فولکس واگن

تجسم فولکس‌واگن آماروک 2022 در فضای مجازی

همکاری فورد و فولکس‌واگن یکی از داغ‌ترین بحث‌ها بین طرفداران خودرو می‌باشد. این همکاری می‌تواند فراتر از خودروهای تجاری باشد و به دیگر بخش‌ها نیز کشیده شود.


هر دو کمپانی با همکاری‌های گسترده می‌توانند هزینه‌های تحقیق و توسعه را کاهش داده و کشش بهتری در بازارهای گوناگون ایجاد کنند. ون‌های تجاری زمینه‌ی اصلی همکاری فورد و فولکس‌واگن بوده اما به نظر می‌رسد درها برای همکاری‌های بیشتر همچون تولید پیکاپ های میان سایز مشترک باز است.

خودرویی که واقعاً می‌تواند از این همکاری سود ببرد فولکس‌واگن آماروک است. از پیکاپ میان سایز از سال ۲۰۱۰ تاکنون در بازار حضور داشته و به خاطر بازطراحی وسیع خود کاملاً پوست انداخته است. فورد هم به تازگی نسل جدید رنجر را معرفی کرده است. در تئوری، این دو ستاره می‌توانند با یکدیگر متحد شده و نسل‌های آتی پیکاپ های یاد شده را با ویژگی‌های مشترک روانه بازار کنند.


همانند رنجر T6 فعلی، بخش اعظم کارهای مربوط به توسعه‌ی نسل جدید آماروک می‌تواند در استرالیا انجام شود و فولکس‌واگن نیز روش خاص خود را برای تولید آن در پیش گیرد. البته انتظار ندارید دو خودرو تنها نشان‌های متفاوتی داشته باشند بلکه شاهد رابطه‌ای مشابه مرسدس X کلاس و نیسان ناوارا خواهیم بود.


اما از نظر طراحی، رندرهایی مبتنی بر کانسپت اطلس تانائوک منتشر شده‌اند. نسل جدید آماروک که در فضای مجازی تجسم شده از گلگیرهای عضلانی، ابعاد گیرا و دماغه‌ای متفاوت سود می‌برد که می‌تواند جذابیت بیشتری به همراه داشته باشد. چراغ‌های جلوی LED و جلوپنجره نسبت به مدل تانائوک تغییری نکرده‌اند درحالی‌که بخش باری نیز به‌صورت سنتی از کابین جدا شده است.

انتظار داریم برخی از نقاط ضعف آماروک فعلی در همکاری با فورد محو شود. از جمله‌ی این نقاط ضعف می‌توان به فضای کم کابین در بخش عقب، تنظیمات سیستم تعلیق و مهم‌تر از همه نبود تجهیزات ایمنی همچون کیسه‌های هوای پرده‌ای و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

فولکس از نظر قوای محرکه کمبودی ندارد. پیشرانه‌های ۲ لیتری و ۳ لیتری دیزلی به همراه نسخه‌ی ۳.۶ لیتری بنزینی کافی هستند. البته همکاری با فورد می‌تواند به معنی دسترسی به پیشرانه‌ی اکوبوست و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک این شرکت باشد.

هشتمین نسل فولکس‌واگن گلف از سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده خواهد کرد و احتمال نصب آن در آماروک جدید هم وجود دارد. این سیستم می‌تواند باعث کاهش مصرف سوخت و آلایندگی پیکاپ فولکس شود.

اگرچه استرالیا فعلاً بزرگ‌ترین بازار آماروک محسوب می‌شود اما اگر این خودرو در آمریکا عرضه شود اوضاع می‌تواند تغییر یابد. دومین نسل این پیکاپ باید به مصاف فورد رنجر، شورولت کلرادو، جی ام سی کانیون، مرسدس بنز X کلاس، نیسان ناوارا، تویوتا هایلوکس، تویوتا تاکوما، رنو آلاسکان، میتسوبیشی تریتون، مزدا BT-50 و ایسوزو دی مکس برود.

اگر آماروک مبتنی بر رنجر چراغ سبز تولید دریافت کند انتظار داریم آن را در سه تا پنج سال آینده ببینیم. البته همه‌ی این خبرها در حد گمانه‌زنی بوده و باید منتظر اخبار بیشتر دراین‌باره بمانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Mohammad

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    اگه این ماشین روی پلتفرم فورد رنجر ساخته بشه
    خیلی مطرح تر از ایکس کلاس بنز خواهد بود
    اونجور که مشخصه فولکس خیلی مشتاق به این کار
    طبیعی هم هست پیکاپ امریکایی چیزی نیست که براش جایگزین خوب پیدا کرد
    ولی هنوز نمیدونم این همکاری این دو کمپانی چه سودی برای فورد داره
    چون این قضیه قرار برد برد باشه حتما فورد برنامه خاصی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا