فولکس واگن

فولکس‌واگن بیتل آینده الکتریکی خواهد شد؟

فولکس‌واگن بیتل هم‌اکنون در دومین نسل دوران مدرن خود قرار دارد که بر اساس پلت‌فرم نسل ششم گلف ساخته شده است؛ اما درحالی‌که فولکس‌واگن هم‌اکنون در حال کار بر روی توسعهٔ نسل هفتم گلف است، آیندهٔ بیتل مشخص نیست زیرا تاکنون شایعات زیادی در رابطه با آیندهٔ این ماشین منتشر شده که در آن‌ها حتی به خاتمهٔ تولید آن بدون معرفی نسل جدید اشاره شده است؛ اما حالا جدیدترین گزارشی که در رابطه با بیتل منتشر شده نشان می‌دهد که فولکس‌واگن این محصولات نمادین خود را به‌طور کامل کنار نخواهد گذاشت.

این گزارش جدید توسط Autocar منتشر شده و اگر صحت داشته باشد می‌تواند انقلابی در بیتل روی دهد زیرا در این گزارش گفته شده که فولکس‌واگن در حال بررسی ساخت یک بیتل تمام الکتریکی چهاردر است. این اطلاعات از صحبت‌های رئیس طراحی فولکس‌واگن آقای «Herbert Diess» گرفته شده است. وی احتمال ساخت بیتل تمام الکتریکی را مطرح کرده اما گفته است که این اتفاق پیش از عرضهٔ محصولات الکتریکی مهم‌تر فولکس‌واگن رخ نخواهد داد.

به گزارش Autocar، اگر بیتل الکتریکی نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، روی پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن ساخته خواهد شد یعنی همان پلت‌فرمی که زیربنای تمامی محصولات الکتریکی این شرکت خواهد بود. این پلت‌فرم که صرفاً برای ساخت خودروهای الکتریکی طراحی شده، به فولکس‌واگن اجازه می‌دهد که شکل ظاهری رترو و نمادین بیتل را حفظ کرده و آن‌را با فضای داخلی و راحتی بیشتر ترکیب کند.

اما هرچند فرم کلاسیک بیتل در نسخهٔ الکتریکی حفظ خواهد شد، همان‌طور که اشاره شد، ممکن است این ماشین از نمونه‌ای دودر به چهاردر تبدیل گردد. این کار با افزایش فاصلهٔ محوری خودرو امکان‌پذیر خواهد بود که خود فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب ایجاد می‌کند. علاوه بر این، یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از پلت‌فرم MEB در بیتل آینده این است که می‌تواند امکان بازگشت به ترکیب سنتی دیفرانسیل عقب را در این ماشین فراهم کند؛ بنابراین اگر نهایتاً این گزارش به واقعیت بپیوندد، در آینده‌ای نه‌چندان نزدیک، شاهد ساخت یک بیتل تمام الکتریکی چهاردر دیفرانسیل عقب خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. فرامرز

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    عکس اول خیلی خوبه. امیدوارم طراحی مدرن ولی با اصالتی داشته باشه. بقیه عکس ها چنگی به دل نمیزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا