فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف استاندارد در آمریکا عرضه نمی‌شود

تنها چند ماه با معرفی رسمی هشتمین نسل فولکس‌واگن گلف فاصله داریم. از آنجایی که زمان رونمایی گلف جدید در ماه اکتبر نزدیک می شود، برخی خبرهای مهم درباره‌ی این هاچبک جمع‌وجور منتشر شده است.


یکی از کارکنان رده‌بالای فولکس در خلال رویدادی که در کالیفرنیا برگزار شده اعلام کرده نسخه‌ی استاندارد گلف جدید به همراه مدل اسپورت واگن آن وارد بازار خودروی آمریکا نخواهد شد. تنها نسخه‌های پرفورمنس این خودرو یعنی GTI و R در دسترس خریداران آمریکایی خواهند بود. البته زمانی که رسانه‌ها از فولکس‌واگن خواستار انتشار بیانیه‌ای رسمی دراین‌باره شدند ژرمن‌ها از اظهارنظر دراین‌باره خودداری نمودند.


اگرچه خبری از بیانیه رسمی فولکس‌واگن نبوده اما نگاهی به آمار فروش گلف برخی جزئیات را نشان می‌دهد. مدل‌های GTI و R گلف در سال ۲۰۱۸ سهم ۴۸ درصدی از کل فروش گلف را به خود اختصاص داده بودند و نسبت فروش GTI به مدل استاندارد سه به یک بوده است. اگرچه هیچ‌یک از مدل‌های گلف فروش بسیار بالایی در مقایسه با دیگر مدل‌ها نداشته‌اند اما تنها ۶۶۴۲ دستگاه از نسخه‌های پایه‌ی گلف در سال ۲۰۱۸ به فروش رفته که کمتر از دو درصد کل فروش این برند در سال پیش بوده است.


همین خبر باعث ابهام درباره سرنوشت مدل‌های e-Golf و Alltrack در آمریکا نیز می شود. خبرهای پیشین نشان داده‌اند نسل بعدی این خودرو فاقد نسخه تمام الکتریکی خواهد بود و فولکس‌واگن I.D. هاچبک الکتریکی در قاره سبز عرضه خواهد شد.


اما عرضه‌ی مدل خشن‌تر Alltrack هنوز هم در بازاری که شاهد تولید مدل‌هایی همچون سوبارو کراس ترک و کیا سول است توجیه‌پذیر می‌باشد. البته مدل اسپورت واگن که در آمریکا عرضه نخواهد شد باعث ابهام درباره‌ی مدل Alltrack می شود زیر این خودرو بر پایه‌ی اسپورت واگن شکل گرفته است.


عدم عرضه گلف استاندارد در بازار آمریکا یک تغییر بزرگ است. از آنجایی که کراس اوورهای کامپکت زیادی به بازار هجوم آورده‌اند و همچنین علاقه‌ی وافر خریداران به این خودروها می‌تواند از جمله دلایل احتمالی این تصمیم فولکس باشد. به‌هرحال خبر خوب اینکه دو نسخه‌ی داغ از این هاچبک محبوب همچنان در دومین بازار بزرگ خودروی دنیا عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا