فولکس واگن

فروش دویست و پنجاه هزارمین محصول الکتریکی شده فولکس‌واگن

فولکس‌واگن برای فروش دویست و پنجاه هزارمین محصول الکتریکی شده‌ی خود حدود هفت سال صبر کرد. این خودروی ویژه یک دستگاه گلف الکتریکی با رنگ سفید خالص است که به یک مشتری در ولفسبورگ تحویل داده شده است.

غول خودروسازی آلمان بیش از ۷۰ هزار خودروی الکتریکی شده را سال پیش فروخته درحالی‌که این آمار برای سال ۲۰۱۸ برابر با ۵۰ هزار دستگاه بوده است. اصلی‌ترین بازارهای این شرکت چین، نروژ، آلمان، آمریکا و بریتانیا بوده‌اند. البته فروش ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی شده بعدی قطعاً هفت سال طول نخواهد کشید زیرا خانواده جدید ID فولکس‌واگن افراد بیشتری را به خود جذب خواهند کرد.

یورگن استاکمن عضو هیئت‌مدیره و مدیر بخش فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش می‌گوید:

با تولید دویست و پنجاه هزارمین خودروی الکتریکی شده، فولکس‌واگن به رکورد مهمی در راه خود برای تولید خودروهای الکتریکی رسیده است. خودروهای تمام الکتریکی همچون خانواده جدید ID پاسخی به چالش‌های عمده عصر کنونی است.

او ادامه می‌دهد:

آن‌ها لذت رانندگی و مزیت‌های قابل‌توجهی را که تا همین چند سال پیش جزو آرزوها بود ارائه می‌کنند. این خودروها فضای زیاد کابین را با ابعادی مناسب و هزینه‌های نگهداری پایین ترکیب می‌کنند. به همین دلیل است که ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی شده بعدی در مدت‌زمان بسیار کمتری به فروش خواهند رفت. ما در فولکس‌واگن متقاعد شده‌ایم که آینده به خودروهای الکتریکی تعلق دارد.

کمپین الکتریکی سازی محصولات فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۳ و با تولید آپ الکتریکی شروع شد و سپس به مدل‌های گلف و پاسات رسید. از سال ۲۰۱۸ نیز پاسات و تیگوان با قوای محرکه پلاگین هیبریدی در چین عرضه شده‌اند. همچنین نسخه‌های الکتریکی بورا و لاویدا نیز تولید شده‌اند.

تا به اینجا گلف الکتریکی موفق‌ترین خودروی الکتریکی شده فولکس بوده و فروش ۱۰۴ هزار دستگاهی را ثبت کرده است. پس از آن نیز گلف GTE با فروش ۵۱ هزار دستگاهی، پاسات GTE با فروش ۴۲ هزار دستگاهی و آپ الکتریکی با فروش ۲۱ هزار دستگاهی قرار می‌گیرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا