فولکس واگن

نسخه‌های ویژهٔ فولکس‌واگن آماروک برای نمایشگاه فرانکفورت

فولکس‌واگن برای نمایشگاه فرانکفورت امسال، دو نسخهٔ ویژه از پیکاپ آماروک خود را تدارک دیده است که یکی تولیدی و دیگری کانسپت است. نمونهٔ کانسپت که Aventura Exclusive نام دارد، با رنگ زرد متالیک منحصربه‌فردی رنگ‌آمیزی شده که همان رنگی است که در مدل‌های آرتئون و گلف فیس‌لیفت بکار رفته است. همچنین این کانسپت که از نوع دو کابین آماروک است، به رینگ‌های ۱۹ اینچی براق، تریم کرومی فراوان و چراغ‌های جلوی بای زنون با دی‌لایت‌های LED مجهز شده است.

علاوه بر این، فولکس‌واگن این پیکاپ کانسپت را به محفظهٔ بار ضد آب قابل قفل شدن به همراه باربند آلومینیومی مجهز نموده درحالی‌که مشابه همین فلز در گارد بخش زیرین بدنه نیز بکار رفته است. در داخل اما آماروک Aventura Exclusive قصد دارد از لحاظ سطح پریمیوم با مرسدس بنز X کلاس رقابت کند. بدین منظور برای این خودرو تودوزی چرم مشکی با دوخت زرد، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌ها در ۱۴ جهت، دوربین دید عقب، پوشش چرمی غربیلک فرمان، ناوبری و پوشش مشکی سقف در نظر گرفته شده است.

اما آنچه واقعاً این آماروک کانسپت را خاص و ویژه می‌کند، پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل ارتقاءیافتهٔ آن است که حالا ۲۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این قدرت، ۳۵ اسب بخار بیشتر از قوی‌ترین نسخهٔ تولیدی آماروک با ۲۲۵ اسب بخار قدرت است. علاوه بر این، فولکس‌واگن می‌گوید گشتاور آماروک Aventura Exclusive نیز بیشتر از گشتاور ۵۵۰ نیوتن متری نسخهٔ تولیدی است؛ اما بااین‌حال هنوز هیچ صحبتی مبنی بر اینکه آیا این کانسپت تولید خواهد شد یا نه مطرح نشده است.

اما دومین نسخهٔ ویژهٔ آماروک که نمونه‌ای تولیدی است، Dark Label نام داشته و این مدل هم بر اساس نسخهٔ دو کابین آماروک شکل گرفته است. این نسخهٔ ویژه به یک پیشرانهٔ دیزلی مجهز است که با دو سطح قدرت ۱۶۵ و ۲۰۵ اسب بخار عرضه می‌گردد. همچنین فولکس‌واگن برای آماروک Dark Label امکان انتخاب از میان گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک و همین‌طور انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل را نیز فراهم نموده است. این آماروک ویژه، در بیرون از رنگ خاکستری مات با تریم تاریک بهره می‌برد که در قسمت‌هایی چون رینگ‌های ۱۸ اینچی، دستگیرهٔ درها و قاب آینه‌های جانبی بکار رفته است.

این پیکاپ در داخل نیز به پوشش سقف مشکی به همراه نشان Dark Label بر روی کف‌پوش‌ها مجهز شده است. فروش این مدل با قیمت پایهٔ ۳۳,۷۱۴ یورو از بهار آینده در آلمان آغاز خواهد شد. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، این دو نسخهٔ ویژهٔ آماروک در کنار نسل جدید هاچ‌بک پولو و همین‌طور کراس‌اوور جدید T-Roc، برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درخواهند آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    لوگوی فولکس واگن بیشتر از هر کلاس خودرویی، برای نصب روی خودروهای کار و تجاری برازندست؛ ون‌ها و پیکاپ‌های فولکس، عالین.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. sina

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    ارتباطی برقرار نکردم باهاش
    راجب پیکاپ بنز هم همین بود متاسفانه حسم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. SERIAL WINNER

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    طراحی آماروک به اطلس خیلی میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا