فولکس واگن

فروش انبوه فولکس الکتریکی؟! شاید دهه آینده!

فولکس‌واگن می‌گوید احتمالاً تا اوایل دهه میلادی آینده نخواهد توانست فروش بالایی برای محصولات الکتریکی را تجربه کند.


اگرچه خودروهایی چون تسلا مدل ۳، نسل جدید نیسان لیف و شورولت بولت به فروش نسبتاً خوبی دست یافته‌اند اما فولکس‌واگن اذعان داشته موارد جالب کافی برای جلب مشتریان به‌سوی گلف الکتریکی وجود ندارد.


مدیر توسعه فولکس‌واگن در خلال صحبت با موتورینگ گفته که فروش ۵۰۰ هزار دستگاه از گلف الکتریکی در این مرحله امکان‌پذیر نیست.
او گفت:

من امروز کاملاً مطمئن نیستم. برای ۵۰۰ هزار دستگاه؟ این موضوع احتمالاً چند سالی طول خواهد کشید زیرا مشتریان باید با این خودروها آشنا شوند. رسیدن به این میزان فروش آسان نیست. من حدس می‌زنم در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ بتوان به این میزان فروش دست پیدا کرد.


مدیر فولکس اعتراف کرده این کمپانی بدون نگرانی‌های خاص خود نمی‌تواند به فروش سالانه ۵۰۰ هزار دستگاهی نزدیک شود. این برند باید از فروش خودروهای الکتریکی سود کند و باور ندارد که این کار هنوز شدنی است.
او گفت:

سؤال اصلی فروش ۵۰۰ هزار خودرو بدون از دست دادن سرمایه است. ما باید پول دربیاوریم. ما شبیه کمپانی‌های دیگر نیستیم. ما نمی‌توانیم در این سطح ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو فروخته و سرمایه خود را هدر دهیم.


یک دلیل اصلی برای سود ده نبودن گلف الکتریکی این است که از نسخه تبدیل شده پلتفرم MQB استفاده می‌کند. این پلتفرم برای خودروهای احتراق داخلی و هیبریدی طراحی شده و مناسب خودروهای کاملاً الکتریکی نیست. فولکس‌واگن از پلتفرم تمام الکتریکی MEB در آینده استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    فولکس‌واگن تو بحث الکتریکی‌ها از رقبا عقب افتاده اما برنامه بلند مدت خوبی داره، طبق گفته خودشون قراره تا سال ۲۰۳۰، ۳۰۰ مدل محصول الکتریکی، توسط فولکس و زیرمجموعه‌هاش، به بازار عرضه شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا