فولکس واگن

فراخوان حدود 600 هزار دستگاهی فولکس در چین

در خبر جدیدی که منتشر شده فولکس‌واگن تعداد زیادی از خودروهای گلف و Sagitar خود در چین را فراخوان خواهد کرد.


اتونیوز گزارش داده این فراخوان به خاطر نقص فیوز چراغ‌های جلو صورت خواهد گرفت. فراخوان یاد شده تعداد ۴۱۶۳۶۴ دستگاه از گلف‌های ساخته شده بین سپتامبر ۲۰۰۹ تا می ۲۰۱۴ و تعداد ۱۶۱۲۲۶ دستگاه از مدل‌های Sagitar تولیدی بین جولای ۲۰۱۰ تا مارس ۲۰۱۲ را دربر می‌گیرد.


فولکس‌واگن که در کشور چین با کمپانی فاو به‌صورت جوینت ونچر همکاری دارد، با مالکان خودروهای یاد شده تماس خواهد گرفت و به آن‌ها توصیه خواهد کرد به نزدیک‌ترین نمایندگی محلی مراجعه کنند تا نقص یاد شده برطرف شود.


پرس‌وجوها از گروه فاو درباره‌ی این فراخوان بی‌نتیجه ماند و این برند از ارائه‌ی هرگونه جزئیات درباره‌ی فراخوان یاد شده خودداری نمود. چند ماه پیش نیز فولکس‌واگن مجبور شده بود بیش از ۱ میلیون دستگاه از خودروهای آئودی را به علت نشت احتمالی سوخت و پمپ‌های خنک‌کننده معیوب فراخوان کند.

به نظر می‌رسد اعلام فراخوان در بین خودروسازان به یک اپیدمی تبدیل شده و روزی نیست که خبری دراین‌باره از خودروسازان گوناگون منتشر نشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظر می‌رسد اعلام فراخوان در بین خودروسازان به یک اپیدمی تبدیل شده و روزی نیست که خبری دراین‌باره از خودروسازان گوناگون منتشر نشود.

    بله متاسفانه … ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      از معدود دفعاتی که باهات موافقم.
      متاسفانه بله.
      و متاسفانه بیشتر از سمت آلمانی ها شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ولی من مثل تقریبا همه ی موارد باهات موافق نیستم !!! ( بی شوخی )

        ببین دوست عزیز فراخوان چیز بدی نیست که بخواد به عنوان لکه ی سایه در کارنامه ی خودروسازی قرار بگیره ،

        اتفاقا برای من دادن فراخوان یعنی طرف اشتباهش رو قبول کرده و میخواد جبران کنه.

        بنابراین فراخوان چیز بدی نیست که از لفظ ” متاسفانه ” براش استفاده کنی.

        کسی چه میدونه همین فراخوان ها تا الان جون چندمیلیون نفر رو نجات دادن .

        در طول تاریخ 150 ساله ی صنعت ماشین سازی خیلی از خودروسازان مطرح جهانی متاسفانه تلاش کردن روی نقص های ایمنی و خطرات ماشین هاشون سرپوش بذارن و با انواع و اقسام روش ها قضیه رو ” ماست مالی ” کنن و گاهی مسبب فجایع وحشتناک و غم انگیزی شدن. اتفاقی که چند سال پیش در مورد GM افتاد.

        فراخوان یعنی احترام به سلامت و امنیت مشتری و من به شما قول میدم تویوتا به خاطر تعهد بی نظیری که نسبت به مشتری ها داره در این زمینه با اختلاف نسبت به بقیه خودروسازان رکورد داره.

        بقیه ی خودروسازان ژاپنی هم کم فراخوان نمیدن.

        به نظر من هر خودروسازی بیشتر فراخوان بده یعنی بیشتر به فکر رضایت مشتریه و میخواد مشتری هاش رو حفظ کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          در بعضی موارد درست میگی اما فراموش نکن فراخوان هایی هستند که ضعف یک شرکت رو نشون میدن
          همیشه فراخوان خوب نیست خصوصا اگه تعداد دفعاتش زیاد باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. الف.ی

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          با هیچ کدوم از جملاتت مشکلی ندارم به جز آخری.
          و اینکه شاید یک دو و یا سه فراخوان اشکالی نداشته باشه ولی تعداد زیادش ، آیا ضعف شرکت سازنده رو نشون نمیده؟
          خوشبختانه هنوز هیچ آلمانی فراخواناش اینقدر زیاد نشده که نشون ضعفش باشه.بالا هم منظور از آلمانی ها جمع همه خودروساز های آلمانی بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. amir

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          مهدی جان هر چیز خوبی که حد بگذره اثر خوبش رو از دست میده.
          منظور من هم این نبود که دیکه فراخوان دادن تا بی نهایت هر چی بیشتر بشه بهتره.

          در محدوده ای که مصرف کننده رو از کار و زندگی نندازه ، به نظر من فراخوان خیلی خوبه.

          شنیدم بعضی خودروسازان خودشون کسی رو میفرستن بیاد ماشین رو از مشتری تحویل بگیره و در مدتی که ماشین داره تعمیر میشه یک دستگاه خودرو در اختیار مشتری میذارن تا ازش استفاده کنه ! خب اینجوری فراخوان دادن چه مشکلی داره ؟
          .
          در امریکا و اروپا چون رقابت بین خودروسازا وحشتناک بالاست همه ی تلاش اونا بر راضی کردن مشتریست. هیچ کار نمیکنن که طرف رو ناراحت کنه.

          چند وقت پیش یه نقد از Audi R8 نگاه میکردم طرف تحربیات خودش رو میگفت. کنار صندلی ماشین یک قطعه ای داشت که پلاستیکی بود و بود میشکست.در واقع مشکل از اون قطعه نبود خود طرف خیلی چاق بود فکر کنم 130 کیلو وزن داشت. میگفتت این قطعه در ظرف 2 سال 25 بار شکسته و هر بار بردم نمایندگی برام بصورت مجانی و بسیار صمیمانه عوضش کردن و همه ی تلاششون بر این بوده که من راضی باشم. دقثقا جملش این بود ” اونا هر جوری شده میخوان راضی نگهت دارن “.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. amir

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          الف ی عزیز
          منظور من از اینکه ( فراخوان هر چی بیشتر بشه …. ) ، در یک بازه ی نرمال و حد طبیعی بود.
          وگرنه عزیزم مطمئن باش خودروسازی که با فراخوان مشتری هاش رو اذیت کنه سال بعد هیچ ماشینی نمیتونه بفروشه.
          فراخوان های تویوتا ، هوندا ، بنز ، فولکس ، دوج ، و … هیچ وقت در حدی نیست که مصرف کننده رو عذاب بده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. sina

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    فراخوان ها معنی ای نداره جز اینکه سطح استانداردها هر روز بالاتر میره و شرکت ها مجبورن برای ادامه فعالیت اونا رو پاس کنن تا از رقبا عقب نمونن و همه این بازار رقابتی در نهایت به نفع مشتری تموم میشه.
    دیگه بنظرم تو صنعت خودرو تعصب به برند داره کمرنگ و کمرنگ تر میشه و کیفیت و خدمات داره حرف اول رو میزنه. امار فروش لوکس های المانی و ژاپنی ها تو امریکا و همچنین امار فروش فورد تو اروپا و المان داره رفتن صنعت خودرو به سمت بازار ازاد جهانی رو نشون میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا