جهنم سبز خواهد بود؟ به سختی می‌توان این موضوع را پیش‌بینی کرد اما شکستن رکورد ۷ دقیقه و ۴۰.۱ ثانیه‌ای رنو مگان RS تروفی R که سال ۲۰۱۹ ثبت شده کار سختی است. البته لینک اند کو ۰۳ سیان خودروی سریع‌تری بوده و ۲۰ ثانیه سریع‌تر از رنو این پیست را دور زده است. البته ۰۳ سیان فقط به کانسپت بوده و ما درباره خودروهای تولیدی صحبت می‌کنیم.

اما گل سرسبد خانواده گلف یعنی نسخه R فعلاً معرفی نشده است. این خودرو قرار است تا پایان سال جاری میلادی رخ‌نمایی کند و تصاویر جاسوسی زیادی از آن منتشر شده است. البته انتظار نمی‌رود این خودرو در بازارهای زیادی دیده شود زیرا تمرکز اصلی روی عرضه آن در اروپا خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. msh_ferrari

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    خیلی قشنگه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  2. امیر

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    کاش هر ایرانی توان خرید یدونه ازین مدل ماشین رو داشت وقتی یک جامعه در یک سطح در امدی رفاهی زندگی کنه و در آمدهای ۷۰ الی ۸۰ درصد جامعه یکسان باشه مثل آلمان نروژ سوئیس فنلاند اصلا کل اسکاندیناوی و بعضی از کشورهای اروپایی، باعث میشه مردمش عقده ای نباشن بهم فخر نفروشن فاصله طبقاتی بشدت کم میشه .چیزی که در ایران برعکسه.

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا