فولکس واگن

نسخهٔ کوپهٔ کراس‌اوور فولکس‌واگن تایرون راهی بازار چین می‌شود

فولکس‌واگن از طریق جوینت ونچر با شرکت فاو در حال آماده‌سازی نسخهٔ کوپهٔ کراس‌اوور تایرون برای عرضه در بازار چین است. این خودرو تایرون X نام گرفته و انتظار می‌رود اواخر امسال در بازار چین عرضه گردد. این خودرو که پیش‌نمایش آن با رونمایی از کانسپت SUV کوپه در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ ارائه شد، به‌جز قسمت عقب، در دیگر قسمت‌ها تقریباً به‌طور کامل با نسخهٔ معمولی تایرون یکسان است.

بااین‌حال، خط سقف تایرون X که در قسمت عقب شیب‌دار است، ۲۵ میلی‌متر ارتفاع کمتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد. علاوه بر این، کراس‌اوور کوپهٔ فولکس‌واگن از چراغ‌های عقب منحصربه‌فرد و سپر عقب متفاوت با سر اگزوزهای تزئینی هم برخوردار است. تایرون و برادر کوپه‌اش تایرون X بر اساس پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده و از تیگوآن بزرگ‌تر هستند.

انتظار می‌رود تایرون X از همان پیشرانه‌های نسخهٔ معمولی خود استفاده کند که شامل یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با دو سطح قدرت ۱۸۰ و ۲۲۰ اسب بخار می‌شود. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن قابل سفارش است. کابین تایرون X هم با نسخهٔ معمولی یکسان بوده و بنابراین از داشبوردی مشابه هاچ‌بک پولو با صفحه آمپر دیجیتالی برخوردار خواهد بود.

طبق گزارش‌ها، فولکس‌واگن قصد داشته تایرون X را برای اولین بار رسماً در نمایشگاه پکن در ماه آوریل رونمایی کند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود برگزاری این نمایشگاه لغو شود که این یعنی سازندهٔ آلمانی باید مکان دیگری را برای معرفی کراس‌اوور کوپهٔ خود انتخاب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Omid622

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    تو این همه مدل جدید فولکس این مدل خیلی به دلم نشست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (31 ديدگاه)

      من اصلا این مدلو تا الان ندیده بودم.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا