فولکس واگن

فراخوان فولکس‌واگن گلف به خاطر مشکلات نرم‌افزاری

فولکس‌واگن به دنبال فراخوان ۵۶ هزار دستگاه گلف است تا مشکلات نرم‌افزاری آن‌ها را حل کند. این خودروها دارای مشکلاتی در سیستم اطلاعات سرگرمی و دوربین دنده‌عقب هستند.

این فراخوان شامل نسل جدید گلف نیز می‌باشد، خودروهایی که تا جولای ۲۰۲۰ تولید شده‌اند. سخنگوی فولکس گفته که این فراخوان الزامی نیست بلکه به‌صورت داوطلبانه انجام می‌شود. احتمالاً به یاد دارید که فولکس‌واگن مجبور شد عرضه نسل جدید گلف را به خاطر برخی مشکلات نرم‌افزاری به تعویق بیندازد.

پس از انتشار این خبرها بود که ارزش سهام فولکس‌واگن ۱.۶ درصد کاهش یافت که بیشترین میزان کاهش ارزش سهام در بازار سهام آلمان محسوب می‌شد.

البته همه‌چیز برای گلف بد نبوده مخصوصاً پس از آنکه گلف به پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۲۰ در آلمان و اروپا تبدیل شد. بیش از ۳۱۲ هزار دستگاه از این خودرو به دست خریداران رسیده که ۱۳۴ هزار نفر از آن‌ها در آلمان ساکن بوده‌اند. یک‌سوم گلف‌های فروخته شده در سال پیش نیز دارای قوای محرکه هیبریدی بوده‌اند.

رالف برنداستاتر مدیرعامل فولکس‌واگن گفته است:

دوست دارم از تمامی مصرف‌کنندگان که به ما اعتماد کردند تشکر کنم. من همچنین از همه اعضای تیم که کار فوق‌العاده‌ای در شرایط سخت ناشی از بحران کرونا انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.

در ماه‌های اول سال ۲۰۲۰ گلف فشارهای زیادی را متحمل شد. از یک‌طرف همه‌گیری ویروس کرونا بود که باعث کاهش فروش اکثر خودروسازان شد و از طرف دیگر نیز مشکلات نرم‌افزار گریبان گیر این خودرو شد.

انتظار می‌رود نسل جدید گلف R مدل ۲۰۲۲ نیز اواخر امسال وارد بازار آمریکا شود. این خودرو قدرت ۳۱۵ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری داشته و در عرض ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    خودروهای مدرن از جنبه نمایش افق های نوینی از پیشرفت و فناوری شایسته تحسین هستند ولی میشه گفت خودروهای امروزی بیشتر دارن شبیه گجت هایی مثل موبایل و لپ تاپ میشن تا یک وسیله مکانیکی. باید مدام آپدیت بشن، مشکل نرم افزاری پیدا میکنن و حتی ممکنه یک روز بشنویم که هنگ میکنن یا هک میشن. این در کنار کوهی از سنسورها و پنل های لمسی هزینه نگهداری اون ها رو بالاتر میبره. ولی جلوی پیشرفت رو نمیشه گرفت حتی اگر همه چیز حس و حال مصنوعی و بی روح پیدا بکنه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. Ramin

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    از نظر من

    گلف gti نسبت به قیمتی که داره واقعا ماشین خوبیه.

    شتاب خوب. ایمنی خوب. ابعاد بزرگ. مخصوص خانواده. حالا یه خورده گرونه و یه چندتا آپشن نداره…

    ولی میشه چشم پوشی کرد…

    در کل ماشینه خوبیه….

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۲۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      نه نه اصلاااا نباید چشم پوشی کرد
      به هیچ وجه
      فقط تسلا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. عارف

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (322 ديدگاه)

    ماشینی بشدت دوست داشتنی و خواستنی برای من . اگه دوستان سوار این ماشین شده باشند ( مدلهای قدیمی تر) میدونند چه لذتی و به راننده میده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    “پس از انتشار این خبرها بود که ارزش سهام فولکس‌واگن ۱.۶ درصد کاهش یافت که بیشترین میزان کاهش ارزش سهام در بازار سهام آلمان محسوب می‌شد.”
    شما کافیه برید به سایت سازمان بورس tsetmc.com و ببینید سهام ایران خودرو و سایپا در طول یک ماه چقدر نوسان داشته.
    گاهی اوقات چند روز پشت سر هم روزی 5% کاهشی و برعکس.
    یعنی اگه سرمایه گذاری تو بورس بلد باشی همین الان تو این شرایط خوب میتونی پول دربیاری

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا