فولکس واگن

فراخوان الکتریکی فولکس‌واگن!

پس از رسوایی فضاحت‌بار دیزل گیت، فولکس‌واگن برنامه‌های مفصل خود برای تمرکز روی خودروهای الکتریکی را اعلام کرد.


برنامه‌های این شرکت روی کاغذ عالی بود و اعتبار فولکس را نجات داد زیرا آلمانی‌ها به دنبال حفظ کره‌ی زمین و حرکت به‌سوی حمل‌ونقل الکتریکی بودند.


البته برنامه‌های الکتریکی سازی فولکس‌واگن اخیراً در دست‌انداز افتاده و خبرهایی مبنی بر احتمال فراخوان ۱۲۴ هزار دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی این غول خودروسازی بنا به دستور اداره حمل‌ونقل موتوری فدرال آلمان یا همان KBA منتشر شده است.


بنا به گفته نشریه هفتگی Wirtschaftswoche آلمان، فولکس‌واگن از فلز سرطان‌زا در سیستم‌های شارژ خودروهای الکتریکی خود و محصولات آئودی و پورشه استفاده کرده است.

یکی از سخنگویان فولکس‌واگن در ماه‌های گذشته و همزمان با انتشار این اخبار گفته بود:

ما به‌طور موقت پیش‌فروش مدل گلف GTE را متوقف کرده‌ایم. ما تعداد زیادی سفارش در سال پیش و سال جاری داشته و بخشی از آن به خاطر برنامه بازاریابی موفق دکمه را فشار بده بوده است. سرعت پیش‌فروش‌های جدید باعث شده ظرفیت تولید ما تکمیل شود و بنابراین برای آغاز برنامه پیش‌فروش جدید وقفه‌ای لازم است.

شارژرهای فولکس حاوی ۰.۰۰۸ گرم کادمیوم است که کاملاً ایزوله بوده و ریسک مستقیمی برای انسان ندارد؛ اما احتمال تأثیر زیست‌محیطی آن در زمان اوراق کردن خودرو وجود دارد.


اگرچه فراخوان مورد بحث هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده اما تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی ادامه خواهد داشت زیرا قطعات کادمیومی جای خود را به قطعاتی دیگر از تأمین‌کننده‌ای متفاوت داده‌اند.


خودروهای تحت تأثیر این قضیه شامل e-Golf، e-Up!، گلف GTE و پاسات GTE می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    نمیدونم منبع این خبر از کجاست . ولی میشه فهمید که فروش و پیشرف فولکس خییییلی دشمن واسه خودش درست کرده که خیلیها دوست دارند محبوبیت این برند و کاهش بدن . من طرفدار ماشین خوبم حالا هر برندی که میخواد باشه . ولی بشدت از تخریب برند و یا شخصی برای بدست آوردن موفقیت برای محصول مورد نظرم متنفرم که این روزها متعصفان زیاد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      دوست عزیز این احتمال فراخوان مال کشوره خودشونه.
      ((فراخوان 124 هزار دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی این غول خودروسازی بنا به دستور اداره حمل‌ونقل موتوری فدرال آلمان یا همان KBA منتشر شده است.))
      حالا دشمن داخلی دارن مشکل خودشونه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهمان

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (19 ديدگاه)

      8 هزارم گرم!!!
      اینجا 8 کیلو عنصر رادیواکتیو هم تو ماشین بذارن استانداردها رو پاس میکنه همچنان

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا