فولکس واگن

سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ فولکس توارگ 2019

سومین نسل از شاسی‌بلند فولکس‌واگن توارگ محصول مهمی برای این شرکت است بنابراین اشاره آلمانی‌ها به تکنولوژی‌های پیشرفته این خودرو جای تعجبی نخواهد داشت. پس از انتشار مطالبی درباره دوربین گرمایی این خودرو که برای اولین بار در محصولات فولکس بکار رفته هم‌اکنون نوبت معرفی سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ این شاسی‌بلند لوکس رسیده است.


این سیستم که بازهم برای اولین بار در محصولی از فولکس بکار رفته در برادران لوکس‌تر توارگ یعنی آئودی Q7 و پورشه کاین نیز بکار رفته است. البته هر سه خودرو از معماری مشترکی سود می‌برند. فولکس‌واگن در حال عرضه این سیستم به عنوان بخشی از پکیج تکنولوژیکی است که شامل سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر و کنترل دامپینگ الکترونیکی نیز می‌باشد.


خب سیستم AWS چگونه کار می‌کند؟ تا سرعت ۳۷ کیلومتر در ساعت، چرخ‌های عقب در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخند بنابراین زمانی که چرخ‌های جلو به‌طور مثال به سمت چپ بچرخند چرخ‌های عقب تا ۵ درجه به سمت راست خواهند چرخید. این امر باعث افزایش قابلیت مانور خودرو در مکان‌های تنگ و پارک خودرو شده و البته دایره گردش را از ۱۲.۱۹ به ۱۱.۹ متر کاهش می‌دهد.


در سرعت‌های بالاتر از ۳۷ کیلومتر در ساعت چرخ‌های عقب همان جهت چرخ‌های جلو را به خود می‌گیرند تا بدین ترتیب هندلینگ و پایداری خودرو در زمان تغییر لاین حرکتی یا تغییر جهت ناگهانی به جهت پیشگیری از برخورد موانع بهبود یابد.

touareg
سیستم دید در شب یاد شده و سیستم AWS تنها بخشی از تکنولوژی‌های بکار رفته در شاسی‌بلند پرچم‌دار فولکس‌واگن می‌باشند. از دیگر ویژگی‌های برجسته این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی ماتریکس LED و هدآپ دیسپلی ای اشاره کرد که تصاویر را روی شیشه جلو می‌تاباند. همچنین کاکپیت مجازی و فرمان نیمه‌خودکار نیز در این خودرو بکار رفته است که می‌تواند تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت به شتاب گیری و ترمز خودرو کمک نماید.


شاید بهبود بیش از حد توارگ روی فروش آئودی Q7 تأثیر بگذارد اما خب این هزینه‌ای است که باید در زمان اداره کردن برندهای زیاد با سبد محصولات متفاوت بپردازید.


به عنوان سخن پایانی باید گفت فولکس‌واگن این هفته ویدئوی دیگری از توارگ که در کوه‌های آلپ می‌غرد منتشر خواهد کرد. پشت فرمان این خودرو راننده اسطوره‌ای مسابقات هانس یواخیم استاک قرار خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    جدای از مطلب چقدر ماشین شیکیه
    کم کم داره وارد قلمرو آئودی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهران

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    در حال حاظر یکی از خودروهایی هست که بشدت بهش علاقه مند شدم و در لیست بهترین هام قرار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Stern des südens

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    با احترام به تویوتای بزرگ ، در این بازه ی قیمتی هرگز جذابیت ماشین های فولکس واگن رو محصولات تویوتا برام نداشتن

    از نظر فنی که حرفی نیست و فولکس کارش رو عالی انجام میده و محصولات بسیار کم خرج و خوش ساختی تولید میکنه

    از نظر ظاهر هم طراحی هاش فقط منحصر به خودشن.یه توازن خیلی دقیقی بین زیبایی و سادگی و شکوه در طراحی های فائو وی وجو دارن
    حس میکنی طراحی های این شرکت همیشه روی لبه ی تیغ حرکت میکنن یه ذره اگه بلغرن یا به سمت سادگی بیش از حد و پیرمردی شدن میرن و یا خیلی لوکس میشن و بازار اودی رو خراب میکنن
    جالبه که این 2 اتفاق هرگز رخ نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا