فولکس واگن

فولکس‌واگن آرتئون R با پیشرانهٔ VR6 توربو در راه است

فولکس‌واگن به‌وضوح اظهار داشته است که قصد گسترش بخش R خود را دارد؛ بنابراین بهتر است که این نسخه برای مدل‌های پرطرفدار و بالا رده ارائه شود. به همین دلیل برای مدل آرتئون که پرچم‌دار فولکس‌واگن در اروپا محسوب می‌شود، یک پیشرانهٔ VR6 جدید در حال توسعه است. گفته شده این موتور از نوع توربوشارژ بوده و قدرتی در حدود ۴۱۰ اسب بخار دارد که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به قدرتمندترین نسخهٔ کنونی آرتئون با ۲۸۰ اسب بخار قدرت نشان می‌دهد. آرتئون R مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion خواهد بود اما فعلاً مشخص نیست که آیا گیربکس دستی برای آن ارائه می‌شود یا نه.

پروژهٔ ساخت یک پیشرانهٔ VR6 توربوی جدید توسط فولکس‌واگن از سوی یک منبع رسمی در این شرکت اعلام شده است. این خبر را سخنگوی بخش تولیدات فولکس‌واگن آقای «Martin Hube» طی مراسم آغاز عرضهٔ پولو GTI جدید در مصاحبه‌ای با Car Throttle اعلام نموده است. وی ادامه داده است که آرتئون R خودروی واقعاً چابک و قدرتمندی خواهد بود. همچنین او به‌قدری در مورد آرتئون R اعتمادبه‌نفس دارد که ادعا کرده است این ماشین رقیبی برای پورشه پانامرا خواهد بود. بااین‌حال به نظر می‌رسد معنای این گفتهٔ او رقابت با مدل‌های پایه و پایینی پانامرا بوده است.

درهرحال مدت‌زمان زیادی است که منتظر ساخت آرتئون شش سیلندر هستیم و حالا معلوم شد که انتظار به‌زودی به پایان خواهد رسید؛ بنابراین آرتئون R با پیشرانهٔ VR6 می‌تواند رقیب مستقیمی برای کیا استینگر GT باشد. علاوه بر این، احتمال ساخت نسخهٔ شوتینگ بریک آرتئون نیز مطرح شده است ولی فعلاً خیلی زود است که بدانیم چراغ سبز تولید را دریافت کرده یا نه.

اما در پایان این مطلب بهتر است اشاره‌ای هم به پیشرانه‌های VR6 داشته باشیم. این نوع خاصی از موتورها است که در اواخر دههٔ ۸۰ میلادی توسط گروه فولکس‌واگن توسعه یافت و تکامل آن‌ها تا به امروز ادامه داشت است. موتور VR6 در اصل ترکیبی از پیشرانه‌های شش سیلندر V شکل و خطی است به‌نحوی‌که ترکیب کلی موتور از نوع V شکل با دو ردیف سه‌تایی سیلندر است اما ردیف سیلندرها زاویهٔ بسیار کمی معادل ۱۰ درجه با یکدیگر دارند. همچنین موتور VR6 تنها یک سر سیلندر دارد که هردو ردیف سیلندرها را پوشش می‌دهد.

VR6 Engine

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. امیرمحمد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    رقیب برای پورشه پانامرا؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. achtung

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (423 ديدگاه)

      آره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    این تلیسمان ه یا اون اینه؟ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      اصلا هیچ ربطی بهم ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    اگه ی روز (((ماموت خودرو))) این ماشینو وارد کنه باور کنید مردم هر جا تو صف باشن میان با کله تو صف ثبت نام این خودرو (((حتی به قیمت قرض و قوله))) .

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فولکسم از رنو اسکی رفت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. الف.ی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    آرتئون واقعاً نیاز به یک موتور قویتر داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر.عارف

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بنظر بشدت جذاب میاد . منتظر تولیدش میمانیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sevlan

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    واقعا زیباست ، یه جنتلمن کت و شلوار پوش ، فک کنم یکی از زیباترین سدان های موجود در بازار باشه ، دم طراحش گزم ، کولاک کرده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    فوق العاده است آرتئون. نسخه پایه 2018 آن گیربکس 8سرعته با توان 268 اسب از یک موتور 2لیتری توربو داره که این قدرت حدود 20 اسب بیشتر از محصولات بی ام و یا بنز یا آئودی هست که معمولا حدود 240 تا 250 اسب توان ارائه می کردند. نسخه 6 سیلندر هم حتما با حجم 3 لیتر ارائه میشه. همین الان آئودی نسخه 6سیلندر 354 اسبی در S5 و 444 اسبی در RS5 داره که خب فولکس براحتی میتونه از آنها در محصولاتش استفاده کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سياوش

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    زیبا و دیگر هیچ…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاین

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آرتئون بسیار زیبا و شکیله. تو سایتهای فروش ماشین تو آلمان مدلهای کم کارکرده و نو و بیسیکشو دیدم که سال ساخت ۲۰۱۷ و ماه ۱۲ بود و میشد با قیمت ۳۰ هزار یورو خرید و یا اقساط ماهیانه ۳۰۰ یورو با سود سالیانه ۴ تا ۷ درصد .
    البته مدلای با آپشن زیاد و موتورهای قویترش هم بود که گرونتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا