فولکس واگن

سرانجام فولکس‌واگن آرتئون به ایالات‌متحده رسید

فولکس‌واگن در نمایشگاه ژنو سال گذشته سدان کوپهٔ جدید آرتئون را برای اولین بار رونمایی کرد. این خودرو که در اصل جایگزینی برای مدل CC است، در ابتدا در بازارهای اروپایی عرضه گردید و وعده داده شد که در سال ۲۰۱۸ در ایالات‌متحده هم ارائه خواهد شد. حال سازندهٔ آلمانی به وعدهٔ خود عمل کرده و سرانجام آرتئون را در نمایشگاه شیکاگوی امسال برای اولین بار برای آمریکایی‌ها به نمایش درآورده است. فروش این خودرو از سه‌ماههٔ دوم سال جاری در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

آرتئون یک سدان متوسط با استایلی کوپه مانند است که بر روی پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن مشترک با خودروهایی چون تیگوآن، گلف و نسل جدید جتا ساخته شده است. هرچند آرتئون در بازار اروپا با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌گردد، اما در بازار ایالات‌متحده تنها با یک موتور ارائه می‌شود که قوی‌ترین پیشرانهٔ آن است. این یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion هم برای آن وجود دارد.

جانشین CC همچنین به لیستی طولانی از تجهیزات استاندارد هم مجهز شده که شامل مواردی چون ورود بدون کلید، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، چراغ‌های جلوی تمام LED، کمک‌فنرهای تطبیقی، دوربین دید عقب، هشدار برخورد جلو، سیستم نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می‌شود. در داخل نیز صندلی‌های چرمی با گرم‌کن (برای صندلی‌های جلو)، نمایشگر هشت اینچی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود درحالی‌که آپشن‌های آن شامل صفحه آمپر دیجیتالی، چرم ناپا، گرم‌کن صندلی‌های عقب، سانروف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، ماساژور صندلی‌های جلو، دوربین دید ۳۶۰ درجه و سیستم پارک خودکار می‌شود.

فاصلهٔ محوری آرتئون حدود ۱۲ سانتیمتر نسبت به مدل CC افزایش پیدا کرده و از ۲.۷۱ متر به ۲.۸۴ متر رسیده و همچنین طول و عرض آن نیز بیشتر شده که این امر موجب افزایش فضای داخلی خودرو شده است. رینگ‌های استاندارد این سدان خوش استایل آلمانی نیز از نوع ۱۸ اینچی هستند درحالی‌که نمونه‌های ۱۹ اینچی هم برای آن قابل سفارش است. آرتئون در سه تیپ مختلف شامل SE، SEL و SEL پریمیوم با گارانتی شش‌ساله یا ۱۱۶ هزار کیلومتری در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد ولی قیمت آن هنوز اعلام نشده است. بااین‌حال انتظار می‌رود این ماشین با قیمتی در حدود ۳۵ هزار دلار در آمریکا عرضه گردد.

به گفتهٔ آقای «Hinrich Woebcken»، مدیرعامل فولکس‌واگن آمریکای شمالی، آرتئون ممکن است لزوماً پرفروش‌ترین خودرو در ایالات‌متحده نباشد اما این ماشین نقش مهمی را برای فولکس‌واگن ایفا خواهد کرد. آرتئون در سبد محصولات این شرکت آلمانی بالاتر از سدان پاسات قرار گرفته و پرچم‌دار فولکس‌واگن محسوب می‌شود؛ اما باوجوداینکه آرتئون از لحاظ موقعیت بالاتر از سدان سنتی پاسات قرار می‌گیرد اما Woebcken وعده داده است که چندان گران‌تر از پاسات نخواهد بود و قیمتی بسیار مشابه به دیگر سدان‌های میان سایز فول آپشن خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    به نظرم فضای داخلی خودرو خیلی ساده و ابتدایی طراح شده در حالی که این خودرو به عنوان جانشین cc به نوعی لوکس ترین محصول فولکس واگنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      این جانشین سی سی هست و دقیقاْ مثل سی سی طراحی داخلی این با پاسات تفاوت چندانی نداره. طراحی داخلیش بد نیست ولی میتونست خیلی اسپرت تر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. pool

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    با 35 هزارتا کلی پیشنهاد بهتر هست موفق نمیشه اصلا امریکای یه سیاره دیگه است ماشین عالی هست خودم خیلی دوستش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hamid

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    خدا کنه یه موتور شیش سیلندر هم براش بذارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    طراحیِ داخلی‌ شیک و زیبا در نهایتِ سادگی‌
    طراحی بیرونیِ عالی‌ و استایل زیبا با امکانات مناسب
    مشخصاتِ فنیِ خوب با قیمتِ ۳۵ هزار دلار یعنی‌ تقریبا هم قیمت با
    هندا آکورد توربو به نظر من که خیلی منطقیه رقبا رو بترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. M

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    فقط 35هزارتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین 2

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ای کاش میدادن لکسوس براش کابین می ساخت . نمای بیرونش از هر طرف نگاه کنی واقعا عالی کار شده مخصوصا رنگ زرد خیلی بهش میاد .جیگر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. achtung

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    با در نظر گرفتن قیمت ، مرغوبیت و ارزش برند فولکس واگن با ارزشترین سدان تو کلاس خودشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Wrx

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    زیباست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بنتلی و فولکس از لحاظ طراحی در عین سادگی خودرو های جادویی میسازند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    جای خالیش بشدت در ایران حس میشه کاش ماموت خودرو آرتئون جتا بیتل گلف عرضه کنه با شرایط جدید واردات خودرو کاملا سازگار هست این ماشین و میتونه نقش خالی ب ام و سری ۳ و بنز سی کلاس بازی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3048 ديدگاه)

      آرتئون در فکرش هستند. گلف تقریبا قطعی شده. جتا هم بیشک خواهند آورد چون قیمت بسیار رقابتی داره. اما بیتل فروش نمیتونه کنه و بجاش troc به عنوان کراس اور، جذابیت بیشتری خواهد داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Asensio

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    عین نسل قبلی آئودی a4

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    با دلار پنج تومنی و میشه ۱۷۵ تومن اگه با همه تعرفه عوارض ۱۰۰ درصد حساب کنیم میشه سیصد پنجاه تومن اگه با این قیمت ایران عرضه شه خیلیا زخمی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. achtung

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (423 ديدگاه)

      عزیز من الان پاسات ٣۵٠ تومنه این میره نزدیک 450

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (3048 ديدگاه)

        پاسات 275 تومنه. قیمتش هم 30000 دلاره. شما 35000 دلار آرتئون را خودتون حساب کنید. به قیمت بازار چکار دارید؟ ضمن اینکه پاسات با قیمت دلالها که 350 بود اصلا نفروخت.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا